  • 1. Data: 2003-07-16 16:53:03
    Temat: NAPAD NA POCZCIE !
    Od: "STZ" <s...@s...pl>

    Dresiarstwo, chamstwo i @#$@!@~)%^$#(
    Zdarzenie: poniedzialek 14.07.03

    Razem z dziewczyna nazbieralismy kasy na zalegle rachunki
    w sumie sporo: 1.500 zl
    Dziewczyna poszla na poczte - Saska Kepa, ul. Francuska
    Podchodzi do okienka, okienko takie stare - szyba i polokragla dziura
    Pani z poczty juz stempluje rachunki, dziewczyna wklada kasa do okienka
    (kasa po stronie Pani)
    ladzie obok
    podlatuje, wyciaga brudne lapy, lapie kase i zaczyna uciekac
    Dziewczyna lapie go za koszule, szarpie sie z nim, on wyrywa sie z
    podarta koszula
    Moja bieda cala podrapana i posiniaczona w szoku i splakana ((:
    Nikt z ludzi na poczcie sie nie ruszyl ! zreszta czego sie spodziewac (:
    Dres wypada z poczty dopiero wtedy ruszyl sie straznik, i pobiegl za nim
    Wrocil trzymajac 600 zl mowiac ze tyle udalo mu sie odzyskac
    dziwne nie ?
    Sprawa oczywiscie zgloszona na Policje (4 godziny czekania na
    komisariacie na swoja kolejke)
    A straznik zeznawal i twierdzi, ze do jego obowiazku nalezy siedzenie na
    zapleczu i pilnowaniu, by nikt obcy tam nie wlazl bo tam trzyma poczta
    kase

    Poczta oczywiscie do niczego sie nie poczuwa
    Policja prawdopodobnie za miesiac umorzy sprawe
    Kasy nie mamy ((((:

    Co robic ?

    STZ

  • 2. Data: 2003-07-16 17:36:35
    Temat: Re: NAPAD NA POCZCIE !
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Nie dać się. Poczta ma zapewnić bezpieczeństwo swoim interesantom na całym
    jej terenie. I nie może się wykręcać. Policja lubi jak jej patrzeć na łapki
    i kontrolować prowadzone postępowanie.. Pismo z roszczeniem do poczty można
    złożyć do kierownika placówki.

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-07-16 17:37:06
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "STZ" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kase
    >
    > Poczta oczywiscie do niczego sie nie poczuwa
    > Policja prawdopodobnie za miesiac umorzy sprawe

    Niestety czasy są takie, że trzeba samemu uważać... zachowywać się
    asekuracyjnie, bedąc gdzieś załatwiając sprawę nie myśleć o niebieskich
    migdałach, a patrzeć na klientów, przewidywać, nigdy nie kłaśc pieniedzy na
    ladę na poczcie, tylko zawsze z rączki do rączki... rozgladać się itp.
    Nie ma innego rozwiązania. Zawsze uważać...

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 4. Data: 2003-07-16 18:12:52
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

> [...]
    >ladę na poczcie, tylko zawsze z rączki do rączki... rozgladać się itp.
    >Nie ma innego rozwiązania. Zawsze uważać...
    A poza tym nie nosić dużej gotówki ze sobą - rachunki można płacić
    chociażby przelewami.
    BTW. Przerabiamy to, co w wielu krajach przerabiano dziesiątki lat temu
    i nie ma tam już czegoś takiego, jak nasze pielgrzymki rodaków na pocztę
    z plikiem rachunków i gotówki w połowie każdego miesiąca, a okazja czyni
    złodzieja.:-(

  • 5. Data: 2003-07-16 18:14:30
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Artur Drzewiecki napisał:
> [...]
    > i nie ma tam już czegoś takiego, jak nasze pielgrzymki rodaków na pocztę
    > z plikiem rachunków i gotówki w połowie każdego miesiąca, a okazja czyni

    w wielu krajach ludzie zostawiaja otwarte domy i samochody bez obawy, że
    ktoś w ogóle pomyśli o tym, żeby tknąć nie swoją własność
    sedno sprawy to mentalnośc naszego narodu i dopóki ona sie nie zmieni,
    dopu(ó)ty będzie tak jak jest.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2003-07-16 18:20:22
    Od: Kuba <j...@y...com>

    > Poczta oczywiscie do niczego sie nie poczuwa
    > Policja prawdopodobnie za miesiac umorzy sprawe
    > Kasy nie mamy ((((:

    Przykro mi że was okradli.
    Polecam jednak na przyszłość:
    - konto w dowolnym e-banku,
    - rachunki płacimy nie ruszając się z domowego zacisza, do tego
    najczęściej za friko,
    - bezgotówkowo gdzie się tylko da, skoro jesteście w W-wy
    to chyba już tylko w osiedlowym warzywniaku nie da rady

    To _NA_PRAWDĘ_ działa. Sprawdzone.

    K.

  • 7. Data: 2003-07-16 18:26:21
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    >w wielu krajach ludzie zostawiaja otwarte domy i samochody bez obawy, że
    >ktoś w ogóle pomyśli o tym, żeby tknąć nie swoją własność
    Ale w Polsce tak nie jest, więc trzeba uważać.:-(

    >sedno sprawy to mentalnośc naszego narodu i dopóki ona sie nie zmieni,
    >dopu(ó)ty będzie tak jak jest.
    Niestety.:-(

  • 8. Data: 2003-07-16 18:30:44
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Stan_Z <s...@g...pl> napisał(a):

    > Poczta ma zapewnić bezpieczeństwo swoim
    > interesantom na całym jej terenie.

    Jaka jest podstawa prawna tej wypowiedzi?

    Pozdr.,

  • 9. Data: 2003-07-16 18:42:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik STZ napisał:
    > Co robic ?

    Pismo do poczty wyceniające Twoje szkody materialne - utrata ukradzionych
    pieniędzy, ubrania, koszty leczenia spowodowanego traumatycznym przeżyciem,
    utrata części zarobków. Suma da Wam kwotę odszkodowania. Do tego podajcie
    kwotę zadośćuczynienia za strach, roztrój nerwowy itp.

    Powinni mieć wykupione ubezpieczenie OC i Wam z tego wypłacić.
    Jeśli nie - wynając papugę i pozew do sądu cywilnego.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 10. Data: 2003-07-16 21:02:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | A straznik zeznawal i twierdzi, ze do jego obowiazku nalezy siedzenie na
    | zapleczu i pilnowaniu, by nikt obcy tam nie wlazl bo tam trzyma poczta
    | kase

    Potwierdzam, że strażnik miał rację. Teoretycznie powinien za swoje
    zachowanie zostać ukarany dyscyplinarnie. Zgodnie z instrukcją ma strzec
    mienia poczty. Może ewentualnie interweniować, o ile nie zakłóca to jego
    służby, a więc w praktyce to na terenie Urzędu Pocztowego. To równie dobrze
    mogła być prowokacja. On pobiegł za dresem a trzech innych mogło w tym
    czasie obrobić Urząd.

    | Poczta oczywiscie do niczego sie nie poczuwa

    No cóż, trudno będzie znaleźć podstawę do poczuwania się. Strażnik odzyskał
    600 zł. Pewnie stało się tak, że napastnik widząc, że strażnik go może
    jednak dogonić odrzucił od siebie pieniądze. Strażnik zatrzymał się, by je
    zabrać i napastnik uciekł. Zresztą być może strażnik stracił zainteresowanie
    pościgiem, myśląc, że to cała kasa. W rzeczywistości napastnik był sprytny i
    odrzucił tylko część kasy. Ja winy poczty czy strażnika tu dopatrzyć się nie
    potrafię. Równie dobrze mogli dziewczynę napaść w sklepie, czy na przystanku
    autobusowym. I co wtedy?

    | Policja prawdopodobnie za miesiac umorzy sprawe

    Teraz, to może potraktować zapiskowo i po 5-ciu dniach poprzestać na
    zapisku.

    | Kasy nie mamy ((((:

    Przykre. Nie potrafię nic sensownego poradzić poza zebraniem brakujących 900
    zł.