  • 11. Data: 2004-06-09 02:39:51
    Temat: Re: Muzyka - sklepy internetowe
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Marcin Debowski <a...@i...notrix.net> wrote:

    > MZ istotą utworzenia kopii utworu jest fizyczny (trwały) zapis tego utworu
    > na dysku czy innym nośniku. Ten zapis dokonywany jest w Polsce, na jego
    > dysku. Tu jest tworzona kopia. Przecież teoretycznie może ściągnąć i bez
    > zapisywania ("w locie") odsłuchać. Wtedy nie ma praktycznie jak się do
    > niego przyczepić.

    Przecież w pamięci RAM tworzy się wteyd zapis przynajmniej kawałka
    utworu. A poza tym w drucie lub światłowodzie przez który się przesyła
    też jest kopia. A że nietrwała... Na dysku też jest nietrwała jak się
    magnesem przejedzie lub się dusk rozhermetyzuje. A w RAM jest trwała
    dopóki zasilanie komputera nie zaniknie.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 12. Data: 2004-06-09 03:29:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <20040609023951.7279.2.NOFFLE%m...@c...pl.local
    >, Miernik wrote:
    > Przecież w pamięci RAM tworzy się wteyd zapis przynajmniej kawałka
    > utworu. A poza tym w drucie lub światłowodzie przez który się przesyła

    proszę, opowiedz więcej

    > też jest kopia. A że nietrwała... Na dysku też jest nietrwała jak się
    > magnesem przejedzie lub się dusk rozhermetyzuje. A w RAM jest trwała

    Na płycie CD tez jest nietrwała bo wystarczy podgrzać lub włożyć do
    kuchenki mikrofalowej. Sądzisz że taka linia obrony przekona panów
    policjantów a później sąd że to nie kopia utworu?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-06-09 09:52:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:j706ac.mnr.ln@ziutka.router...

    > Na płycie CD tez jest nietrwała bo wystarczy podgrzać lub włożyć do
    > kuchenki mikrofalowej. Sądzisz że taka linia obrony przekona panów
    > policjantów a później sąd że to nie kopia utworu?

    Nie, no w prawie nie ma nigdzie ograniczenia na kopie trwałe i nietrwałe.
    W zasadzie wszystko można w jakiś tam sposób zniszczyć. Kwestia kosztów i
    umiejętności.

  • 14. Data: 2004-06-09 09:57:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:nrm5ac.lgr.ln@ziutka.router...

> [...]
    > zapisywania ("w locie") odsłuchać. Wtedy nie ma praktycznie jak się do
    > niego przyczepić. To co robi strona rosyjska to publikowanie/

    W sumie masz wiele racji. Zresztą nie korzystam z takich serwisów i
    początkowo myślałem, ze to działa w ten sposób, ze się zamawia płytę, a
    ona przychodzi za zaliczeniem pocztowym. Dopiero z dalszej części wątku
    zrozumiałem, jak to działa.

    W tym wypadku pewnie należy przyjąć, że właściciel praw autorskich wyraził
    zgodę na wykonanie takiej kopii. To również wg polskiego prawa zwalnia z
    jakiejkolwiek odpowiedzialności wykonawcę kopii. Pozostaje rzeczą otwartą,
    czy sprzedający miał takie prawo. Ale tę kwestię już raczej powinno
    rozstrzygnąć prawo miejsca zawarcia tamtej transakcji. Na moje wyczucie
    prawo Rosyjskie, ale i tu mam wątpliwości.

  • 15. Data: 2004-06-09 18:03:16
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > zapisywania ("w locie") odsłuchać. Wtedy nie ma praktycznie jak się do
    > niego przyczepić. To co robi strona rosyjska to publikowanie/

    No dobrze, dobrze, ale czy jakiś przepis wg prawa polskiego broni mi
    wykonania kopii bezpieczeństwa, czy wogóle kopii legalnie zakupionego
    utworu na własny użytek? Jeszcze raz podkreślam - kopia jest tworzona
    już w Rosji, na Twoje konkretne zamówienie - konkretna kopia. W tym
    sklepie akurat jest to szczególnie wyraźnie zaznaczone. Tym bardziej, że
    wg regulaminu po zakupieniu utworów musisz _poczekać_ na stworzenie
    przez serwer fizycznej kopii utworu.

    Jest to sytuacja analogiczna do takiej: kupuję w Rosji wg rosyjskeigo
    prawa legalną płytę z muzyką. Tworzę jej kopię bezpieczeństwa, oryginał
    niszczę i stworzoną kopię przywożę do Polski. W którym momencie łamię
    Polskie prawo?

    Co do odsłuchania w locie - kopia jak najbardziej powstaje, a czasami
    nawet dwie, trzy, albo i więcej... chociażby w pamięci RAM, buforach
    dyskowych, pamięci cache różnych poziomów, itd. Tak więc pojawia się
    pytanie - która z nich może być nielegalna, a która jeszcze jest legalna
    i dlaczego.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2004-06-09 18:10:19
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Debowski wrote:
    > Bo nie da się jednoznacznie stwierdzić. Cena 28 groszy za piosenkę jest MZ
    > za niska. W sumie całościowo wygląda to tak, że w zależności czy serwis
    > ten jest czy nie jest legalny (w myśl polskiego prawa) mozesz nie mieć
    > wcale kłopotów w przypadku jakiejś kontroli, ale też w skrajnym przypadku,
    > jeśli serwis jest nielegalny możesz się w sądzie nie wybronić, jako że te
    > 28 groszy za utwór to ca 15-20x mniej niż normalnie, czyli że powinieneś
    > zdawać sobie sprawę że coś tu może być nie tak.

    Przepraszam, ale argument jest w tym przypadku bzdurny. Sugerujesz, że
    utwór ściągnięty w foramcie mp3 z tej firmy jest prawdopodobnie
    nielegalny, ponieważ kosztuej tylko 5 centów. Racz zauważyć, że możesz
    ten sam utwór ściągnąć w formacie wav z jakośćią płyty CD i będzie Cię
    kosztował około 1 dolara (wersja exclusive, 2 centy za MB).

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 17. Data: 2004-06-09 23:20:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

> [...]
    > ten sam utwór ściągnąć w formacie wav z jakośćią płyty CD i będzie Cię
    > kosztował około 1 dolara (wersja exclusive, 2 centy za MB).

    A mogę z tego serwisu? A jeśli nie mogę to dlaczego? ZCP była tam mowa o
    jakiś 7MB/utwór (przecietnie), co zakładając że ma on nie więcej niż 5
    minut daje nam jakieś 192kbps lub lepiej. To jest już dość przyzwoita
    jakość więc nie ma mowy o zaniżeniu ceny ze względu na złe warunki
    techniczne. Nie specjalnie rozumiem dlaczego uważasz że hipotetyczna
    możliwość ściągnięcia czegoś drożej ma uprawdopodabniać legalność taniego
    utworu.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2004-06-10 01:23:41
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Debowski wrote:
    > A mogę z tego serwisu?

    Możesz, właśnie o tym napisałem powyżej.

    > A jeśli nie mogę to dlaczego?

    A bo nie wszystkie sa w tej formie udostępniane i te co nie są - nie
    możesz, a te co są - możesz.

    > ZCP była tam mowa o
    > jakiś 7MB/utwór (przecietnie), co zakładając że ma on nie więcej niż 5
    > minut daje nam jakieś 192kbps lub lepiej.

    Argh... może najpierw zajżyj na stronę, na temat której legalności
    działań się wypowiadasz?

    > To jest już dość przyzwoita
    > jakość więc nie ma mowy o zaniżeniu ceny ze względu na złe warunki
    > techniczne.

    A gdzie ja coś takiego napisałem?

    > Nie specjalnie rozumiem dlaczego uważasz że hipotetyczna
    > możliwość ściągnięcia czegoś drożej ma uprawdopodabniać legalność taniego
    > utworu.

    Z tego samego powodu dla którego Ty wcześniej napisałeś, że utwór jest
    za tani, więc pewnie nielegalny - to tak w skrócie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 19. Data: 2004-06-10 01:32:28
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Debowski wrote:
> [...]

    > jakiś 7MB/utwór (przecietnie), co zakładając że ma on nie więcej niż 5
    > minut daje nam jakieś 192kbps lub lepiej.

    Argh... może najpierw zajrzyj na stronę, na temat której legalności
    działań się wypowiadasz?

  • 20. Data: 2004-06-10 03:19:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    > Argh... może najpierw zajrzyj na stronę, na temat której legalności
    > działań się wypowiadasz?

    DLaczego? Wypowiadam się na podstawie informacji dostaczonych tu przez
    inicjatora wątku. Nie odczuwam potrzeby osobistej weryfikacji każdych tego
    typu danych. Jeśli Ty odczuwasz, to chwała Ci za to, ale nie miej
    pretensji że nie lecę i sprawdzam czy aby autor czegos tam nie
    dopowiedział. Zresztą ja się nie wypowiadam na temat legalności tej
    strony. Ja tylko uważam że 28 groszy za utwór to wystarczająco mało aby
    wydało mi się to podejrzane.

    > A gdzie ja coś takiego napisałem?

    Nigdzie, ale jakiś powód wypada aby był skoro utwór kosztuje 15-20x mniej
    niż zwykle w tym podobnych serwisach na Zachodzie. Jaki jest tutaj?

    --
    Marcin