  • 1. Data: 2008-11-20 10:38:46
    Temat: Cross-> Pomocy.. problem z odszkodowaniem z OC?
    Od: "Mirek" <m...@i...pl>

    No i stalo sie
    zawsze sie sporo slyszalo o kombinacji w firmach ubezpieczeniowych ale
    w przeciagu ostatnich kilku dni odczuwam je osobiscie na wlasnej skorze
    do rzeczy

    Szkoda z OC sprawcy, moja auto ubezpieczalem w kwietniu na wartosc ok 12tys
    wg wyceny szkody z OC sprawcy wyszlo im ze szkoda wynosci ok 10500
    a wartosc samochodu jakies 9500 gdzie od razu powiedziano mi ze to szkoda
    calkowita

    Obnizono rowniez wartosc pojazdu ze wzgledu na przebieg ok 3tys + inne
    obnizki
    Ostatecznie wyceniono mi szkode na jakies 4tys

    nie mam pojecia co robic i jak z nimi rozmawiac
    z tego co wiem to mam prawo damagac sie odszkodowania do wysokosci wartosci
    ubezpieczania OC
    ale moje jest na 12tys OC a wg nich po obnizeniach wartosci po 5 miesiacach
    o 3-4 mniej !!!

    Prosze o porade...

  • 2. Data: 2008-11-20 11:12:56
    Temat: Re: Cross-> Pomocy.. problem z odszkodowaniem z OC?
    Od: michał g. <m...@g...com>

    On 20 Lis, 11:38, "Mirek" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > ubezpieczania OC
    > ale moje jest na 12tys OC a wg nich po obnizeniach wartosci po 5 miesiacach

    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2104462

    ale czemu najpierw piszesz ze wyceniono szkode na 10500 a nizej 4000 ?

  • 3. Data: 2008-11-20 11:21:17
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Mirek wrote:
    > No i stalo sie
    > zawsze sie sporo slyszalo o kombinacji w firmach ubezpieczeniowych ale
    > w przeciagu ostatnich kilku dni odczuwam je osobiscie na wlasnej skorze
    > do rzeczy

    Jakie TU sprawcy?

    > Szkoda z OC sprawcy, moja auto ubezpieczalem w kwietniu na wartosc ok 12tys

    Przy OC nie ma skladki zaleznej od wartosci samochodu, bo w praktyce to
    nie ubezpieczasz swojego samochodu tylko INNE SAMOCHODY. Zazwyczaj
    bardziej sie liczy miejsce gdzie mieszkasz oraz silnik (uwazaja ze
    wiekszy silnik = bardziej niebezpieczna jazda) - bez duzego znaczenia
    czy to merc 1.8 z 1980 roku czy np seal leoon 1.9 tdi z 2007

    > wg wyceny szkody z OC sprawcy wyszlo im ze szkoda wynosci ok 10500

    Standardowo liczone wg ASO na oryginalach

    > a wartosc samochodu jakies 9500 gdzie od razu powiedziano mi ze to szkoda
    > calkowita

    Nie ma takiego pojecia w OC, ale zalozmy ze tak

    > Obnizono rowniez wartosc pojazdu ze wzgledu na przebieg ok 3tys + inne
    > obnizki

    Jakie? Jaki to byl przebieg ze tak obnizyli? 1 mln? 2?

    > Ostatecznie wyceniono mi szkode na jakies 4tys

    Jelsi szkoda to 4 k, a wartosc samochodu to 9.5 k to gdzie problem?
    niech naprawiaja na oryginalach.

    > nie mam pojecia co robic i jak z nimi rozmawiac
    > z tego co wiem to mam prawo damagac sie odszkodowania do wysokosci wartosci
    > ubezpieczania OC

    Nie - masz prawo domagac sie przywrocenia samochodu do stanu nie
    gorszego niz przez wypadkiem.

    > ale moje jest na 12tys OC a wg nich po obnizeniach wartosci po 5 miesiacach
    > o 3-4 mniej !!!

    A ile jest naprawde warte? Przejrzyj allegro , obniz cene o 1k i
    bedziesz wiedzial. Bo wartosci z tabelek to sa czasem cudowne.

    Z OC maja obowiazek przywrocic samochod do stanu nie gorszego niz przez
    wypadkiem. Nie ma pojecia szkody calkowitej (jak przy AC). Jest
    dopuszczalne wyplacenie wartosci samochodu sprzed wypadku - jesli
    naprawa nie jest oplacalna - ale na to trzeba miec albo zgode
    wlasciciela, albo wysokie przekonanie o nieoplacalnosci naprawy (jak
    naprawa jest kilka razy drozsza niz samochod).

    Narazie zlozyli Ci pierwsza oferte - trzeba sie od niej odwolywac.
    Powolaj sie na :
    http://www.eurotax.pl/P/fzgratis/index.php?layout=

    To z tej bazy np US bierze wartosc samochodu, generalnie jest ona
    kiepska, ale wszelkie urzedy z niej korzystaja. Jelsi tam jest wyceniany
    duzo wyzej niz TU sprawcy CI proponuje to jestes w domu - bo wygrasz
    przed kazdym sadem.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-11-20 11:41:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Lis, 12:21, Maverick <k...@N...pl> wrote:

> [...]
    > wlasciciela, albo wysokie przekonanie o nieoplacalnosci naprawy (jak
    > naprawa jest kilka razy drozsza niz samochod).

    niestety, tak dobrze to nie ma...
    w praktyce odpowiadaja do 100% wartosci pojazdu sprzed wypadku...

    za FAQ Rzecznika Ubezpieczonych dot. OC
    http://www.rzu.gov.pl/vademecum-ubezpieczonego/czest
    o-zadawane-pytania/Ubezpieczenia_komunikacyjne_odpow
    iedzialnosci_cywilnej_OC_Szkoda_majatkowa_na_mieniu_
    __160

    w pełni ma zastosowanie wykładnia zawarta w wyroku Sądu Apelacyjnego w
    Katowicach z dnia 12 lutego 1992 r. (I ACr 30/92) "Szkoda częściowa ma
    miejsce wówczas gdy uszkodzony pojazd nadaje się do naprawy, a koszt
    naprawy nie przekracza wartości w dniu ustalenia przez zakład
    ubezpieczeń tego odszkodowania. Szkoda całkowita występuje wówczas,
    gdy pojazd uległ zniszczeniu w takim stopniu, że nie nadaje się do
    naprawy, albo gdy koszt naprawy przekraczałby wartość pojazdu w dniu
    likwidacji szkody".

    WS

  • 5. Data: 2008-11-20 12:00:26
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    BrunoJ wrote:

    > Pewnie chodzi o to ze naprawe wyceniono na 10500 (przy wycenionej wartosci
    > auta 9500), wiec naprawa nieoplacalna. I chca mu wyplacic 4000 + zostawic wrak.

    Przy takim podejsciu sprawa jest prosta - mowisz skoro uwazaja wrak za
    taki cenny to zostawisz im go - a oni maja wyplacic calosc w gotowce.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2008-11-20 12:50:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Lis, 13:00, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    > Przy takim podejsciu sprawa jest prosta - mowisz skoro uwazaja wrak za
    > taki cenny to zostawisz im go - a oni maja wyplacic calosc w gotowce.

    mowic, to sobie mozesz..., jakas podstawa prawna?

    ...bo na podlinkowanej wczesniej stronie Rzecznika Ubezpieczonych
    czytamy:

    "Czy zakład ubezpieczeń może, zgodnie z prawem, odmówić poszkodowanemu
    przejęcia jego wraku pojazdu - szkoda jest całkowita?

    Niestety tak, gdyż przepisy regulujące warunki ubezpieczenia OC nie
    nakładają na ubezpieczycieli takiego obowiązku. Poszkodowany może
    jedynie wnioskować o taki sposób likwidacji szkody tj. o przejęcie
    wraku pojazdu, a od uznania zakładu ubezpieczeń zależy czy wyrazi na
    to zgodę. Zakład ubezpieczeń może bowiem, na podstawie art. 3 ust.4
    pkt. 3 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej
    (Dz. U. nr 124 poz. 1151) - przejmować i zbywać przedmioty i prawa
    nabyte w związku z wykonywaniem umowy ubezpieczenia lub umowy
    gwarancji ubezpieczeniowej."

    WS

  • 7. Data: 2008-11-20 13:13:23
    Od: beezle <d...@o...pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 11:38:46 +0100, Mirek napisał(a):

    > Prosze o porade...

    Nie jestem pewien, czy podałeś prawidłowego maila.
    Posłałem Ci tam odpowiedź. Jeśli mail w nagłówkach nie
    jest prawidłowy, to odezwij się na priv.

    PS. Nie chcę tu dawać reklam kancelarii itp, bo pewnie
    bym mnie "zatłukli", a swego czasu znajomi korzystali
    z usług wyspecjalizowanej w tym zakresie kancelarii i
    zachwalali ich usługi...
    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-11-20 16:59:36
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    U mnie jest tak samo.. mam bravo 97r, 1.4 ben+lpg, 185000km, kupiłem autko
    18 miesięcy temu za 6700zł, (obecnie ten rocznik warty jest średnio od
    5500-6500zł)
    Miałem 3 tyg. temu kolizje, PZU uznało szkode całkowitą, samochód wycenili
    na 4000zł (czyli wg PZU samochód stracił 2700zł w 18 miesięcy), "wrak" na
    800 zł., czyli proponują mi 3200zł
    W kolizji uszkodzone zostało: zderzak przedni, reflektory przednie, maska
    przednia (minimalnie), zderzak tylni, maska tylnia.
    Czekam na oficjalne pismo i się odwołam.. a co napisać to szczerze nie wiem
    jeszcze, ale próbować warto. Może ktos ma już "doświadczenie" w pisaniu
    odwołania do pzu? :)

  • 9. Data: 2008-11-20 17:27:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Thu, 20 Nov 2008 11:38:46 +0100, "Mirek" <m...@i...pl> wrote:

    >nie mam pojecia co robic i jak z nimi rozmawiac

    Iśc do prawnika, z nimi nie rozmawiać wcale.
    --
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 10. Data: 2008-11-20 19:19:30
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...pulapka.org.pl> napisał w
    wiadomości news:cf7bi4h9dpekkt9ve126rpu5f1akvvv729@4ax.com...

    > Iśc do prawnika, z nimi nie rozmawiać wcale.

    Ty zapłacisz za jego prawnika?