  • 11. Data: 2006-04-03 07:12:17
    Temat: Re: Mozna czy nie mozna!!
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e0p8qr$s2m$1@news.onet.pl...

    > 2. Chialem zatankowac na stacji BP w zawierciu (zaraz przy urzedie
    > miejskim) a ze mialem przy sobie niecale 20 PLN wiec za tyle chcialem
    > zatankowac gazu i okazalo sie ze nie da rady bo pani ze stacji powiedziala
    > ze oni leja conajmniej 10 litrow bo inaczej psuje sie im pompa i musze
    > conajmniej 10 litrow wlac no i oczywiscie nie zatankowalem
    > oczywiscie na innych stacjach mi sie to nie zdarzylo

    popelnili wykroczenie, nie moga odmowic Ci sprzedazy

    > 3. czesto mi sie zdaza kupujac jakas rzecz na stacji benzynowej ze cena
    > naklejona na naklejce wynosi np 1.20 a jak pani nabije to na kase to
    > wyskakuje 1.25 albo 1.3 oczywiscie jesli zauwaze to interweniuje i kupuje
    > za tyle ile jest napisane na etykiecie ale co zrobic jak pani sie uprze ze
    > jednak musze zaplaci tyle ile na kasie wybilo

    No nie ma jak sie uprze, cena ktora widnieje przy towarze musi byc taka sama
    przy kasie. Cena nie ma prawa zmienic sie po drodze

    > 4. w niektorych obiektach gdzie mozna placic karta widnieje ladny napis
    > przy kasie ze platnosc karta mozliwa przy zakupie powyzej okreslonej kwoty
    > czy to jest zgodne z prawem

    Taki zapis musialby znalezc sie przy drzwiach wejsciowych. Przy kasie to
    sobie moga rozne wywieszki wieszac, ale nie maja juz one mocy prawnej. Ty
    wchodzac do sklepu, i widzac naklejki kart kredytowych, akceptujesz ich
    oferte, ladujac towar do koszyka, zawierasz ze sklepem umowe od ktorej sklep
    nie ma prawa odstapic - podobna sytuacja do tej z tankowaniem gazu.

    > co zrobic gdy trafie na bardzo upartego sprzedawce i on sie uprze ze nie
    > przyjmie platnosci karta (choc jestm prawie na 100% pewnien ze nie moze
    > odmowic nawet jesli kupie zapalki za 20 gr)?

    Mozesz wezwac policje i domagac sie ukarania sprzedawcy bo popelnia on
    wykroczenie Art. 135.

    Jacek

  • 12. Data: 2006-04-03 07:13:25
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ta, juz widze jak wyciagaja konsekwencje wobec duzej sieci
    > supermarketow, ktora nabija im kilkanascie milionow rocznie.

    Jeszcze sie nie spotkalem z super czy hipermarketem ktory stosowalby takie
    praktyki - rzecz raczej ma miejsce w malych sklepikach.

    Jacek

  • 13. Data: 2006-04-03 07:24:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Kris napisał(a):

    > 1. mam konto w Banku Slaskim i ostatnio bank na niektorych swoich
    > bankomatach wprowadzil ograniczenia w postaci mozliwosci wyplacania tylko
    > kwot co 50 PLN

    > Czy moga wprowadzic takie ograniczenia i pobierac w takim przypadku prowizje
    > za wyplacenie pieniedzy w kasie

    Co do tego że bankomat wydaje tylko 50-tki to jest to jakieś
    ograniczenie techniczne.
    Inaczej bankomat by musiał dysponować wszelkimi nominałami do
    jednogroszówek włącznie. Techniczne nawet jest to możliwe ale nie ma
    takiego obowiązku.

    Co do prowizji, to bank pobierać ją może, jednak ostatnio była jakaś
    burza że emerytom każą płacić prowizję od wypłat w okienku i może
    komisja śledcza się przy okazji problemem zajmie, bo mają sprawdzać
    czemu nasze banki są takie drogie :)

> [...]
    > litrow wlac no i oczywiscie nie zatankowalem
    > oczywiscie na innych stacjach mi sie to nie zdarzylo

    Trudno powiedzieć.
    Np. paliwa nie zatankujesz mniej niż 2l - przynajmniej teoretycznie.
    Dystrybutory paliwa mają podaną minimalną ilość odmierzonej cieczy -
    zazwyczaj 2l. Poniżej tej ilości niedokładność pomiaru może być większa
    niż dopuszczalna.
    Niemniej jak kiedyś tankowałem litr to mi nie robili problemów.

    Jeżeli faktycznie ich urządzenia nalewawcze nie radzą sobie z mniejszą
    niż 10l ilością gazu to IMO mogą nie sprzedać takiej ilości. Może to być
    też związane z niedokładnością pomiaru poniżej jakiejś ilości.

    Podobny przykład co gdybyś przyszedł do sklepu i chciał kupić 6g chleba,
    3g mąki i 13.4ml piwa...
    Też Ci nikt nie będzie mógł tego sprzedać z racji braku wag
    laboratoryjnych ;)

> [...]
    > tyle ile jest napisane na etykiecie ale co zrobic jak pani sie uprze ze
    > jednak musze zaplaci tyle ile na kasie wybilo

    Jak się uprzesz to masz prawo zapłacić tyle ile było na "publicznie
    wystawionej cenie", a więc na etykiecie.

    > 4. w niektorych obiektach gdzie mozna placic karta widnieje ladny napis przy
    > kasie ze platnosc karta mozliwa przy zakupie powyzej okreslonej kwoty czy to
    > jest zgodne z prawem

    Tak - było milion razy.

    > co zrobic gdy trafie na bardzo upartego sprzedawce i on sie uprze ze nie
    > przyjmie platnosci karta (choc jestm prawie na 100% pewnien ze nie moze
    > odmowic nawet jesli kupie zapalki za 20 gr)?

    Może, może - poszukaj w archiwum, tam wszystko było 100x wytłumaczone.

  • 14. Data: 2006-04-03 07:29:20
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Jeszcze sie nie spotkalem z super czy hipermarketem ktory stosowalby
    > takie praktyki - rzecz raczej ma miejsce w malych sklepikach.

    Zapraszam do C.H. Reduta w Alejach Jerozolimskich.
    Przy kasach na hali sa tabliczki ze placimy karta od 10 czy 5 zl
    minimalnie. Kasy sa z modulem Polcardowskim.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2006-04-03 08:01:26
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisali:

    > jak jest to terminal polcardu, to wywieszanie takiej informacji, albo
    > żądanie określonej sumy jest złamaniem umowy z polcardem, bo jedyne
    > ograniczenie sumy to takie, że nie można płacić za mniej niż 1zł.

    A skad wiesz jak wyglada ich umowa z Polcardem?

    . KRZYZAK ############ UWAGA! ################.
    . Skierniewice ####################################.
    ......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl ..

  • 16. Data: 2006-04-03 09:41:38
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > A skad wiesz jak wyglada ich umowa z Polcardem?

    W Polcardzie powiedzieli, że wszystkie umowy są takie jak wymagają tego
    Visa i Mastercard, czyli od 1zł

  • 17. Data: 2006-04-03 12:19:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomek wrote:
    [ciach wielki cytat]
    > Wszystko można zrobić z ludzmi którzy rzucili się , tak jaby się z lańcucha
    > zerwali, na karty płatnicze, telefony, raty. Jakby te nowości brali tylko ci co
    > jest to im naprawdę potrzebne to sytuacja byłaby inna. Firmy oferujace takie
    > usługi biły by się o klienta. A tak go doją. Tomek

    Weź się nie wymądrzaj, lamerze nie potrafiący nawet cytować.

  • 18. Data: 2006-04-03 12:22:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

    > Ta, juz widze jak wyciagaja konsekwencje wobec duzej sieci
    > supermarketow, ktora nabija im kilkanascie milionow rocznie.

    Ale zwróć uwagę, że w dużych supermarketach takich idiotycznych
    ograniczeń nikt raczej nie wprowadza.

  • 19. Data: 2006-04-03 13:46:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Jeszcze sie nie spotkalem z super czy hipermarketem ktory stosowalby takie
    > praktyki - rzecz raczej ma miejsce w malych sklepikach.

    Zapraszam do: E.LECLERC KLODZKO KLODZKO, PL

    Przy kasach są informacje, że można płacić kartą od 20 zł. Ja płaciłem
    kartą za zakupy na kwotę 12 zł, ale trochę nerwów mnie to kosztowało. Co
    najśmieszniejsze, to market ten ma bilboardy w Polanicy i Kudowie o treści
    "E. LECLERC - trochę dalej, dużo taniej", co zresztą jest wierutnym
    oszustwem, bo znajdująca się w Polanicy obok tego szyldu Biedronka, była
    dużo tańsza.

  • 20. Data: 2006-04-03 13:59:30
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    niby groszowe sprawy ale nie lubie jak mnie ktos probuje zrobic w ***** po
    prostu drazni mnie to i nie chodzi mi wcale o 5 czy 10 gr
    na kazdym kliencie zarobia chocby grosz to w ciagu miesiaca uzbiera sie
    niezla sumka