  • 11. Data: 2008-11-20 12:16:46
    Temat: Re: Milicjanci dobiorą się do d.. posiadaczom GPS ów :D
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    news://news-archive.icm.edu.pl/op.ukwv6sbl56ze0p@mz-
    d600
    użytkownik *Michal Zapalowski* napisał(a):

    > http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/924727.html

    To wszystko, to jakaś grubymiu nićmi szyta prowokacja. O ile mnie pamieć nie
    zawodzi, to w naszym kraju dowodzi sie winy, a nie niewinności (tu
    legalności oprogramowania). Paragony za CD, książeczkę opłat abonamentowych
    za przewożony turystyczny TV i w końcu fakturę za auto też mam ze sobą
    wozić? W razie kontroli wyślę pana władzę na drzewo pytając wcześniej o
    plenipotencje do zakresu kontroli.

    --
    Big Jack
    //////

  • 12. Data: 2008-11-20 12:38:01
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Maverick pisze:

    > Pytanie jest o podstawe prawna - podobnie jak z kazdym nielegalnym
    > softem - bo karnie nie moga o nic oskarzyc, jedynie producent softu moze
    > wystapic na droge cywilna.

    To chyba pomyliłeś mp3 (w dużym skrócie) z oprogramowaniem.

  • 13. Data: 2008-11-20 12:39:34
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Big Jack pisze:

    > To wszystko, to jakaś grubymiu nićmi szyta prowokacja. O ile mnie pamieć
    > nie zawodzi, to w naszym kraju dowodzi sie winy, a nie niewinności (tu
    > legalności oprogramowania).

    Ależ od tego jest sąd a nie policja i to sąd cię skarze.

> [...]
    > też mam ze sobą wozić? W razie kontroli wyślę pana władzę na drzewo
    > pytając wcześniej o plenipotencje do zakresu kontroli.

    Dobry sposób na jeden (lub parę) darmowych obiadków. Ale niekoniecznie w
    luksusowym hotelu :D

  • 14. Data: 2008-11-20 12:42:09
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 20-11-2008 o 13:11:36 Przemek <p...@g...com> napisał(a):

    > I do tego pewnie jeszcze oryginalny kartonik,

    Jasne, że tak - przecież to oczywista oczywistość! :-)
    W końcu fakturę, nawet z niebieską pieprzątka i podpisem nieistniejącego
    księgowego, wystawioną przez nieistniejącą firmę - raczej nie do
    zweryfikowania przez patrol na drodze, każdy posiadacz kolorowej drukarki
    może sobie sprokurować we własnym zakresie, więc same kontrole druczków by
    nic nie dały.

    A tak na serio, wydaje mi się, że ta wiadomość o rzekomych kontrolach na
    drogach to bzdura, obliczona na posianie paniki i nakręcenie sprzedaży.
    Pytanie tylko, jaki interes miała policja w puszczeniu takiego newsa.

    NB Nie wiecie przypadkiem, kto jest dostawcą map do gpsów instalowanych np
    w nowych, policyjnych KIAch? ;)

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 15. Data: 2008-11-20 13:00:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > O ile mnie pamieć nie zawodzi, to w naszym kraju dowodzi sie winy, a nie
    niewinności

    Pamięć Cię może nie zawodzi, ale niestety u nas to Ty musisz udowodnić,
    że jesteś niewinny :)

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 16. Data: 2008-11-20 13:02:50
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Juzek Kocimientka wrote:

    > To chyba pomyliłeś mp3 (w dużym skrócie) z oprogramowaniem.

    Nie - mowie np o windowsie (i kazdy inny program komputerowy) a
    oprogramowanie GPS-a + mapy (bo to jest crakowane)

    W polsce obowiazuje obecnie prawo: na uzytek wlasny mozesz miec (co
    najwyzej producent softu moze Cie scigac cywilnie o odszkodowanie), za
    rozpowszechnianie - mozesz odpowiadac karnie.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 17. Data: 2008-11-20 13:08:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-20, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > najwyzej producent softu moze Cie scigac cywilnie o odszkodowanie), za
    > rozpowszechnianie - mozesz odpowiadac karnie.

    Przecież oprogramowanie jest wyłączone z użytku własnego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2008-11-20 13:26:07
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "Michal Zapalowski" <g...@g...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > Joanna Kącka z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. - Sprzęt zostaje
    > wówczas odebrany kierowcy za pokwitowaniem, zabezpieczony i poddany ocenie
    > biegłych. Wybierając się w podróż, radzę zabrać ze sobą dokumentacje
    > sprzedaży programu wraz z certyfikatem.
    > [...]"
    >
    > Pamiętajcie również o paragonie ze stacji benzynowej - bo może kupiliście
    > beznynę bez akcyzy, przemyconą przez jakiegoś ruskiego, no i _koniecznie_
    > o fakturze na majtki (może kradzione?), bo jak nie to będziecie wracać na
    > piechote i świecić przez pół roku gołym tyłkiem w oczekiwaniu na

    ciekawe
    Mam nokię z nokia map - była wgrana już ta aplikacja -nie mam certyfikatu
    ani nic innego - jak mi potrzeba na miesiąc wykupuję sobie licencję na nią
    (obciążenie abonamentu) - chyba jest to legalne? Ale cetyfikatu nie mam i
    nie było w dokumentach z nokią. Chyba jest to legalne? Ale udowodnić
    legalności nie mogę nie mam na to dokumentów prócz faktury zakupu aparatu
    telefonicznego.
    Marcin

  • 19. Data: 2008-11-20 13:36:23
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Maverick pisze:

    > W polsce obowiazuje obecnie prawo: na uzytek wlasny mozesz miec (co
    > najwyzej producent softu moze Cie scigac cywilnie o odszkodowanie), za
    > rozpowszechnianie - mozesz odpowiadac karnie.

    Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących
    okoliczności powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą
    czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz
    przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    § 2. W wypadku znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca

    Art. 293. § 1. Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do
    programu komputerowego.

  • 20. Data: 2008-11-20 13:45:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin napisał:
    > certyfikatu ani nic innego - jak mi potrzeba na miesiąc wykupuję sobie
    > licencję na nią (obciążenie abonamentu) - chyba jest to legalne? Ale

    Wykupisz licencję? :)
    Będziesz eksploatował ten program?

    Czy jednak kupisz po prostu egzemplarz programu?

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net