  • 21. Data: 2003-07-18 09:24:02
    Temat: Re: NAPAD NA POCZCIE !
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:605bhv0urctamqom0p2c6vc2uctec8c6b1@4ax.com...
    > A poza tym nie nosić dużej gotówki ze sobą - rachunki można płacić
    > chociażby przelewami.

    A najlepiej to nie wychodzic z domu albo wynajac ochrone...

    %$%^^ m..... jak czytam takie porady to mnie skreca...
    Ofiara winna, bo dala sie obrabowac....

    Boguslaw

  • 22. Data: 2003-07-18 15:35:29
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    >A najlepiej to nie wychodzic z domu albo wynajac ochrone...
    >
    >%$%^^ m..... jak czytam takie porady to mnie skreca...
    >Ofiara winna, bo dala sie obrabowac....
    A mnie wnerwia, jak ktoś kompletnie nie rozumie, o czym się pisze i
    filozofuje.
    Tu nie chodzi o moralny problem winy i kary, tylko o realny problem
    niestania się ofiarą.
    Ale oczywiście dla takich, jak ty, lepsze jest użalanie się zamiast
    zrobienia czegoś, żeby nie stać się ofiarą.
    Czy naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy zachowaniami ryzykownymi a
    odrobiną ostrożności.
    Więc teraz plik gotówki, jedź na pocztę pielgrzymować płacić rachunki,
    zostaw jeszcze samochód z otwartymi drzwiami i kluczykami w stacyjce i
    gdy przy kolejnej próbie wreszczie ci coś ukradną, to przyjdź jeszcze
    raz na grupę z tekstem w stylu:
    "JAKI JA BIEDNY!!! BUUU!!!"

  • 23. Data: 2003-07-18 19:27:59
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "STZ" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>
    >

    > Zastanow sie - w jaki sposob dac Pani na poczcie kase z reki do reki
    > skoro oddziela Cie szyba ?
    > Zreszta to bylo praktycznie z reki do reki - pieniadze zostaly polozone
    > na ladzie ale po drugiej stronie szyby - od strony urzednicznki poczty.
    > Jedyne co mozna bylo zrobic w tej sytuacji to zwrocic uwage na dresa i
    > jakos sie zaslonic

    Nie kłaść gotówki, aby leżała, a przesunąć w kierunku pani(pana) w okienku
    dopiero w momencie kiedy urzędnik jest gotowy do przejęcia gotówki...
    Owszem... zwracać uwagę na napis: PRZY OKIENKU MOZE PRZEBYWAĆ TYLKO JEDNA
    OSOBA i żadne tłumaczenie, ze akurat przy okienku jest uwiązany długopis...

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 24. Data: 2003-07-21 10:05:39
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    napisał w wiadomości news:tc4ghv01hqdukp4v97k00m8f31rm3lhqim@4ax.com...

    > A mnie wnerwia, jak ktoś kompletnie nie rozumie, o czym się pisze i
    > filozofuje.

    A mnie wlasciwie smiesza Ci, ktorzy najlepiej wiedza co ja rozumie..

    > Tu nie chodzi o moralny problem winy i kary, tylko o realny problem
    > niestania się ofiarą.

    Tu nie chodzi o moralny problem, tylko o WINE.

    Ktos jest WINIEN temu, ze w pomieszczeniu poczty mozna tak latwo
    obrabowac klienta.

    > Ale oczywiście dla takich, jak ty, lepsze jest użalanie się zamiast
    > zrobienia czegoś, żeby nie stać się ofiarą.

    To nieuzalanie sie.... Ja MAM PRAWO domagac sie, bym niemusial z 200 PLN
    chodzic z ochroniarzem. Ja mam prawo domagac sie, byna ulicach,
    w bankach i na pocztach bylo bezpiecznie.

    > Czy naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy zachowaniami ryzykownymi a
    > odrobiną ostrożności.

    To STRASZNE RYZYKO wyciagnac pieniadze na pocznie - naprawde straszne.

> [...]
    > raz na grupę z tekstem w stylu:
    > "JAKI JA BIEDNY!!! BUUU!!!"
    >
    > Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.

    Alez jest Pan BAAARDZO poprawny politycznie.
    Jak mi ukradna samochod, to mja wina, bo nie wynajallem ochroniarza,

    A wlasciwie to dlazego mam nie zostawiac samochodu otwartego
    i dlaczego samochod mam iec "kluczyki" ?

    Na filmach "z dzikiego zachodu" kon stal sobie przed barem bez "kluczykow"
    i nie "zamkniety" i jakos go nie kradziono....

    > W Polsce wszyscy znają się na prawie, medycynie i informatyce.

    Wlasnie.
    Zwlaszcza na prawie zlodzieja do okradania "niedostatecznie ostroznych".

    Boguslaw

  • 25. Data: 2003-07-21 17:45:39
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-21 12:05, Boguslaw Szostak napisał(a):

> [...]
    >
    >Na filmach "z dzikiego zachodu" kon stal sobie przed barem bez "kluczykow"
    >i nie "zamkniety" i jakos go nie kradziono....

    Bo koniokradów wieszano...
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 26. Data: 2003-07-21 18:23:56
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    >Bo koniokradów wieszano...
    BTW. Twój przedpiścca rozumuje w sposób, który ma zwiększać liczbę
    przestępców* i usprawiedliwiać własną GŁUPOTĘ - dobrze, że przynajmniej
    nie winimy takiego morza za to, że sztorm zatopił łódkę, albo pioruna,
    za to, że kogoś zabił podczas spaceru na szczycie w czasie burzy, tylko
    w tym wypadku zwracamy uwagę na głupotę delikwentów.

    *Bo jakiejż inteligencji i jakich umiejętności potrzeba, żeby obrabować
    w takiej sytuacji, jak w poście początkowym?:-)))
    W sytuacji, gdyby nie było tych pielgrzymek na pocztę - prawdopodobnie
    taki "dres" w ogóle by nie kradł (na wyrafinowańsze przestępstwa za
    głupi).:-)

    BTW to BTW. Ja jestem realistą i dla mnie najważniejszy jest sposób, jak
    zminimalizować ryzyko stania się ofiarą przestępstwa a nie
    filozoficzno-moralny problem "winy i kary" i wpierniczają mnie osoby,
    które na konkretne pytanie: "Co zrobić, żeby mnie nie okradli?" zamiast
    udzielania konkretnych rad filozofują nt. winy sprawcy.

  • 27. Data: 2003-07-21 19:29:30
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-07-21 20:23, Artur Drzewiecki napisał(a):

> [...]
    >które na konkretne pytanie: "Co zrobić, żeby mnie nie okradli?" zamiast
    >udzielania konkretnych rad filozofują nt. winy sprawcy.

    Być może. To jednak jest grupa *.prawo i tutaj nie decydujemy, co
    zrobić, żeby nas nie okradli, tylko 1. "okradziono mnie i co teraz?" 2.
    "okradłem kogoś i co teraz?".
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918

  • 28. Data: 2003-07-21 19:54:05
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    >Być może. To jednak jest grupa *.prawo i tutaj nie decydujemy, co
    >zrobić, żeby nas nie okradli, tylko 1. "okradziono mnie i co teraz?" 2.
    >"okradłem kogoś i co teraz?".
    Oki.:-)
    Wszelako i w takiej sytuacji można:
    a.). Odpowiadać konkretnie,
    b.). Filozofować.
    Co wybierasz?:-)
    Niestety - w Polsce większość lubi filozofowanie.:-(

  • 29. Data: 2003-07-22 01:46:01
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <f...@4...com>, Artur Drzewiecki wrote:
    > BTW. Twój przedpiścca rozumuje w sposób, który ma zwiększać liczbę
    > przestępców* i usprawiedliwiać własną GŁUPOTĘ - dobrze, że przynajmniej

    Sory Artur, ale Ty najwyraźniej nadal nie rozumiesz. To nie było
    nawoływanie do nonszalancji i lekkomyślności a zwrócenie uwagi, że
    właściwym porządkiem rzeczy powinno być bezbieczeństwo publiczne a nie
    wyostrzona zapobiegliwość prywatna.

    > BTW to BTW. Ja jestem realistą i dla mnie najważniejszy jest sposób, jak
    > zminimalizować ryzyko stania się ofiarą przestępstwa a nie
    > filozoficzno-moralny problem "winy i kary" i wpierniczają mnie osoby,

    A nie uważasz, że Państwo czy nawet dane przedsiębiorsto (tu poczta)
    powinno zadbać o bezbieczeństwo swoich obywateli/klientów skoro zmusza ich
    do wpłat w swoim oddziale? Bankowość internernetowa niekoniecznie jest dla
    wszystkich i od zaraz. Nie <wpiernicza> Cię to, że ktoś każe Ci wpłacić
    pieniądze (lub oferuje odpowiednie usługi) i nie zapewnia na swoim terenie
    odpowiednich po temu warunków?

    > które na konkretne pytanie: "Co zrobić, żeby mnie nie okradli?" zamiast
    > udzielania konkretnych rad filozofują nt. winy sprawcy.

    Bo to co Ty reprezentujesz to krótkowzroczne i oportunistyczne schematy
    zachowań prowadzące na dłuższą metę do tego, że za kilka lat, w państwie
    rządzonym podług Twoich reguł myślenia, na ulicę dałoby się wejechać tylko
    w czołgu, lub z uzbrojonym po zęby ochroniarzem. Oczywiście wyolbrzymiam,
    ale to właśnie ten trend.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2003-07-22 08:48:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    napisał w wiadomości news:b2hohvk5j4mli9c5idpvik3ml2gsfp9a4p@4ax.com...
> [...]
    > b.). Filozofować.
    > Co wybierasz?:-)
    > Niestety - w Polsce większość lubi filozofowanie.:-(

    I najwyrazniej Pan sie wlasnie do nich zalicza.
    OKRADZIONO czlowieka, ten pyta, czy ma prawo do roszczen,
    a pan "filozofuje", ze "trzeba bylo sie lepiej pilnowac".

    To nie ptak "narobil" komus na glowe, a CZLOWIEK ukradl.

    > Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.

    Wrecz przeciwnie - baaardzo poprawny....
    to bardzo poprawne politycznie winic za napad ofiare.

    Boguslaw