  • 1. Data: 2003-12-17 11:45:04
    Temat: jaka umowa z zagraniczniakiem (nierezydentem)
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Witam grupowiczów

    Trafił mi się następujący przypadek - hobbystycznie zajmuje się działanością
    artystyczną - chodzi o biżuterię z metali nieszlachetnych; przez znajomego
    skontaktował się ze mną człowiek prowadzący w niemczech firmę handlową,
    który zainteresował się moimi dziełkami - i chce kupić okresloną ilość na
    prezenty dla znajomych - tylko chce wziąść to na firmę i potrzebuje
    jakiegokolwiek rachunku. jako że nie prowadzę DG nie mam możliwości
    wystawienia mu faktury exportowej 0% czym był zainteresowany, jedynym w
    sumie wyjściem wydaje mi się dogrania całej rzeczy w oparciu o umowę
    zlecenie lub umowę o dzieło. i w związku z tym pytanie - czy zawierana w
    Polsce umowa tego rodzaju z nierezydentem ma jakieś specjalne
    ograniczenia/wymogi ,czy tez jeśli jest podpisywana tu w na miejscu to nie
    znaczenia z kim się podpisuje i jak wygląda sprawa odprowadzenia podatków od
    takiej umowy - wiem, to ostatnie akurat nadaje się na p.s.p.p ale żeby nie
    robić crosspostów pytam uprzejmie tutaj
    pozdrowienia

    grzesiek