  • 1. Data: 2003-07-16 14:52:39
    Temat: Pozwolenia dla komputerowych sieci radiowych - ISP
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam.
    Prosze o odpowiedz na nastepujace pytanie. Chcialbym swiadczyc uslugi ISP
    poprzez radiowa siec komputerowa wykorzystujaca czestotliwosc 2,4 GHz i
    urzadzenia nie wymagajace posiadania zezwolenia radiowego (wedlug polskiego
    prawa). Swiadczenie uslug telekomunikacyjnych wymaga zgloszenia do URTiP.
    Nie wiem tylko czy potrzebne mi jest takze pozowlenie na swiadczenie uslug
    telekomunikacyjnych, czy wystarczy samo zgloszenie. (art. 3 ust. 1) mowi: "Z
    zastrzezeniem art. 4 i art. 5, eksploatacja: 1) pyblicznej sieci
    telefonicznej, 2) sie publicznej, przeznaczonej do rozpowszechniania lub
    rozprowadzania programow radiofonicznych lub telewizyjnych, wymaga
    posiadania zezwolenia telekomunikacyjnego..." Nie zakladam ani telefonow ani
    radia, ani telewicji wiec nie potrzebuje takiego zezwolenia ? Czy ktos z was
    orientuje sie w sytuacji prawnej i moze mi odpowiedziec na to pytanie ? Moze
    osoby prowadzace podobna dzialalnosc podziela sie swoimi doswiadczeniami ?

    Zastanawia mnie takze jak wielki moze miec obszar dzialania taka siec ? W
    ustawie o Prawie Telekomunikacyjnym znalazlem tylko sformulowanie (art. 5
    ust. 1 pkt 1): "Nie wymaga zezwolenia eksploatacja publicznej sie
    telefonicznej, ktorej infrastruktura telekomunikacyjna oraz wszytskie
    zakonczenia sa zlokalizowane w calosci na obszarze jednej gminy." Nic wiecej
    tam nie ma wiec skad mam wiedziec czy potrzebne mi jest zezwolenie i na
    jakim obszarze moge dzialac ?

    Bardzo prosze o pomoc lub wskazanie miejsca gdzie moge znalezc informacje na
    w/w tematy.
    Pozdrawiam

    Patryk

  • 2. Data: 2003-07-17 08:58:48
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Patryk p...@o...mila.edu.pl popełnił
    następującą wiadomość bf45t2$7r$...@a...news.tpi.pl:

    > Prosze o odpowiedz na nastepujace pytanie. Chcialbym swiadczyc uslugi
    > ISP poprzez radiowa siec komputerowa wykorzystujaca czestotliwosc 2,4
    > GHz i urzadzenia nie wymagajace posiadania zezwolenia radiowego

    Tylko zgłoszenie za bodajże 11 złotych. We wniosku o zgłoszenie musisz
    wskazać obszar jakiego dotyczy - najlepiej wpisz terytorium RP albo
    Województwo Jakieśtam. Ale pamiętaj, że zapytają Cię o formę prowadzenia
    przedsiębiorstwa!

    --
    Olgierd

  • 3. Data: 2003-07-19 11:06:28
    Od: a...@b...pl (a.sliwowska)

    Patryk napisał(a):

    > Witam.

    Witam

    > Nie wiem tylko czy potrzebne mi jest takze pozowlenie na swiadczenie uslug
    > telekomunikacyjnych, czy wystarczy samo zgloszenie.

    Wystarczy zgloszenie telekomunikacyjne.

    > Zastanawia mnie takze jak wielki moze miec obszar dzialania taka siec ?

    Ja mam na cala Polske. W URTiP sa dosc mili urzednicy - wiele rzeczy ci
    podpowiedza.:)

    > Patryk

    Agnieszka