  • 1. Data: 2008-01-25 07:49:32
    Temat: MELDUNEK, DOWOD TOZSAMOSCI A WYJAZD ZAGRANICZNY :)
    Od: k...@o...pl

    witam wszytskich!
    rok temu WYMELDOWALEM SIE POBYTU STALEGO z domu, I ZLOZYLEM WNIOSEK O
    EMIGRACJI,
    3 dni temu wrocielem do kraju na chwile, jechalem pociagiem skm w
    Gdansku, gdy nagle rozpoczela sie kontrola biletow, pokazalem bilet -
    jednak kontroler stwierdzil ze bilet jest wydnieciony (faktycznie
    wymietolilem go :) i zarzadl DOWODU TOZSAMOSCI
    odpoweidzailem ze niemam, poniewaz niemieszkam w PL i moj dowod z
    adresem zameldowania niejest wazny,
    dalem mu jedynie Paszport, i powiedzialem ze jak chce sprawdzic gdzie
    mieszkam to konsulat brytyjski i podalem mu adres.
    no to on:
    ze niechce paszportu, musze miec dowod, i wzywa police, to zamleduja
    mnie <<na bialej>> (komisariat policji)

    Skonczylo sie na tym ze oddal mi paszport, poburkal , i poszedl :D

    ____________________
    pytanie: czy faktycznie musze miec dowod tozamosci z adresem
    zameldowania- ale co... Londyn :) i czy maja prawo mnie zameldowac np.
    na komisariacie

  • 2. Data: 2008-01-25 08:55:47
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 25, 8:49 am, k...@o...pl wrote:
    __________________
    > pytanie: czy faktycznie musze miec dowod tozamosci z adresem
    > zameldowania- ale co... Londyn :) i czy maja prawo mnie zameldowac np.
    > na komisariacie

    Nie, jak sama nazwa wskazuje Dowod osobisty jest Dowodem Tozsamosci a
    nie Dowodem Zamieszkania. Paszport rowniez jest Dowodem Tozsamosci.

  • 3. Data: 2008-01-25 09:03:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał
    > pytanie: czy faktycznie musze miec dowod tozamosci z adresem
    > zameldowania-

    nie musisz. Na żądanie Policji, straży róznych i instytucji uprawnionych do
    legitymowania musisz jednak dane podać ustnie i okazać dokument taki jak
    masz akurat przy sobie. Inna sprawa, że nie muszisz mieć w ogóle przy sobie,
    ale wtedy Policja może zafundować Ci ustalanie tożsamości, co wiąże się z
    stratą kilku godzin co najmniej. Jeśli nie mając dokumentu popełnisz chociaż
    wykroczenie, możesz być zatrzymany.

    >ale co... Londyn :) i czy maja prawo mnie zameldowac np.
    > na komisariacie

    bzdura

  • 4. Data: 2008-01-25 09:04:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał

    I jeszcze: gdybyś miał dowód z adresem pod którym nie mieszkasz, popełniłbyś
    wykroczenie niedopełnienia wymeldowania się.

  • 5. Data: 2008-01-25 09:16:48
    Od: k...@o...pl

    On 25 Sty, 09:04, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał

    > I jeszcze: gdybyś miał dowód z adresem pod którym nie mieszkasz, popełniłbyś
    > wykroczenie niedopełnienia wymeldowania się.

    hmmmmm ogolnie Dowod tozsamosci mam i sie kurzy gdzies w biurku ;]
    ale to jest dowod ze starym adresem zamieszkania. Niemam zadnego
    dowodu tozsamosci z np. potwierdzeniem wymeldowania (hmmm puste pole w
    adresie ;] )
    Droga rzecz... piszecie Panowie ze jesli popelnie wykroczenie, moge
    byc zarzymany...
    Pomijam jakies wykroczenia bo mam mam czyste konto :) ale chociazby
    przypadek z tym kontrolerem... Czy moze wezwac policje, a policja
    hmmmm .... wiasc mnie na komisariat i postawic jakies wykroczenie :)
    pytam bo nigdy niemalem kontaktow z policja, sadem, wymiarem
    sprawiedliwosci :) a wczorajszy incydent troche mnie zdenerwowal :)

  • 6. Data: 2008-01-25 09:55:10
    Od: <s...@a...pl>

    > hmmmmm ogolnie Dowod tozsamosci mam i sie kurzy gdzies w biurku ;]
    > ale to jest dowod ze starym adresem zamieszkania.

    A jaki to dowód?
    Bo w DO chyba nigdy nie podawało się adresu zamieszkania :)

  • 7. Data: 2008-01-25 11:02:21
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jan 25, 10:16 am, k...@o...pl wrote:

> [...]
    > pytam bo nigdy niemalem kontaktow z policja, sadem, wymiarem
    > sprawiedliwosci :) a wczorajszy incydent troche mnie zdenerwowal :)

    To znaczy ze policja wziela by cie na komisariat i tam starala sie
    ustalic twoje dane osobowe. Cos tak jak ty chcesz dostac zaswiadczenie
    ze mieszkasz tam gdzie mieszkasz tylko robi to za ciebie policja. Ale
    w wypadku takiego wezwania (co chyba kontroler dobrze wiedzial)
    pusciliby cie a kontroler dostal ochrzan za bezpodstawne wezwanie.

    @sympatyczna- dowod ze starym adresem, czytac ze zrozumieniem.

  • 8. Data: 2008-01-25 12:32:41
    Od: <s...@a...pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci

    > @sympatyczna- dowod ze starym adresem, czytac ze zrozumieniem.

    Oj, czytam! Ty chyba za to nie na to slowo zwrociles uwage. W DO nigdy nie
    bylo adresu *zamieszkania*. Zawsze byl adres *zameldowania*. Tak, wiem, dla
    wielu osób to jedno i to samo. Ostanio grajewska Straz Miejska kazala mi
    podac adres zamieszkania z dowodu osobistego. Gdy powiedzialem, ze w moim
    dowodzie nie ma takiej informacji, bylo wielkie: Jak to? :)

  • 9. Data: 2008-01-28 08:06:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał
> [...]

    >ale to jest dowod ze starym adresem zamieszkania. Niemam zadnego
    >dowodu tozsamosci z np. potwierdzeniem wymeldowania (hmmm puste pole w

    Moze doprecyzjuję. Wykroczenie to niewymeldowanie się lub/i niewymienie
    dowodu osobistego, który utracił ważność lub zmieniły się dane (art. 55 w
    zw. z art. 43 oraz art. 56 Ustawy o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych). W praktyce nie zanam osobiście przypadku, aby kogoś za to
    ukarano, a nie znam żadnego przypadku ukarania zwłaszcza za nie wymienienie.

    >Droga rzecz... piszecie Panowie ze jesli popelnie wykroczenie, moge
    >byc zarzymany...

    Popełnienie wykroczenie lub przestępstwa+niemożność ustalenia
    tożsamości=możliwość zatrzymania
    Tyle, że Ty możesz pokazać paszport to też dokument tożsamości

    > chociazby
    >przypadek z tym kontrolerem...

    To nie jest wykrocznie, dopiero za trzecim razem jazdy bez biletu, gdy
    poprzednich opłat karnych byś

> [...]
    >pytam bo nigdy niemalem kontaktow z policja, sadem, wymiarem
    >sprawiedliwosci :) a wczorajszy incydent troche mnie zdenerwowal :)

    Kontroler może wezwać Policję, jak pasażer nie ma biletów i dokumentów.
    Jak dane podajesz i jechałeś bez biletu pierwszy raz to wykroczenia nie
    będzie, jedynie kara za brak biletu u przwoźnika.