  • 1. Data: 2008-01-24 18:21:22
    Temat: obrona z urzedu
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    Witam,

    Chcialbym sie dowiedziec, czy to prawda, ze w sprawie karnej (paserstwo) nie
    nalzey sie obronca z urzedu? Jak to w ogole wyglada w swietle prawa? Czy to
    mozliwe, ze czlowiek, ktorego nie stac na wynajecie adwokata jest pozbawiony
    fachowej pomocy prawnej?

    Mrqs

  • 2. Data: 2008-01-24 19:14:56
    Temat: Re: obrona z urzedu
    Od: "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > mozliwe, ze czlowiek, ktorego nie stac na wynajecie adwokata jest pozbawiony

    Należy złożyć wniosek o adwokata z urzędu i sąd rozpatrzy. A jak rozpatrzy to
    zależy od uzasadnienia i od sądu. Bodajże jeszcze przysługuje zażalenie na
    odmowę ustanowienia pełnomocnika z urzędu.

    Adam

  • 3. Data: 2008-01-25 03:18:23
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    adam.eu pisze:
    > Należy złożyć wniosek o adwokata z urzędu i sąd rozpatrzy. A jak rozpatrzy to
    > zależy od uzasadnienia i od sądu.

    Nasi bardzo niezawiśli od obiektywizmu i niedocenieni geniusze potrafią
    takie postanowienia i uzasadnienia wysmażyć...

    Otrzymanie obrońcy zależy w głównej mierze od sytuacji lokalnej i humoru
    sędziego. Od tego zależą postanowienia i uzasadnienia a nie od wniosku i
    sytuacji oskarżonego.

    Pozdrowienia dla trollującego Johnsona niezmiennie broniącego uciśnionej
    i niedocenionej w swej mądrości 3. władzy. :))

    > Bodajże jeszcze przysługuje zażalenie na
    > odmowę ustanowienia pełnomocnika z urzędu.

    Nie przysługuje. Robią co tylko kreatywnego wymyślą. :)))

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 4. Data: 2008-01-25 05:52:50
    Od: "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> napisał(a):

    > Nasi bardzo niezawiśli od obiektywizmu i niedocenieni geniusze potrafią
    > takie postanowienia i uzasadnienia wysmażyć...

    Użyłem słów że "...zależy od sądu". A co do uzasadnienia postanowień, to
    nikt w Twoje słowa nie uwierzy......

    Chyba że sam to przeżyje, czego nikomu nie życzę.

    > Otrzymanie obrońcy zależy w głównej mierze od sytuacji lokalnej i humoru
    > sędziego. Od tego zależą postanowienia i uzasadnienia a nie od wniosku i
    > sytuacji oskarżonego.

    Polemizowałbym, raczej w mniejszym stopniu zależy od humoru. Humor bywa
    bowiem bardziej zmienny.

    > Nie przysługuje. Robią co tylko kreatywnego wymyślą. :)))

    NIe wprowadzaj w błąd. Przysługuje i napisać zawsze można. Nawet znam
    sytuację, że to się udało, aczkolwiek po wielu zawirowaniach. W większości
    przypadków takie rzeczy nie przechodzą, tzn. nie przydzielają obrońców z
    urzędu.

    Uzasadnienie potrafi być takie, że nawet osoba niezdolna do pracy może sobie
    dorobić. A jeżeli się powołasz, że poniosłeś uzasadnione wydatki i nie masz
    kasy, to mogą napisać, że masz nieujawnione dochody i w związku z tym jesteś
    w stanie pokryć wydatki na adwokata. Więc nie wiem, jak to uzasadniać.

    I jeszcze UWAGA!!!

    Gdzieś w internecie znalazłem informacje, że obrońcy z urzędu potrafią
    czasem więcej zaszkodzić niż pomóc.

    Adam

  • 5. Data: 2008-01-25 06:43:53
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej (...)

    skąd ta złość? masz coś wspólnego z prawem, czy może studiów nie udało się
    skończyć, albo na aplikację dostać i żal dupę ściska?

    co do pytania: praktyka jest różna rzeczywiście, ale uzyskanie obrońcy z
    urzędu ze względu na sytuację majątkową wcale nie jest takie trudne. Poza tym
    wniosek o przyznenie obrońcy z urzędu nic nie kosztuje, więc można zawsze
    spróbować...

    pzdr
    mk

  • 6. Data: 2008-01-25 06:55:12
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Kaiser Souza pisze:
    > skąd ta złość? masz coś wspólnego z prawem, czy może studiów nie udało się
    > skończyć, albo na aplikację dostać i żal dupę ściska?

    :)))
    Widzę szkołę Johnsona, gdy nie wiadomo jak przyłożyć to zawsze najlepiej
    ad personam. :D

  • 7. Data: 2008-01-25 17:49:50
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Rzecznik Prokurwatury Krajowej" <r...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:fnc14h$9sl$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > Widzę szkołę Johnsona, gdy nie wiadomo jak przyłożyć to zawsze najlepiej
    > ad personam. :D

    Ty mi na takiego wyglądasz co żadnej szkoły nie skończył;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2008-01-25 18:21:35
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Nostradamus pisze:
    > Ty mi na takiego wyglądasz co żadnej szkoły nie skończył;)

    To było do mnie? Ojej, no to straszne te projekcje.

  • 9. Data: 2008-01-25 18:55:29
    Od: " adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

    adam.eu <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Należy złożyć wniosek o adwokata z urzędu i sąd rozpatrzy. A jak rozpatrzy to
    > zależy od uzasadnienia i od sądu. Bodajże jeszcze przysługuje zażalenie na
    > odmowę ustanowienia pełnomocnika z urzędu.

    Zapomniałem jeszcze o jednym. Żeby starać się o pełnomocnika z urzędu, to czy
    nie należy być przynajmniej częsciowo zwolnionym z kosztów sądowych? Bodajże
    tak jest w procesie cywilnym.

    Adam

  • 10. Data: 2008-01-25 19:19:05
    Od: "Łukasz" <l...@p...cutit.fm>

    napisał w wiadomości news:fnbke3$bvg$1@news.ds.pg.gda.pl...

> [...]
    > niedocenionej w swej mądrości 3. władzy. :))

    > Nie przysługuje. Robią co tylko kreatywnego wymyślą. :)))

    tu masz rację ale zapominasz , że ten zarzut mozna podnieść w apelacji jako
    naruszenie prawa do obrony... wiec wbrew obiegowym opiniom bardzo czesto
    sądy przyznają adwokata z urzędu (aby nie narazić sie na taki zarzut) pod
    warunkiem, ze strona przedłoży jakieś dokumenty , że jest golas ... trudno
    wierzyć wszyskim na slowo