  • 31. Data: 2006-04-04 22:57:07
    Temat: Re: Mozna czy nie mozna!!
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A mnie drażni, jak jakaś lama cytuje... po lamersku.
    A nie możesz po prostu nie czytać i olać? Luuuzu troszkę. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 32. Data: 2006-04-04 22:59:54
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    > Odp: - Bo zaburza naturalną kolejność czytania.
    > Pyt: - Dlaczego jest to takie złe?
    > Odp: - Pisanie nad cytatem.
    > Pyt: - Co jest najbardziej irytujące w Usenecie?
    >
    > Teraz zrozumiał?

    A widzisz! To zdecydowanie silniejszy argument niż wymyślanie od lam
    przez Lawę ;-)
    Ale tak już jest, że zwykle siła argumentu jest odwrotnie proporcjonalna
    do siły głosu. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 33. Data: 2006-04-05 00:46:55
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    R2r napisał(a):
    > A ile wynosi u nich minimalna prowizja od transakcji? :-D
    > Aha! Nie mam na myśli jakichś specjalnych kart typu np.
    > MasterCard-Shell-PeKaO, dla których - jak wiadomo - roczna opłata
    > członkowska wynosi prawie 100,- zł. :-)

    a co mnie to obchodzi ??? prowizję płaci sklep, ja mam kartę i mam
    gwarancję, że mogę kupić sobie towar od 1zł, bo taką mam umowę z
    bankiem, czy Visą i Mastercardem. W Polcardzie mi powiedzieli, że
    prowizja dla Polcardu jest negocjowana dla każdego sklepu osobno, ale w
    umowie jest jasno napisane, że limity są takie jakie są przypisane do
    kart, takie jak daje Mastercard, Visa czy ktokolwiek inny i ograniczanie
    kwoty (dałem mu przykład sklepu, który mam obok w którym kwota minimalna
    to 20zł) jest niezgodne z umową którą ma ten sklep, przy czym ten
    człowiek od razu zaznaczył, że dotyczy to Polcardu, a jak jest w innych
    firmach to on nie wie.

  • 34. Data: 2006-04-05 05:36:34
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ale zwróć uwagę, że w dużych supermarketach takich idiotycznych
    > ograniczeń nikt raczej nie wprowadza.

    Albo rzadko bywasz w duzych supermarketach, albo przeczyles
    tego typu tabliczki, albo jakims cudem nie trafiasz na takie
    gdzie wprowadzony jest dolny limit.

    Carrefour to sieciowka, wiec powinno to obowiazywac wszedzie,
    chyba ze to decyzja lokalna. Ktos tu jeszcze napisal o E Leclerc-
    oni z kolei dzialaja na franczyzie wiec kazdy sobie.

    Bede na dniach przy Tesco niedaleko Ciebie, tez zwroce uwage czy nie
    maja wywieszek - chociaz zasadniczo mi to powiewa bo rzadko kupuje
    w supermarkecie jedna bulke czy buteke wody.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 35. Data: 2006-04-05 07:54:41
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    sg napisał(a):

    > ja mam kartę i mam
    > gwarancję, że mogę kupić sobie towar od 1zł, bo taką mam umowę z
    > bankiem, czy Visą i Mastercardem.

    Możesz wskazać taką umowę? Bo ja, mimo, że "trochę" kart posiadam,
    jeszcze takiej nie widziałem. Powiem więcej - we wszystkich jest
    stwierdzenie, że bank nie odpowiada za odmowę przyjęcia płatności.

    M.

  • 36. Data: 2006-04-05 18:21:42
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    sg napisał(a):

    > a co mnie to obchodzi ???
    A mnie? ;-)

    > prowizję płaci sklep,
    Visa i MasterCard to przeważnie karty kredytowe, w których od transakcji
    prowizja pobierana jest również z rachunku właściciela karty. Oczywiście
    nie wszystkie karty tak działają, ale jak nie prowizją od transakcji to
    np. zwiększoną opłatą członkowską bank i operator kart płatniczych
    odbiorą sobie swoje od właściciela. A że jemu będzie się wydawać, że on
    nie płaci... :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____