  • 1. Data: 2008-11-20 09:32:47
    Temat: Wypadek - motocykl omijający samochody
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Motocyklista omija korek na jezdni dwukierunkowej poruszając się z lewej
    strony samochodów, po tym samym pasie. Pas dosyć szeroki, prawie dwa rzędy
    samochodów się mieszczą - czyli miejsca sporo. Mija przejście dla pieszych,
    przyspiesza i w tym momencie, jakieś 10m przed nim, jeden z tkwiących w
    korku samochodów postanowił zawrócic i wyjechał w poprzek jezdni. Motocykl
    pzywalił w bok samochodu, w okolicach tylnego koła. Policjanci sugerują winę
    motocyklisty, ja uważam, że to ewidentna wina kierowcy samochodu. Byłbym
    wdzięczny za odpowiedzi na następujące pytania:
    1. Lekceważenie jakich artykułów PoRD można zarzucić motocykliście?
    2. Czy sąd może uznać winę motocyklisty?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 2. Data: 2008-11-20 09:47:12
    Temat: Re: Wypadek - motocykl omijający samochody
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Lekceważenie jakich artykułów PoRD można zarzucić motocykliście?
    > 2. Czy sąd może uznać winę motocyklisty?

    1.Art 23 pkt 2

  • 3. Data: 2008-11-20 10:00:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > 1.Art 23 pkt 2

    ???
    po pierwsze, to gdzie w pierwszym poscie jest napisane, ze debil w
    samochodzie sygnalizowal zamiar takiego manewru?

    po drugie, to on powinien sie upewnic w lusterku czy moze takiego manewru
    dokonac, a widac ze sie nie upewnil i zajechal motocykliscie droge

  • 4. Data: 2008-11-20 10:06:27
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości

    > ???
    > po pierwsze, to gdzie w pierwszym poscie jest napisane, ze debil w
    > samochodzie sygnalizowal zamiar takiego manewru?

    IMHO to grupa o prawie a nie o psychiatrii.

    > po drugie, to on powinien sie upewnic w lusterku czy moze takiego manewru
    > dokonac, a widac ze sie nie upewnil i zajechal motocykliscie droge

    Zgadza się , nie napisał nic o sygnalizowaniu. Niemniej jednak pytał ,
    lekceważenie których artykułów PORD mozna zarzucic motocykliście. A Art 24
    jasno stwierdza ze gdy omijany sygnalizuje zamiar skretu w lewo należy
    omijac go z prawej strony. Czy to jest dla Ciebie niejasne? IMHO gdyby
    omijany nie twierdził ze sygnalizował , policja nie przypisałaby winy
    motocykliscie.

  • 5. Data: 2008-11-20 10:10:51
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    szerszen pisze:

> [...]

    > po drugie, to on powinien sie upewnic w lusterku czy moze takiego
    > manewru dokonac, a widac ze sie nie upewnil i zajechal motocykliscie droge

    Prawie masz rację ale prawie robi różnicę.

    samochodów, *po tym samym pasie*.

    Oddział 4
    Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu

    Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany
    pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po *pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać*, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    Motocyklista nie jechał sąsiednim pasem więc nie dotyczy go ten artykuł.
    Sprawa jest prosta.
    Winny jest motocyklista.

    --
    I wszystko jasne :)
    GG - 2539855

  • 6. Data: 2008-11-20 10:29:20
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Paweł Ubysz" <p...@W...pl> napisał w wiadomości
    > 1.Art 23 pkt 2

    Sorry , Art 23 , pkt 1. ustęp 2

  • 7. Data: 2008-11-20 10:34:51
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 11:29:20 +0100, Paweł Ubysz napisał(a):

    > Sorry , Art 23 , pkt 1. ustęp 2

    No to akurat nie ma sensu ;o)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2008-11-20 10:44:27
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > No to akurat nie ma sensu ;o)

    Pozwól ze zacytuję:

    Art. 23. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    1) przy wymijaniu zachować bezpieczny odstęp od wymijanego pojazdu lub
    uczestnika ruchu, a w razie potrzeby zjechać na prawo i zmniejszyć prędkość
    lub zatrzymać się,

    I teraz :
    2) przy omijaniu zachować bezpieczny odstęp od omijanego pojazdu,
    uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyć prędkość;
    omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcania w lewo może odbywać się
    tylko z jego prawej strony,

    Może znowu źle podałem numerację , jeżeli tak to proszę popraw mnie.

  • 9. Data: 2008-11-20 11:00:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 11:44:27 +0100, Paweł Ubysz napisał(a):

    > Może znowu źle podałem numerację , jeżeli tak to proszę popraw mnie.

    Tak, jeśli już to art. 23 ust. 2 pkt 1 czy jakoś tak ;-)

  • 10. Data: 2008-11-20 14:58:57
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Paweł Ubysz napisał:
    > Użytkownik "Akarm" napisał
    > 1.Art 23 pkt 2

    Policja uznała, że to
    Art. 19.2.3.) - kierujący pojazdem jest zobowiązany utrzymywać odstęp
    niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się
    poprzedzającego pojazdu. I jak wykazać, że się nie jest wielbłądem?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl