  • 11. Data: 2003-12-18 07:03:37
    Temat: Re: NOM - pismo w sprawie windykacji
    Od: c...@p...onet.pl

    > roszczenia przedawnily sie - przynajmniej te z 2000-go roku!
    > reszta przedawni sie niedlugo - przedawnione = niezaskarzalne
    > mogles po 3 latach wyrzucic f-ry a NOM moze byc w bledzie co do swojego
    > roszczenia
    > (moralnosc oczywiscie zostawiamy z boku)
    > p.
    > W,

    Interesuje mnie jeszcze jedno - jak to jest mozliwe, ze firma, z ktora nikt
    ani mama ani ja nie podpisywal umowy siaga naleznosc i do tego jeszcze nie
    przedstawiajac zadnego rachunku.

  • 12. Data: 2003-12-18 07:06:13
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > roszczenia
    > (moralnosc oczywiscie zostawiamy z boku)

    co do morlanosci to uwazam, ze niemoralna jest firma, ktora wystawia rachunek
    bez pokrycia i bez przedstawiania umowy, albo raczej wogole bez umowy.

  • 13. Data: 2003-12-18 07:30:06
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > Interesuje mnie jeszcze jedno - jak to jest mozliwe, ze firma, z ktora nikt
    > ani mama ani ja nie podpisywal umowy siaga naleznosc i do tego jeszcze nie
    > przedstawiajac zadnego rachunku.

    Odpowiedz sobie na pytanie czy umowa musi być na piśmie.

    KG

  • 14. Data: 2003-12-18 08:07:00
    Od: c...@p...onet.pl

    > Odpowiedz sobie na pytanie czy umowa musi być na piśmie.

    wg mnie tego typu umowa musi byc ny pismie - bo inaczej istnieje mozliwosc,
    zawierania umow w czyims imieniu.

  • 15. Data: 2003-12-18 08:48:58
    Od: w...@p...onet.pl

    > wg mnie tego typu umowa musi byc ny pismie - bo inaczej istnieje mozliwosc,
    > zawierania umow w czyims imieniu.

    a jak wyobrażasz sobie dzwonienie z aparatów publicznych ? Powinien stać
    pracownik NOM i podpisywać z każdym umowę ? Wybierając prefiks NOM - u
    zawierałeś umowę (teraz już trzeba wczęśniej spisać papierki). Operator
    zakłada, że z telefonu korzysta osoba uprawniona, i ma do tego podstawy. Komu
    Ty użyczasz telefonu do wykonania rozmowy to Twoja sprawa. Wyobraź sobie
    odwrotną sytuację - zawsze kiedy ja się nie łączyłem odwołuję się do operatora ?
    Jeżeli wynajmujesz mieszkanie to "przepisz" telefon i sprawa jest czysta.

    Paweł

  • 16. Data: 2003-12-18 17:59:58
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > co do morlanosci to uwazam, ze niemoralna jest firma, ktora wystawia
    rachunek
    > bez pokrycia i bez przedstawiania umowy, albo raczej wogole bez umowy.

    czy byla umowa czy nie, tego mozna dowodzic przed sadem - tak jak przy
    umowie np. pozyczki o niewielkiej wartosci

    umowa winna byc stwierdzona pismem, tylko jesli ustawa tak stanowi (w celach
    dowodowych ew. pod rygorem niewaznosci).

    umowa najmu lokalu zawarta na czas okreslony dluzszy niz rok nie stwierdzona
    pismem staje sie automatycznie po uplywie roku umowa na czas nieokreslony

    konsekwencji braku formy pismnej mozna szukac wielu (dowodowych itp.),
    natomias rygor niewaznosci jest tylko w nielicznych przypadkach. Umowa o
    swiadczenie uslug telekomunikacyjnych z ABONENTEM musi byc sporzadzona na
    pismie (jedynie w celach dowodowych) - inna forma umowy nie powoduje jej
    niewaznosci.

    swoja droga, to rzeczywiscie jakas lipa, jesli windykator nie jest w stanie
    okreslic, z jakiego tytulu zada zaplaty...

    p.
    W,

  • 17. Data: 2003-12-18 18:01:18
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    > chyba niezupelnie tak...

    czy uwazasz ze sie roszczenia po uplywie 3 lat sie nie przedawnily
    (nikt roszczen nie uznal, nie ma tez powodztwa)

    czy moze ze przedawnione roszczenia nie sa zaskarzalne?
    p.
    W,

  • 18. Data: 2003-12-18 20:23:14
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    wirtualna wrote:
    > czy moze ze przedawnione roszczenia nie sa zaskarzalne?

    to zależy co rozumiesz przez "nie są zaskarżalne"

    KG

  • 19. Data: 2003-12-18 23:07:14
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > to zależy co rozumiesz przez "nie są zaskarżalne"

    w rozumieniu 498 KC - dochodzone przed sądem lub innym (...)

    p.
    W,

  • 20. Data: 2003-12-18 23:15:26
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    wirtualna wrote:

    > w rozumieniu 498 KC - dochodzone przed sądem lub innym (...)

    ale przedawnionego roszczenia można dochodzić przed sądem, nawet uzyskać
    prawomocny wyrok..
    przecież przedawnienie uwzględnia się tylko na zarzut dłuznika

    KG