  • 1. Data: 2006-04-02 15:09:26
    Temat: Dowód rejestracyjny pojazdu- zatrzymanie ?
    Od: "Adam" <e...@i...pl>

    Miałem stłuczkę i po pewnym czasie dostałem wezwanie do składania
    zeznań na policji / nie dogadaliśmy sie z drugim kierowca/ W czasię kolizji
    nie miałem aktualnych badań technicznych czy policjant może mi zatrzymac
    dowód rejestracyjny ? / mineło ponad 30 dni od zdarzenia /
    leszek

  • 2. Data: 2006-04-02 16:17:15
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny pojazdu- zatrzymanie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Adam [###e...@i...pl.###] napisał:

    A teraz masz już ważne badania? Bo jak tak, to teraz zatrzymanie nie
    miało by większego sensu. Natomiast może wniosek do sądu grodzkiego
    skierować, bo to jest wykroczenie.

  • 3. Data: 2006-04-02 17:36:58
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie miałem aktualnych badań technicznych czy policjant może mi zatrzymac
    > dowód rejestracyjny ? / mineło ponad 30 dni od zdarzenia /

    A musisz iść z tym dowodem żeby składać zeznania? Do pokoju dostajesz się z buta
    a nie samochodem. Jak dasz dowód z nieważnym przegladem to policjant będzie Cie
    straszył ze go zatrzyma. Ty będziesz się prosił zeby oddał i wtedy będziesz
    rozmowniejszy albo bardziej uległy. Idąc bez dowodu rejestracyjnego nie dajesz
    mu takiej szansy. Tomek

  • 4. Data: 2006-04-02 17:54:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > z buta
    > a nie samochodem. Jak dasz dowód z nieważnym przegladem to policjant

    Przecież nie zatrzymał go jadącego samochodem. Auto nie musi mieć ważnego
    przeglądu jeśli nie jeździ. To nie takie same zasady jak przy OC.

  • 5. Data: 2006-04-03 06:18:45
    Od: "Adam" <e...@i...pl>

    > Adam [###e...@i...pl.###] napisał:
    >

    > A teraz masz już ważne badania? Bo jak tak, to teraz zatrzymanie nie
    > miało by większego sensu. Natomiast może wniosek do sądu grodzkiego
    > skierować, bo to jest wykroczenie.

    W takim sadzie grodzkim ile mi za to grozi jesli cos takiego by zrobił ?

  • 6. Data: 2006-04-03 08:33:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Natomiast może wniosek do sądu grodzkiego
    >skierować, bo to jest wykroczenie.
    A wykroczenie to wynika z... ?
    I dlaczego od razu do sądu ?

    --
    Artur Golański

  • 7. Data: 2006-04-03 15:38:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Artur Golanski [###A...@w...net.pl.###] napisał:

    > A wykroczenie to wynika z... ?

    Art. 96§1 pkt 4 kw w zw. z art. 71 PoRD

    > I dlaczego od razu do sądu ?

    Bo mandatu już dać nie może.

  • 8. Data: 2006-04-03 19:36:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    >Art. 96§1 pkt 4 kw w zw. z art. 71 PoRD
    A tam wyraźnie ustalono, że wymagany jest dokument stwierdzający
    dopuszczenie pojazdu do ruchu. Jest nim "jest dowód rejestracyjny albo
    pozwolenie czasowe". Ani słowa na temat aktualnych badań technicznych!
    Dlatego traktowanie tego jako wykroczenie jest jedynie twoją daleko
    idącą interpretacją istniejącego prawa.

    >Bo mandatu już dać nie może.
    Zgoda, ale dlatego, że czyn ten NIE stanowi wykroczenia w rozumieniu
    przepisów kw. Bedzie nim dopiero używanie pojazdu PO zatrzymaniu DR.

    --
    Artur Golański

  • 9. Data: 2006-04-03 23:03:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > A tam wyraźnie ustalono, że wymagany jest dokument stwierdzający
    > dopuszczenie pojazdu do ruchu. Jest nim "jest dowód rejestracyjny

    Moim zdaniem nie masz racji. Mamy tutaj podobną sytuację, jak w
    wypadku pasażera autobusu posiadającego nieskasowany bilet. On ma
    bilet, tyle, że nie ważny.

    Ad rem kierujący posiadał dowód rejestracyjny pojazdu, ale z racji
    nieważności badań dokument ten nie był dokumentem poświadczającym
    dopuszczenie pojazdu do ruchu. To dopuszczenie skończyło się z chwilą
    upływu terminu kolejnych badań. Mógł mieć albo wpis w dowodzie
    rejestracyjnym, albo zaświadczenie od diagnosty.

    > Ani słowa na temat aktualnych badań technicznych!

    No ale również ani słowa o dowodzie rejestracyjnym :-) Mowa o
    dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu. Dowód rejestracyjny z
    nieważnymi badaniami nie jest takim dokumentem - moim zdaniem - bowiem
    upłyną termin, na który owe dopuszczenie zostało wydane.

    > Dlatego traktowanie tego jako wykroczenie jest jedynie twoją daleko
    > idącą interpretacją istniejącego prawa.

    Czy dalej tak uważasz?

    > Zgoda, ale dlatego, że czyn ten NIE stanowi wykroczenia w
    rozumieniu
    > przepisów kw. Bedzie nim dopiero używanie pojazdu PO zatrzymaniu DR.

    Nie, z tego powodu, że policjant nie "złapał" sprawcy na gorącym
    uczynku. Nałożenie mandatu jest obwarowane pewnymi ograniczeniami.

  • 10. Data: 2006-04-04 07:09:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >wypadku pasażera autobusu posiadającego nieskasowany bilet. On ma
    >bilet, tyle, że nie ważny.
    Różnica w twoim przykładzie jest zasadnicza. W 'naszym przypadku'
    wykroczeniem jest brak dokumentu (DR), a za ten czyn przewidziano
    konkretną karę w tzw. taryfikatorze. Nie ma takiej w przypadku braku
    aktualnego badania technicznego. Natomiast pasażer ma mieć ważny
    (skasowany) bilet.
    Zauważ, ze brak badania skutkuje jedynie zatrzymaniem DR. To samo
    grozi np. gdy dokument jest nieczytelny (ale ukarać kierowcę nie
    można) lub gdy nie okażesz potwierdzenia OC i tu także ukarać nie
    można.

    >nieważności badań dokument ten nie był dokumentem poświadczającym
    >dopuszczenie pojazdu do ruchu.
    Tym stwierdzeniem poprawiasz prawo! Art. 71 stanowi: "Dokumentem
    stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu[..] jest dowód
    rejestracyjny albo pozwolenie czasowe". Koniec kropka. Wykroczeniem
    jest brak tego dokumentu. Brak badania w terminie skutkuje jego
    zatrzymaniem (art. 132. 2).

    > Mógł mieć albo wpis w dowodzie rejestracyjnym,
    >albo zaświadczenie od diagnosty.
    Nieprawda. Zaświadczenie NIE jest tym dokument w rozumienie art. 71.
    Przykład: zatrzymano DR bo minął termin badania. Po naprawieniu
    pojazdu na takie badanie musisz jechac na tzw. lawecie, bo takim
    pojazdem poruszanie jest wykroczeniem. Podobnie, gdy pozytywnie
    przejdzie badanie, ale DR jeszcze nie ma.

    >No ale również ani słowa o dowodzie rejestracyjnym :-)
    Robert co ty piszesz? Przeczytaj uważnie art.71 PoRD
    tam stoi jak drut "dowód rejestracyjny".

    >Mowa o dokumencie dopuszczającym pojazd do ruchu.
    Którym jest właśnie DR.

    >Dowód rejestracyjny z nieważnymi badaniami
    >nie jest takim dokumentem - moim zdaniem
    Jest, bo tak stanowi prawo (tu PoRD), a twoje zdanie jest bez
    znaczenia, bo nie masz mocy, aby prawo zmienić czy poprawić.

    >upłyną termin, na który owe dopuszczenie zostało wydane.
    Tylko w przypadku pozwolenia czasowego.

    >Czy dalej tak uważasz?
    Udowodniłem ci konkretnymi zapisami prawa, że to co piszesz to nadal
    twoja interpretacja i do tego niezgodna z prawem.

    --
    Artur Golański