    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MELDUNEK, DOWOD TOZSAMOSCI A WYJAZD ZAGRANICZNY :)
    Date: Mon, 28 Jan 2008 09:06:40 +0100

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał
    > I jeszcze: gdybyś miał dowód z adresem pod którym nie mieszkasz,
    > popełniłbyś
    > wykroczenie niedopełnienia wymeldowania się.

    >hmmmmm ogolnie Dowod tozsamosci mam i sie kurzy gdzies w biurku ;]
    >ale to jest dowod ze starym adresem zamieszkania. Niemam zadnego
    >dowodu tozsamosci z np. potwierdzeniem wymeldowania (hmmm puste pole w
    adresie ;] )

    Moze doprecyzjuję. Wykroczenie to niewymeldowanie się lub/i niewymienie
    dowodu osobistego, który utracił ważność lub zmieniły się dane (art. 55 w
    zw. z art. 43 oraz art. 56 Ustawy o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych). W praktyce nie zanam osobiście przypadku, aby kogoś za to
    ukarano, a nie znam żadnego przypadku ukarania zwłaszcza za nie wymienienie.

    >Droga rzecz... piszecie Panowie ze jesli popelnie wykroczenie, moge
    >byc zarzymany...

    Popełnienie wykroczenie lub przestępstwa+niemożność ustalenia
    tożsamości=możliwość zatrzymania
    Tyle, że Ty możesz pokazać paszport to też dokument tożsamości

    > chociazby
    >przypadek z tym kontrolerem...

    To nie jest wykrocznie, dopiero za trzecim razem jazdy bez biletu, gdy
    poprzednich opłat karnych byś

    >Czy moze wezwac policje, a policja
    >hmmmm .... wiasc mnie na komisariat i postawic jakies wykroczenie :)
    >pytam bo nigdy niemalem kontaktow z policja, sadem, wymiarem
    >sprawiedliwosci :) a wczorajszy incydent troche mnie zdenerwowal :)

    Kontroler może wezwać Policję, jak pasażer nie ma biletów i dokumentów.
    Jak dane podajesz i jechałeś bez biletu pierwszy raz to wykroczenia nie
    będzie, jedynie kara za brak biletu u przwoźnika.