  • From: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mozna czy nie mozna!!
    Date: Mon, 3 Apr 2006 09:12:17 +0200

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:e0p8qr$s2m$1@news.onet.pl...

    > 2. Chialem zatankowac na stacji BP w zawierciu (zaraz przy urzedie
    > miejskim) a ze mialem przy sobie niecale 20 PLN wiec za tyle chcialem
    > zatankowac gazu i okazalo sie ze nie da rady bo pani ze stacji powiedziala
    > ze oni leja conajmniej 10 litrow bo inaczej psuje sie im pompa i musze
    > conajmniej 10 litrow wlac no i oczywiscie nie zatankowalem
    > oczywiscie na innych stacjach mi sie to nie zdarzylo

    popelnili wykroczenie, nie moga odmowic Ci sprzedazy

    > 3. czesto mi sie zdaza kupujac jakas rzecz na stacji benzynowej ze cena
    > naklejona na naklejce wynosi np 1.20 a jak pani nabije to na kase to
    > wyskakuje 1.25 albo 1.3 oczywiscie jesli zauwaze to interweniuje i kupuje
    > za tyle ile jest napisane na etykiecie ale co zrobic jak pani sie uprze ze
    > jednak musze zaplaci tyle ile na kasie wybilo

    No nie ma jak sie uprze, cena ktora widnieje przy towarze musi byc taka sama
    przy kasie. Cena nie ma prawa zmienic sie po drodze

    > 4. w niektorych obiektach gdzie mozna placic karta widnieje ladny napis
    > przy kasie ze platnosc karta mozliwa przy zakupie powyzej okreslonej kwoty
    > czy to jest zgodne z prawem

    Taki zapis musialby znalezc sie przy drzwiach wejsciowych. Przy kasie to
    sobie moga rozne wywieszki wieszac, ale nie maja juz one mocy prawnej. Ty
    wchodzac do sklepu, i widzac naklejki kart kredytowych, akceptujesz ich
    oferte, ladujac towar do koszyka, zawierasz ze sklepem umowe od ktorej sklep
    nie ma prawa odstapic - podobna sytuacja do tej z tankowaniem gazu.

    > co zrobic gdy trafie na bardzo upartego sprzedawce i on sie uprze ze nie
    > przyjmie platnosci karta (choc jestm prawie na 100% pewnien ze nie moze
    > odmowic nawet jesli kupie zapalki za 20 gr)?

    Mozesz wezwac policje i domagac sie ukarania sprzedawcy bo popelnia on
    wykroczenie Art. 135.

    Jacek