  • 1. Data: 2008-01-25 09:58:39
    Temat: Legalnosc Windowsa a zmiana laptopa
    Od: "Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL" <p...@n...com.pl>

    Witam grupe!

    Mam nastepujace pytanie... 3 lata temu kupilem Laptopa marki XXX z legalnym
    oprogramowaniem, w tym Windows XP. Teraz nosze sie z zamiarem kupna nowego
    laptopa tej samej marki XXX (xxx - zeby nie robic reklamy) :) tyle ze teraz
    model jaki chce kupic sprzedawany jest wylacznie z systemem Windows Vista,
    ktory mi nie badzo pasuje... i tu rodzi sie moje pytanie:

    Czy skoro kupilem/kupie drugiego laptopa od tego samego producenta to czy
    moge LEGALNIE zastapic system VISTA z nowego laptopa systemem XP ze starego
    lapotopa? Ewentualnie zeby nie bylo problemu, ze mam ten sam system XP na
    dwoch laptopach, to czy moge LEGALNIE zamienic laptopy systemami: XP na
    nowego a VISTA na starego?

    Pozdrawiam serdecznie...
    --
    PrzemeK

  • 2. Data: 2008-01-25 10:06:07
    Temat: Re: Legalnosc Windowsa a zmiana laptopa
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Czy skoro kupilem/kupie drugiego laptopa od tego samego producenta to czy
    > moge LEGALNIE zastapic system VISTA z nowego laptopa systemem XP ze
    > starego lapotopa?

    To nie jest takie proste nawet z technicznego punktu widzenia :-).
    Odinstalowanie visty jest strasznie upierdliwe.

    > Ewentualnie zeby nie bylo problemu, ze mam ten sam system XP na dwoch
    > laptopach, to czy moge LEGALNIE zamienic laptopy systemami: XP na nowego a
    > VISTA na starego?

    visty nie zainstalujesz raczej na innym, masz płytę?

    Najlepszym rozwiązaniem jest kupić komputer z vistą, ale taką, która ma
    możliwość downgrade'u. Wtedy możesz wgrać XP z jakiejkolwiej płyty, nawet
    jeśli nie masz na nią licencji. Licencja na viste "ulegalnia" wgranego XP.
    Sprawdzone empirycznie.

  • 3. Data: 2008-01-25 10:34:08
    Od: Marcin Gabryszewski <f...@g...pl>

    Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL pisze:
> [...]
    > lapotopa? Ewentualnie zeby nie bylo problemu, ze mam ten sam system XP na
    > dwoch laptopach, to czy moge LEGALNIE zamienic laptopy systemami: XP na

    raczej NIE, kupowałeś laptopa z system na licencji OEM.
    Licencja ta jest przypisana do konkretnego sprzętu,
    (powinieneś mieć nalepki certyfikujące na laptopie).

    Inna sprawa, że może kupiłeś wersję full, a wtedy to możesz to
    instalować gdzie chcesz(oczywiście zgodnie z warunkami licencji).

    ps. zawsze możesz spróbować przykleić nalepki :)

    --
    Regards,
    Marcin Gabryszewski

  • 4. Data: 2008-01-25 11:08:16
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

> [...]
    > moge LEGALNIE zastapic system VISTA z nowego laptopa systemem XP ze starego

    1) Kwestia prawna - tak jak napisali inni, to rozwiązanie nie przejdzie.
    2) Kwestia techniczna - w tej chwili większość producentów sprzedających
    laptopy z preinstalowaną Vistą w ogóle nie dostarcza sterowników dla
    Windows XP. Nawet jeśli zainstalujesz ten OS, to będziesz miał duży
    problem z uruchomieniem wszystkiego.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 5. Data: 2008-01-25 11:19:10
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL wrote:

> [...]
    > sam system XP na dwoch laptopach, to czy moge LEGALNIE zamienic
    > laptopy systemami: XP na nowego a VISTA na starego?

    majac viste premium mozesz przejsc do xp
    ale poszukaj wczesniej pakietu sterownikow do swojego laptopa - bo inaczej
    dupa blada.. nic nie ruszy..

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-01-25 11:32:48
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 25 Jan 2008 12:19:10 +0100,
    zkruk [Lodz] <z...@S...onet.pl> screamed:

    > majac viste premium mozesz przejsc do xp

    Nie ma Visty Premium. Jest Vista Home Premium. Jednak ona nie daje
    praw (Vista Downgrade Rights) do zrobienia downgrade'u. Takie prawo dają
    jedynie edycje Business i Ultimate.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 12:31:08 user up 11597 days, 0:26, 1 user, load average: 0.98, 0.95, 0.72 ]

    callgirl, n: A negotiable blonde.

  • 7. Data: 2008-01-25 11:33:00
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > majac viste premium mozesz przejsc do xp

    Business i Ultimate AFAIK.

  • 8. Data: 2008-01-25 11:36:24
    Od: "Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL" <p...@n...com.pl>

    "Robert J." <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > jeśli nie masz na nią licencji. Licencja na viste "ulegalnia" wgranego XP.

    to byloby jakies rozwiazanie... ale w kilku innych postach dobrzy ludzie :)
    napisali, ze moga byc problemy z uruchamianiem czegokolwiek...

    tu z kolei dopytalem sie w salonie komputerowym i tam mi powiedziano, ze z
    prawnego puntu widzenia Windows sprzedawny z laptopem jest przypisany do
    konkretnej plyty glownej... wiec w swietle prawa to co chcialem zrobic
    byloby nielegalne... :(((((

    Pozdrawiam...
    --
    Przemek Komorniczak

  • 9. Data: 2008-01-25 11:40:10
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > to byloby jakies rozwiazanie... ale w kilku innych postach dobrzy ludzie
    > :) napisali, ze moga byc problemy z uruchamianiem czegokolwiek...

    Dlatego mówię żeby kupić wersję visty, która to umożliwia. My do firmy
    kupiliśmy laptopa właśnie z taką wersją i działa.

  • 10. Data: 2008-01-25 11:48:50
    Od: "Przemek Komorniczak/Agencja Filmowa NEXT LEVEL" <p...@n...com.pl>

    > Dlatego mówię żeby kupić wersję visty, która to umożliwia. My do firmy
    > kupiliśmy laptopa właśnie z taką wersją i działa.

    okej :-) w takim razie podczas zakupu bede pytal o te wersje, ktora daje
    taka mozliwosc...

    dzieki za pomoc!
    --
    PrzemeK