  • 1. Data: 2006-04-02 15:38:08
    Temat: dozwolony uzytek wlasny
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    zakladajac, ze nie ma roznicy miedzy np. nagrywaniem
    niegdys z telewizji na video a nagrywaniem z karty telewizyjnej
    na twardy dysk komputera chcialbym zadac proste pytania
    natury prawnej.

    czy jest legalne przetwarzanie pozyskanego ta droga
    filmu poprzez: 1) wyciecie reklam 2) zmianie formatu
    kompresji 3) nagranie go na wlasny uzytek na nosniku
    innym niz hdd na ktory nastapil zrzut ...

    ostatnie pytanko to czy mozna pozyskany w ten
    sposob film nieodplatnie wykorzystac w celach
    instruktazowych (nauczyciel w szkole, pracownik w firmie)
    - z jednej strony emisja nie bylaby publiczna a zdrugiej
    strony nie bylaby to z cala pewnoscia prezentacja dla kregu
    osob bliskich ... czy ktos sie moze do tego doczepic
    tak jak np. zaiks do puszczania muzyki na weselach ?

    jakie sa wasze opinie na temat stanu prawnego w tym
    zakresie ?

  • 2. Data: 2006-04-02 20:27:47
    Temat: Re: dozwolony uzytek wlasny
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *arturo* wypowiedziała te
    słowa:

    > zakladajac, ze nie ma roznicy miedzy np. nagrywaniem
    > niegdys z telewizji na video a nagrywaniem z karty telewizyjnej
    > na twardy dysk komputera chcialbym zadac proste pytania
    > natury prawnej.

    Zakładając... Chociaż nie wiem co masz na myśli jako "niegdyś".

    > czy jest legalne przetwarzanie pozyskanego ta droga
    > filmu poprzez: 1) wyciecie reklam 2) zmianie formatu
    > kompresji 3) nagranie go na wlasny uzytek na nosniku
    > innym niz hdd na ktory nastapil zrzut ...

    Wstawka reklamowa w film nie jest filmem, więc możesz bezkarnie je
    wywalić. Format kompresji także jest Twoją sprawą, nie ma związku z
    oryginalnym dziełem. Podobnie jak to, na którym dysku sobie to
    trzymasz.

    No to jak: publiczna czy niepubliczna?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd