  • 11. Data: 2003-07-16 21:26:41
    Temat: Re: NAPAD NA POCZCIE !
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Arku! A mógłbyś zacytować jakąś podstawę prawną obowiązku zapewnienia przez
    Pocztę ochrony jej klientom? Ja nie znalazłem, co nie znaczy, że nie ma.

  • 12. Data: 2003-07-16 23:10:22
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bf4j8m$4lc$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Arku! A mógłbyś zacytować jakąś podstawę prawną obowiązku zapewnienia przez
    > Pocztę ochrony jej klientom? Ja nie znalazłem, co nie znaczy, że nie ma.

    Ja nie zacytuje, ale zadam pytanie: W którym momencie gotówka zmienia
    właściciela przy takiej tranzakcji?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2003-07-16 23:43:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Arku! A mógłbyś zacytować jakąś podstawę prawną obowiązku zapewnienia przez
    > Pocztę ochrony jej klientom? Ja nie znalazłem, co nie znaczy, że nie ma.

    Art. 439. Ten, komu wskutek zachowania się innej osoby, w szczególności wskutek
    braku należytego nadzoru nad ruchem kierowanego przez nią przedsiębiorstwa lub
    zakładu albo nad stanem posiadanego przez nią budynku lub innego urządzenia,
    zagraża bezpośrednio szkoda, może żądać, ażeby osoba ta przedsięwzięła środki
    niezbędne do odwrócenia grożącego niebezpieczeństwa, a w razie potrzeby także, by
    dała odpowiednie zabezpieczenie.

    Art. 444. § 1. W razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia
    naprawienie szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na żądanie
    poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć z góry sumę
    potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się inwalidą, także sumę
    potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 14. Data: 2003-07-17 00:13:37
    Od: "STZ" <s...@s...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No cóż, trudno będzie znaleźć podstawę do poczuwania się.

    No wlasnie, poczuwa sie czy nie ?
    Przypominam, ze:
    - pieniadze byly juz polozone na ladzie ZA szyba czyli po stronie
    urzedniczki poczty
    - urzedniczka podstemplowala juz kilka rachunkow

    Czy to co powyzej ma znaczenie ?

    STZ
    ----------
    [odpowiadajac popraw adres]

  • 15. Data: 2003-07-17 00:53:32
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Thu, 17 Jul 2003 07:10:22 +0800, Marcin Debowski napisał/napisała:
    > Ja nie zacytuje, ale zadam pytanie: W którym momencie gotówka zmienia
    > właściciela przy takiej tranzakcji?

    IMHO wbicie odpowiedniego stepelka potwierdzajacego wplate.

    --
    *it's much better to fuck without love than being in love without fucking*
    GG: 70701

  • 16. Data: 2003-07-17 00:54:29
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 16 Jul 2003 20:20:22 +0200, Kuba napisał/napisała:
    > To _NA_PRAWDĘ_ działa. Sprawdzone.

    potwierdzam, wyplate dostaje na e-konto i przelewy robie na rachunki :)
    Max gotowki jaka mam przy sobie to 100pln moze..

  • 17. Data: 2003-07-17 05:56:55
    Od: w...@p...onet.pl

    > Pani z poczty juz stempluje rachunki, dziewczyna wklada kasa do okienka
    > (kasa po stronie Pani)
    > ladzie obok
    > podlatuje, wyciaga brudne lapy, lapie kase i zaczyna uciekac

    Jest taki przepis zawarty w Rozporządzeniu Ministra Łączności w sprawie
    warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym:

    "§ 9. 1. Umowa o świadczenie usługi pocztowej o charakterze powszechnym jest
    zawarta:
    1) w wypadku zwykłych przesyłek listowych - w chwili ich przekazania
    podmiotowi do przewozu i doręczenia,
    2) w wypadku listów poleconych, listów wartościowych, paczek pocztowych i
    przekazów pocztowych - w chwili wydania przez podmiot potwierdzenia nadania."

    Pani w okienku potwierdzenia nie wydała, umowa nie została zawarta. Pani wyda
    potwierdzenie jak dostanie kasę. A że do łapki jej nie wzięła no to jej nie
    dostała. A skoro jej nie dostała no to nie wydała itd. Przepraszam za ton
    wypowiedzi, ale takie przepisy mnie osłabiają. Umowa sprzedażyzostaje jednak
    zawarta z chwilą zapłaty ceny, a nie z chwilą wydania przedmiotu sprzedaży, a
    tu nie, bo poczta to poczta.

    > A straznik zeznawal i twierdzi, ze do jego obowiazku nalezy siedzenie na
    > zapleczu i pilnowaniu, by nikt obcy tam nie wlazl bo tam trzyma poczta
    > kase

    no i w sumie tak jest. Art. 13 ustawy o PPUP "Poczta Polska" :

    Art. 13.
    2. Poczta Polska gospodarując mieniem zapewnia jego ochronę.

    No więc on pilnuje mienia poczty, a nie Twojego

    > Kasy nie mamy ((((:
    > Co robic ?

    poczekać na otwarcie "rynku pocztowego", a na razie jak sugerują przedmówcy -
    przelewy.

    Paweł

  • 18. Data: 2003-07-17 11:01:52
    Od: "STZ" <s...@s...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    [....]

    > migdałach, a patrzeć na klientów, przewidywać, nigdy nie kłaśc
    pieniedzy na
    > ladę na poczcie, tylko zawsze z rączki do rączki... rozgladać się itp.
    > Nie ma innego rozwiązania. Zawsze uważać...

    Zastanow sie - w jaki sposob dac Pani na poczcie kase z reki do reki
    skoro oddziela Cie szyba ?
    Zreszta to bylo praktycznie z reki do reki - pieniadze zostaly polozone
    na ladzie ale po drugiej stronie szyby - od strony urzednicznki poczty.
    Jedyne co mozna bylo zrobic w tej sytuacji to zwrocic uwage na dresa i
    jakos sie zaslonic

    STZ
    [odpowiadajac na priv popraw adres]

  • 19. Data: 2003-07-17 11:30:26
    Od: "Gregory - Poznaniak" <t...@x...invalid>

    Upłynęło trochę wody w Warcie, gdy napisał/a w

    > tu nie, bo poczta to poczta.

    i kas fiskalnych też nie muszą mieć ;-( ale to inna historia

    --
    _/_/_/ Gregory - Poznaniak
    _/ _/ -------------------

  • 20. Data: 2003-07-17 18:17:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | urzedniczki poczty
    | - urzedniczka podstemplowala juz kilka rachunkow

    Tak się zastanawiam i nie bardzo strzeże mówiąc wiem. Z jednej strony
    urzędniczka pokwitowała, co powinna zrobić po przyjęciu pieniędzy. Z drugiej
    strony pieniędzy nie otrzymała jeszcze. Można zaryzykować stwierdzenie, że
    urzędniczka popełniła błąd kwitując pieniądze przed ich przyjęciem. No ale z
    drugiej strony piszesz, że pieniądze były już za szybką. A więc dziewucha
    pieniądze poczcie dała, tylko kasjerka ich nie przyjęła.

    Zastanawiam się, czy czasem nie ma tu zastosowania art. 471 kc.

    Art. 471. Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z
    niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie
    lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik
    odpowiedzialności nie ponosi.

    W sumie Twoja stała się niejako dłużnikiem poczty. No i teraz należy
    rozważyć, czy ponosi winę za kradzież. Moim zdaniem, bo zachowała się bardzo
    nierozważnie rzucając na ladę te 1.500 zł, ale to moje zdanie, a nie znam
    dokładnie okoliczności zdarzenia.

    Ja w każdym razie zaryzykowałbym pismo do Dyrekcji Poczty z powołaniem się
    na powyższy artykuł i sugestią, że dziewczyna winy za napaść nie ponosi. W
    sumie nic nie ryzykujecie, a możecie wiele wygrać. Jak odmówią, to zostaje
    sąd. Z tym, że tu już bym się zastanawiał, bo dla mnie Wasza racja nie jest
    oczywista.