    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NAPAD NA POCZCIE !
    Date: Thu, 17 Jul 2003 01:43:20 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.201.132

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Arku! A mógłbyś zacytować jakąś podstawę prawną obowiązku zapewnienia przez
    > Pocztę ochrony jej klientom? Ja nie znalazłem, co nie znaczy, że nie ma.

    Art. 439. Ten, komu wskutek zachowania się innej osoby, w szczególności wskutek
    braku należytego nadzoru nad ruchem kierowanego przez nią przedsiębiorstwa lub
    zakładu albo nad stanem posiadanego przez nią budynku lub innego urządzenia,
    zagraża bezpośrednio szkoda, może żądać, ażeby osoba ta przedsięwzięła środki
    niezbędne do odwrócenia grożącego niebezpieczeństwa, a w razie potrzeby także, by
    dała odpowiednie zabezpieczenie.

    Art. 444. § 1. W razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia
    naprawienie szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na żądanie
    poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć z góry sumę
    potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się inwalidą, także sumę
    potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza