  • 1. Data: 2003-07-16 15:56:00
    Temat: WKU po studiach
    Od: "Mitch" <p...@w...pl>

    Czesc wszystkim

    Wlasnie skonczylem studia i zostalem inzynierem.
    Jakie niebezpieczestwa czychaja na mnie w zwiazku z WKU? Pani w WKU
    powiedziala mi, ze zadne, ale pytam niezaleznych opiniodawcow :-)

    Jesli bylo, prosze o ew. link

    Pozd

  • 2. Data: 2003-07-16 18:54:51
    Temat: Re: WKU po studiach
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Wlasnie skonczylem studia i zostalem inzynierem.
    > Jakie niebezpieczestwa czychaja na mnie w zwiazku z WKU? Pani w WKU
    > powiedziala mi, ze zadne, ale pytam niezaleznych opiniodawcow :-)
    >
    > Jesli bylo, prosze o ew. link

    Do końca roku w którym skończysz 28 lat mogą Cię powołac "w kamaszki".

  • 3. Data: 2003-07-16 23:47:37
    Od: "bAnan" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał
    > Do końca roku w którym skończysz 28 lat mogą Cię powołac "w kamaszki".

    absolwentow moga powolac rownie dobrze do 40 roku zycia, ale nie dluzej niz
    chyba 3 lata po absolutorium - wiek nie jest w tym przypadku istotny

    --
    pozdro, bAnan

  • 4. Data: 2003-07-17 05:28:25
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-17 01:47, Użytkownik bAnan napisał:
    > Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał

    > absolwentow moga powolac rownie dobrze do 40 roku zycia, ale nie dluzej niz
    > chyba 3 lata po absolutorium - wiek nie jest w tym przypadku istotny

    a jak w moim przypadku? Nie ukonczylem jeszcze studiow... reaktywowalem
    sie ze dwa razy, zakoncze pewnie cinajmniej rok po 28 latach. co wtedy?
    upomna sie przed 28, czy po zakonczeniu spokojnie dostaje rezerwe?

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 5. Data: 2003-07-17 11:32:30
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    do 40 roku życia to chyba rezerwistów po wojsku
    do 28 do zasadniczej służby wojskowej

  • 6. Data: 2003-07-17 12:05:45
    Od: "bAnan" <n...@o...pl>

    In news:bf5bvv$h0l$1@korweta.task.gda.pl,
    Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl> typed:
> [...]
    > sie ze dwa razy, zakoncze pewnie cinajmniej rok po 28 latach. co
    > wtedy? upomna sie przed 28, czy po zakonczeniu spokojnie dostaje

    AFAIK absolwenci od 2004 (albo troche pozniej) beda odbywac przeszkolenia w
    czasie studiow, lub po nich w miejscu zamieszkania

    AFAIK absolwenci z roku 2003 w pazdzierniku przeniesieni zostana do rezerwy

    --
    pozdro, bAnan

  • 7. Data: 2003-07-17 12:05:50
    Od: "bAnan" <n...@o...pl>

    In news:bf61ho$7ug$1@inews.gazeta.pl,
    KarolS <t...@c...sz> typed:
    > do 40 roku życia to chyba rezerwistów po wojsku
    > do 28 do zasadniczej służby wojskowej

    zobacz art 93. 1.

    z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej

    Rozdział 4
    Służba wojskowa studentów i absolwentów szkół wyższych

    Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
    rozumie się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki
    przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów
    wyższych zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
    zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich - także
    poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany programem tych
    studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były prowadzone w systemie
    dziennym, wieczorowym lub zaocznym.

    Art. 92. 1. Absolwenci szkół wyższych są obowiązani, z zastrzeżeniem art. 95
    i 96, do odbycia przeszkolenia wojskowego.

    2. Obowiązkowi odbycia przeszkolenia wojskowego podlegają również absolwenci
    szkół wyższych, którzy ukończyli studia za granicą.

    3. Absolwenci szkół wyższych będący żołnierzami rezerwy mogą odbyć
    przeszkolenie wojskowe na własną prośbę.

    4. Rada Ministrów może nałożyć, w drodze rozporządzenia, obowiązek odbycia
    przeszkolenia wojskowego również na absolwentki szkół wyższych posiadające
    kwalifikacje przydatne do czynnej służby wojskowej. Przepis art. 48 ust. 2
    stosuje się odpowiednio.

    Art. 93. 1. Przeszkolenie wojskowe odbywa się w jednostkach wojskowych w
    wymiarze do sześciu miesięcy.

    2. Poborowych powołuje się do odbycia przeszkolenia wojskowego nie później
    niż w ciągu osiemnastu miesięcy od dnia, w którym stali się absolwentami
    szkół wyższych, a jeżeli powołanie w tym terminie nie nastąpiło z przyczyn
    niezależnych od organów wojskowych albo z powodu złożenia wniosku o
    skierowanie do odbycia służby zastępczej - w ciągu następnych osiemnastu
    miesięcy.

    --
    pozdro, bAnan

  • 8. Data: 2003-07-17 15:23:40
    Od: j...@p...onet.pl

    > Czesc wszystkim
    >
    > Wlasnie skonczylem studia i zostalem inzynierem.
    > Jakie niebezpieczestwa czychaja na mnie w zwiazku z WKU? Pani w WKU
    > powiedziala mi, ze zadne, ale pytam niezaleznych opiniodawcow :-)

    Odpowiedź podpowiadaczom:
    Panie Grzegorzu &#8211; g&#8230;o prawda. Przepis art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 21
    listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
    (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205 z późniejszymi zmianami) określa:
    &#8222;Poborowych powołuje się do odbycia przeszkolenia wojskowego nie później niż w
[...]
    miesięcy.&#8221;

    Panie Banan:
    - podobnie &#8211; czytaj wyżej;
    - w temacie &#8222;2004 roku&#8221; prawie trafiłeś (czytaj nowelę ustawy, która
    wchodzi
    od 01.01.2004 r.;
    - w temacie &#8222;2003 roku&#8221; mogłeś się pomylić o dwa miesiące (dokładnie
    czytasz
    chyba to forum);

    Panie Janusz &#8216;Kali&#8217; Kaliszczak &#8211; nie licz na 28 lat, ponieważ
    zgodnie z art.
    art. 39 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy odroczenie udziela się poborowemu na:
    &#8222;pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
    pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym roku
    kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia.&#8221;

    Panie KarolS &#8211; czytaj wyżej (pierwsza uwaga, ale tylko w połowie; druga połowa
    prawie dobra);

    Panie bAnan &#8211; pozdrawiam i poprawiam się tak jak i Ty się poprawiłeś
    (gratuluję dociekliwości).
    ______
    Jupraw