  • 1. Data: 2008-11-20 09:48:18
    Temat: Milicjanci dobiorą się do d.. posiadaczom GPS ów :D
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/924727.html

    "[...]
    Komenda Wojewódzka Policji w Łodzi zapowiada specjalne akcje kontrolujące
    legalność GPS. Mają je przeprowadzać policjanci podczas wspólnych akcji z
    celnikami i inspektorami transportu drogowego. Jak się dowiedzieliśmy,
    kontrole mają się odbywać na drogach tranzytowych w całym kraju.

    - Kierowcy muszą brać pod uwagę, że podczas rutynowej kontroli może być
    także zakwestionowana legalność oprogramowania GPS - ostrzega podinspektor
    Joanna Kącka z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. - Sprzęt zostaje
    wówczas odebrany kierowcy za pokwitowaniem, zabezpieczony i poddany ocenie
    biegłych. Wybierając się w podróż, radzę zabrać ze sobą dokumentacje
    sprzedaży programu wraz z certyfikatem.
    [...]"

    Pamiętajcie również o paragonie ze stacji benzynowej - bo może kupiliście
    beznynę bez akcyzy, przemyconą przez jakiegoś ruskiego, no i _koniecznie_
    o fakturze na majtki (może kradzione?), bo jak nie to będziecie wracać na
    piechote i świecić przez pół roku gołym tyłkiem w oczekiwaniu na
    'ekspertyzę'. :D

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 2. Data: 2008-11-20 10:21:45
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 20 Lis, 10:48, "Michal Zapalowski" <g...@g...de> wrote:

> [...]
    > o fakturze na majtki (może kradzione?), bo jak nie to będziecie wracać na
    > piechote i świecić przez pół roku gołym tyłkiem w oczekiwaniu na

    No i dowod zakupu samochodu. W koncu moze byc kradziony lub pochodzacy
    z kradziezy.

  • 3. Data: 2008-11-20 11:23:03
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 10:48:18 +0100, Michal Zapalowski napisał(a):

> [...]
    > o fakturze na majtki (może kradzione?), bo jak nie to będziecie wracać na
    > piechote i świecić przez pół roku gołym tyłkiem w oczekiwaniu na

    Wydaje mi się że skale tych zjawisk są różne. A pirackich AM jest
    zatrzęsienie (akurat moi znajomi je kupili, ale na forach
    internetowych zainteresowanie crackami jest ogromne). Poza tym licencję
    chyba łatwo sprawdzić więc nie powinno być problemu z wyłapywaniem bardziej
    podejrzanych programów.
    Jak najbardziej popieram tę akcję.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2008-11-20 11:35:15
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Henry(k) wrote:

> [...]
    > chyba łatwo sprawdzić więc nie powinno być problemu z wyłapywaniem bardziej

    Pytanie jest o podstawe prawna - podobnie jak z kazdym nielegalnym
    softem - bo karnie nie moga o nic oskarzyc, jedynie producent softu moze
    wystapic na droge cywilna. Jak dla mnie to totalna glupota - jak cale
    prawo dotyczace legalnosci softu w PL.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-11-20 11:35:51
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

> [...]
    > internetowych zainteresowanie crackami jest ogromne). Poza tym licencję
    > chyba łatwo sprawdzić więc nie powinno być problemu z wyłapywaniem

    Tu nie chodzi o to czy masz pirata czy oryginalna legalna kopie, tu chodzi o
    to ze jak nie potrafisz udowodnic na miejscu ze oryginal to sprzet
    dowidzenia. Nawet jak masz wszystko legalne, tracisz sprzet , tylko nie mow
    ze oddadza, ja wiem , oddadza , co z tego , kupiles cos legalnie a ktos
    zgodnie z prawem pozbawia Ciebie sprzetu na nieokreslony czas.

    --

    j...@p...pl gg: 207344
    http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

  • 6. Data: 2008-11-20 11:37:04
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    Henry(k) pisze:
> [...]
    > chyba łatwo sprawdzić więc nie powinno być problemu z wyłapywaniem bardziej

    To znaczy, że jeśli mam navi w samochodzie, to muszę mieć dowód zakupu i
    legalności oprogramowania tak?
    Jeśli również ja i moja żona posiadamy służbowe laptopy i będą włączone
    podczas takiej rutynowej kontroli, to również przy sobie muszę posiadać
    licencję na całe tam znajdujące się oprogramowanie tak?
    Również, jeśli dzieci z tyłu posiadają odtwarzasz DVD i oglądają film to
    muszę mieć paragon zakupu płyty ze sklepu tak?
    A drugie dziecko ogląda w tym czasie telewizję, to również muszę
    posiadać książeczkę opłat abonamentowych tak?

    Wg mnie bzdura totalna...

  • 7. Data: 2008-11-20 11:37:19
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2008-11-20 11:56:57
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 12:37:04 +0100, WaskiDiver napisał(a):

    > Wg mnie bzdura totalna...

    Intrygujące jest poznanie prawdy dlaczego się doczepili?
    Spadek efektywności fotoradarów, suszarek czy na wniosek autorów AutoMapy?

    --
    ===Tomy===

    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 9. Data: 2008-11-20 11:59:23
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    Dokładnie!

    W/g mnie, aby interweniowała policja (sprawa soft)
    musiały by być przesłanki popełnienia przestępstwa
    (logi z netu - p2p, albo kontakt z handlarzem
    softem, który wpadł a ktoś był na jego liście
    kontrachentów, itd.). Na bazie takiego domniemania
    dokonania przestępstwa wchodziła policja i
    zabezpieczała sprzęt. Nie może ona jednak wejść do
    każdego domu, "bo tam na pewno jest komputer", a
    jak jest komputer to "musi się znaleść i mp3, albo
    DivX", więc na pewno się coś ustrzeli strzelając
    na ślepaka. No paranoja.

    Kiedyś słyszałem o zamyśle kontrolowania ludzi z
    MP3ką na szyi. Skoro ma MP3 - musi czegoś słuchać.
    Skoro słucha, to na 99% będzie tam mp3 z
    warez-netu, (bo kto kupuje MP3, żeby słuchać tylko
    lealnych własnych płyt konwertowanych na MP3),
    ale... należałoby mieć przy sobie licencje i
    potwierdzenia zakupu xGB muzy na odtwarzaczu???

    Pomysł upadł (mam nadzieję, bo jakoś nie słyszę
    już o tym), ale też było to lekko chorawe w
    zamyśle.

  • 10. Data: 2008-11-20 12:11:36
    Od: Przemek <p...@g...com>

    I do tego pewnie jeszcze oryginalny kartonik,
    To są jaja, szkoda gadać. Drogówka nie mając sygnału że korzystasz z
    nielegalnych rzeczy w samochodzie nie będzie kontrolować. Równie dobrze
    mogła by sprawdzić czy masz na sobie nie kradzione majtki z bazaru.

    To czemu nie sprawdzają paszportu na radia samochodowe ?

    Przemek