    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NAPAD NA POCZCIE !
    Date: 17 Jul 2003 07:56:55 +0200

    > Pani z poczty juz stempluje rachunki, dziewczyna wklada kasa do okienka
    > (kasa po stronie Pani)
    > ladzie obok
    > podlatuje, wyciaga brudne lapy, lapie kase i zaczyna uciekac

    Jest taki przepis zawarty w Rozporządzeniu Ministra Łączności w sprawie
    warunków korzystania z usług pocztowych o charakterze powszechnym:

    "§ 9. 1. Umowa o świadczenie usługi pocztowej o charakterze powszechnym jest
    zawarta:
    1) w wypadku zwykłych przesyłek listowych - w chwili ich przekazania
    podmiotowi do przewozu i doręczenia,
    2) w wypadku listów poleconych, listów wartościowych, paczek pocztowych i
    przekazów pocztowych - w chwili wydania przez podmiot potwierdzenia nadania."

    Pani w okienku potwierdzenia nie wydała, umowa nie została zawarta. Pani wyda
    potwierdzenie jak dostanie kasę. A że do łapki jej nie wzięła no to jej nie
    dostała. A skoro jej nie dostała no to nie wydała itd. Przepraszam za ton
    wypowiedzi, ale takie przepisy mnie osłabiają. Umowa sprzedażyzostaje jednak
    zawarta z chwilą zapłaty ceny, a nie z chwilą wydania przedmiotu sprzedaży, a
    tu nie, bo poczta to poczta.

    > A straznik zeznawal i twierdzi, ze do jego obowiazku nalezy siedzenie na
    > zapleczu i pilnowaniu, by nikt obcy tam nie wlazl bo tam trzyma poczta
    > kase

    no i w sumie tak jest. Art. 13 ustawy o PPUP "Poczta Polska" :

    Art. 13.
    2. Poczta Polska gospodarując mieniem zapewnia jego ochronę.

    No więc on pilnuje mienia poczty, a nie Twojego

    > Kasy nie mamy ((((:
    > Co robic ?

    poczekać na otwarcie "rynku pocztowego", a na razie jak sugerują przedmówcy -
    przelewy.

    Paweł