  • 1. Data: 2007-06-25 13:29:03
    Temat: :Lukas Bank
    Od: MPG <m...@w...pl>

    Kiedyś tam poszłam zapytać do Lukas Banku o pożyczkę gotówkową, chciałam
    się zorientować ile moge wziąć i jakie raty bym placiła.
    Pracownica Lukas Banku zajrzała do bazy i pyta się: czy miała pani numer
    telefonu 651 xx xx? Ja mówię, że tak, ale już ze 3 lata temu rozwiązałam
    z telekomunikacją umowę i nie korzystan i ich usług. Zapytałam o co
    chodzi, ale ta pani powiedziała, że nie wie i mi nie powie.
    Zdenerwowałam się. Przypomniało mi się, że telekomunikacja kiedyś nie
    przysłała mi faktury na ok 60 zł, więc nie płaciłam, oni przysłali
    monit, a ja powiedzałam, że zapłacę jak mi przyślą fakturę.Faktury nie
    przysłali i oddali sprawę do firmy windykacyjnej Ultimo. To było raczej
    po złości, bo ja już rozwiązałam z tpsa umowę i bali się, że im nie
    zapłacę. Dzwonili natomiast codziennie do mnie, żebym jednak pozostała w
    tej tepsie, ale ja im mówiłam wprost, że tej telekomunikacji mam już
    dosyć, przez wiele lat byłam oszukiwana i zdecydowałam się wreszcie z
    tym skończyć. Fakturę (której zresztą mi nie przysłali) opłaciłam,
    jeszcze nawet ksero zrobiłam i na poczcie wysłalam tej firmie Ultimo (bo
    tego wymagali).
    W związku z tym incydencie w Lukas Banku napisałam maila do prezes Anny
    Streżyńskiej i w odpowiedzi dostałam wskazówki, żeby napisać do tego
    Lukas Banku aby przysłali informację o co tu chodzi, pójść do BIK-u i
    spradzić czy moje dane tam figurują. Złożylam wniosek z BIK-u, dostałam
    odpowiedź na piśmie, że nie figurują jako żadna dłużniczka,złożyłam
    wniosek do Kr. Rejestru Długów (za opłatą), otrzymałam odpowiedź, że nie
    figuruje jako dłużniczka.
    *Natomiast już 3 m-ce nie otrzymałam żadnej odpowiedzi z tego całego
    Lukas Banku. Nie wyjaśnili mi nic a nic!!!*
    Mam gdzieś u nich pożyczki, nigdy u nich nie wezmę, ale chodzi mi o
    wyjaśnienie tej sprawy.
    Przypomniało mi się, że jakieś 10 lat temu wzięłam u nich pożyczkę, bo
    mieli mi okna plastikowe wstawiać, a premię miałam otrzymac dopieroza 2
    m-ce. Po dwóch m-cach całość reszty pożyczki im wpłaciłam, a potem nie
    mogłam od nich wydębić zwrotu dla mnie, moich nadpłaconych odsetek.
    2 razy jeździłam do jakiegoś oddziału za Halą Kopińską, na Bielanach
    (zapomniałam adres) i nigdy nie mieli dla mnie pieniędzy do zwrotu.
    Dopiero po 3-ciej interwencji wypłacili mi moje nadpłacone odsetki.
    I to by było na tyle z kontaktami z Lukas Bankiem.
    Jak ich zmusić, żeby mi odpowiedzieli na piśmie w jakim ich rejestrze ja
    figuruję i o co tu chodzi, skoro w dwóch innych rejestrach moich danych
    nie ma.

  • 2. Data: 2007-06-25 13:59:50
    Temat: Re: :Lukas Bank
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    MPG pisze:
    > Jak ich zmusić, żeby mi odpowiedzieli na piśmie w jakim ich rejestrze ja
    > figuruję i o co tu chodzi, skoro w dwóch innych rejestrach moich danych
    > nie ma.

    napisac skarge do GIODO. wszyscy, z ktorymi mialem kontakt, kwicza i
    piszcza jak do nich GIODO sie dobiera!

  • 3. Data: 2007-06-25 14:57:50
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "MPG" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Zdenerwowałam się.

    Ty z gory zalozylas ze to cos zlego. A prawdopobnie chodzi o to, ze jesli
    bierzesz kredyt w Lukasie po raz pierwszy to musisz przedawic jakies
    zaswiadczenie o zrodle dochodu. jesli splacisz ten kredyt to nastepny kredyt
    dostajesz bez zadnej zbednej papierkologii

    Angie

  • 4. Data: 2007-06-25 21:37:12
    Od: MPG <m...@w...pl>

    W dniu 2007-06-25 15:59 Sarpedon pięknie wystukał/a:

    > napisac skarge do GIODO. wszyscy, z ktorymi mialem kontakt, kwicza i
    > piszcza jak do nich GIODO sie dobiera!

    Poczytałam teraz w internecie ci nieco na stronie GIODO
    i kopiuję kawałek tekstu i ich strony:
    > Jeśli administrator danych nie poinformuje osoby, której dane
    > dotyczą, o przetwarzaniu jej danych i o jej prawach (patrz "Obowiązek
    > poinformowania osób, których dane zamierzamy przetwarzać"), podlega
    > grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do 1
    > roku.
    Ten Lukas Bank mnie nie poinformował o przetwarzaniu moich danych
    osobowych, na dodatek nie rozumiem dlaczego mój stary numer telefonu
    widnieje jako chyba podstawa odmowy pożyczki.
    Czy mam napisać do GIOGO, żeby nakazali Lukasowi usunięcia moich danych
    osobowych i tego starego numeru telefonu?
    Co robić?

    Akurat dzisiaj wyciągnęłam za skrzynki list od Lukas Banku.
    Była to odpowiedź na moje zapytanie. Jednak odpisali, tylko tak jakoś
    głupawo i bez konkretów. Napisali, że stosują-jak wiele bankow system
    scoringowy, że nigdy nie ma jednej przyczyny odmowy, że dodatkowe
    szczególy dotyczące systemu są tajemnica banku i bank nie informuje
    klienta dlaczego podjął taką, a nie inną decyzję.
    Dalej napisali, że podkreślają iż propozycja jaką otrzymalam pocztą (
    nie otrzymałam propozycji) ma charakter wstępny i niezobowiązujący, a
    oststeczna decyzja odnośnie udzielenia świadczenia dokonuje się po
    bezpośredniej weryfikacji klienta w placówce banku.
    Potem: "mamy nadzieję, że udało się nam wyjaśnić przedstawiony problem".
    Nic nie wyjaśnili!!

    Jak napisałam w pierwszym poście pracownica banku wzięła mój dowód,
    spojrzała do komputera, zapytała czy miałam taki a taki numer telefonu.
    Powiedziałam: tak, ale już nie mam bo rozwiązałam umowę z
    telekomunikazją, w związku z tym jestem szczęśliwa, że korzystam już z
    usług innego, uczciwego operatora. Kobieta powiedziała, że pożyczki nie
    otrzymam, bo jest odmowa, ale sama nie wiedziała albo nie chciała
    powiedzieć dlaczego). Dlatego pofatygowałam się do Centralnego Rejestru
    Długów na ul.Pruszkowską, do Krajowego Rejestru Długów, aby dowiedzieć
    się czy tam moje dane figurują. Moje dane tam nie figurują.
    A Lukas Bank w zasadzie to ja mam w ciężkim poważaniu, bo mi żadnej
    łaski nie robią, na dodatek jakieś 10 lat temu, w *ciągu dwóch m-cy* im
    spłaciłam dużą pożyczkę zaciągniętą na rok, to się ociągali ze
    zwróceniem odsetek.
    Co robić?

    --
    mpg

  • 5. Data: 2007-06-25 21:43:50
    Od: MPG <m...@w...pl>

    W dniu 2007-06-25 16:57 Angie pięknie wystukał/a:

> [...]
    > zaswiadczenie o zrodle dochodu. jesli splacisz ten kredyt to nastepny kredyt
    > dostajesz bez zadnej zbednej papierkologii

    Toteż poszłam ze wszystkim (więcej napisalam w poprzednich postach).
    Kobieta wzięła mój dowód, zajrzała do komputera, zapytała, czy taki a
    taki numer telefonu miałam i potem powiedziała: jest odmowa.
    A do mnie ten bank się kiedyś łasił, przysyłali różne prośby, ulotki,
    żeby u nich brać kredyty, bo jestem zaufaną klientką.
    Ponieważ znienawidziłam ten bank i pożyczek nie potrzebowałam to te
    pisemka i ulotki od razu lądowały w koszu na śmieci.

    --
    mpg

  • 6. Data: 2007-06-25 22:18:26
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    MPG pisze:
    > Poczytałam teraz w internecie ci nieco na stronie GIODO
    > i kopiuję kawałek tekstu i ich strony:

    no wlasnie! jak dla mnie to potrzebna jest skarga do giodo. ja bym tak
    zrobil:
    w skardze do giodo zawarlbym dokladna historie (dobrze by bylo zdobyc
    imie i nazwisko konsultantki oraz dokladna date i godzine wizyty w lukas
    banku), zalaczylbym kserokopie otrzymanego dopiero pisma, kserokopie
    innych dokumentow o tym ze nie widniejesz w zadnym spisie dluznikow oraz
    kserokopie twojego pisma do lukas banku o udostepnienie informacji nt.
    sposobu i zakresu przetwarzania twoich danych osobowych

> [...]
    > Czy mam napisać do GIOGO, żeby nakazali Lukasowi usunięcia moich danych
    > osobowych i tego starego numeru telefonu?

    najpierw raczej o sprawdzenie, czy lukas bank dziala zgodnie z prawem
    (twoim zdaniem nie) oraz interwencje w tej sprawie i podjecie stosownych
    dzialan zmierzajacych do tego, zeby lukas bank dzialal w zakresie prawa

> [...]
    > bezpośredniej weryfikacji klienta w placówce banku.
    > Potem: "mamy nadzieję, że udało się nam wyjaśnić przedstawiony problem".

    napisz w skardze do giodo, ze nie dostalas zadnych materialow wczesniej,
    a bank ma obowiazek poinformowania klientow o sposobie i zakresie
    przetwarzania ich danych osobowych

> [...]
    > łaski nie robią, na dodatek jakieś 10 lat temu, w *ciągu dwóch m-cy* im
    > spłaciłam dużą pożyczkę zaciągniętą na rok, to się ociągali ze

    skarga! :)

    www.giodo.gov.pl
    10 zl na ich konto (ilosc zalacznikow bez ograniczen) - szczegoly na ich
    stronie

    ja juz wielokrotnie korzystalem z pomocy giodo :)

  • 7. Data: 2007-06-25 22:40:07
    Od: MPG <m...@w...pl>

    W dniu 2007-06-26 00:18 Sarpedon pięknie wystukał/a:

> [...]
    > kserokopie twojego pisma do lukas banku o udostepnienie informacji nt.
    > sposobu i zakresu przetwarzania twoich danych osobowych

    Nie pamiętam którego dnia konkretnie tam byłam, nie mam kopii wysłanego
    do Lukasa pisma, wysyłałam listem poleconym.
    Kserokopii z Rejestrów dłużników chyba nie muszę wysylać, tylko napisać
    co i jak, a GiODO sobie sprawdzi.
    Nie widzę na stronie Giodo żadnej opcji do załatwienia tej sprawy. Widzę
    tam coś o umieszczaniu dlużnikow, czy dla firm. Jakieś hasło i login
    trzeba tam mieć.

    > najpierw raczej o sprawdzenie, czy lukas bank dziala zgodnie z prawem
    > (twoim zdaniem nie) oraz interwencje w tej sprawie i podjecie stosownych
    > dzialan zmierzajacych do tego, zeby lukas bank dzialal w zakresie prawa

    O właśnie.
    Czy Giodo może nakazać Lukasowi o usunięcie mnie z bazy danych? Nic od
    tego Lukasa nie biorę, nie potrzebuję i nie będę potrzebowała.

    > napisz w skardze do giodo, ze nie dostalas zadnych materialow wczesniej,
    > a bank ma obowiazek poinformowania klientow o sposobie i zakresie
    > przetwarzania ich danych osobowych

    Ok.

> [...]
    > stronie
    >
    > ja juz wielokrotnie korzystalem z pomocy giodo :)

    Dzięki :-)
    Wezmę się za to wszystko któregoś dnia.

    --
    mpg

  • 8. Data: 2007-06-26 07:12:01
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    MPG pisze:
> [...]
    > do Lukasa pisma, wysyłałam listem poleconym.
    > Kserokopii z Rejestrów dłużników chyba nie muszę wysylać, tylko napisać

    no jak to? wyslalas do nich list i nie zostawilas sobie jego kopii?
    nawet na komputerze? ojej! nastepnym razem nie popelnij tego bledu! :)

    > Nie widzę na stronie Giodo żadnej opcji do załatwienia tej sprawy. Widzę
    > tam coś o umieszczaniu dlużnikow, czy dla firm. Jakieś hasło i login
    > trzeba tam mieć.

    tego sie online nie zalatwia. na stronie masz tylko wszelkie potrzebne
    informacje. przydatny link: http://www.giodo.gov.pl/257/
    aha, jako zalacznik do skargi koniecznie dodaj takze potwierdzenie
    dokonania wplaty 10 zl!

    > O właśnie.
    > Czy Giodo może nakazać Lukasowi o usunięcie mnie z bazy danych? Nic od
    > tego Lukasa nie biorę, nie potrzebuję i nie będę potrzebowała.

    giodo moze zabronic przetwarzania danych. z doswiadczenia wiem, ze jesli
    lukas bank nie bedzie robil problemow, to zajmie ci to okolo 3-6 miesiecy

    > Dzięki :-)
    > Wezmę się za to wszystko któregoś dnia.

    po 10.07 bede w stanie ci pomoc, jesli bedziesz chciala (ewentualnie
    takze w redagowaniu tresci skargi)

  • 9. Data: 2007-06-26 23:06:58
    Od: MPG <m...@w...pl>

    W dniu 2007-06-26 09:12 Sarpedon pięknie wystukał/a:

    > no jak to? wyslalas do nich list i nie zostawilas sobie jego kopii?
    > nawet na komputerze? ojej! nastepnym razem nie popelnij tego bledu! :)

    Może mam gdzieś w komputerze, albo na dyskietce, ale mam na pewno
    potwierdzenie wysłania listu poleconego na poczcie. Teraz nie mam czasu
    szukać, a jak nie znajdę to trudno.

> [...]
    > informacje. przydatny link: http://www.giodo.gov.pl/257/
    > aha, jako zalacznik do skargi koniecznie dodaj takze potwierdzenie

    To niedaleko autobusem, pojadę osobiście zostawić to pismo i uiścić
    opłatę. Za jakieś 2 tygodnie, bo teraz nie mam czasu.

    > giodo moze zabronic przetwarzania danych. z doswiadczenia wiem, ze jesli
    > lukas bank nie bedzie robil problemow, to zajmie ci to okolo 3-6 miesiecy

    Mnie się nie spieszy, ale chcę uporządkować :-)

    > po 10.07 bede w stanie ci pomoc, jesli bedziesz chciala (ewentualnie
    > takze w redagowaniu tresci skargi)

    Dzięki za okazaną pomoc :-) Napiszę już sobie i zawiozę osobiście.

    Pozdrawiam :-)

    --
    mpg

  • 10. Data: 2007-06-27 11:37:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jun 2007, MPG wrote:

> [...]
    > z telekomunikacją umowę i nie korzystan i ich usług. Zapytałam o co
    > chodzi, ale ta pani powiedziała, że nie wie i mi nie powie.
    [...]
    > Przypomniało mi się, że jakieś 10 lat temu wzięłam u nich pożyczkę

    No to układ mamy taki:
    - nie masz dowodu, że mają dane których nie powinni mieć
    - te dane, ktore mogą mieć... no właśnie, mogą mieć.
    Jeśli numer telefonu podałaś im dobrowolnie, to możesz chyba zażądać
    żeby *tę* daną usunęli.
    Ale Ciebie w bazie mogą trzymać - jako byłego klienta.
    Oczywiście bez wykorzystywania tych danych np. do marketingu.

    Kojarzysz fakt że bank miał Twój nr telefonu z faktem odmowy - ale
    przecież na to dowodu nie ma.

    > Jak ich zmusić, żeby mi odpowiedzieli na piśmie w jakim ich rejestrze ja
    > figuruję

    Tak się zastanawiam, czy klient sklepu który wziął fakturę, ma
    prawo żądania informacji że "figuruje w rejestrze faktur", skoro
    on tam figuruje *z mocy prawa*.
    I osobna rzecz, czy przykładowy sklep ma obowiązek udzielenia
    odpowiedzi że "ten klient nie figuruje w innych rejestrach" :)

    pzdr, Gotfryd