    From: MPG <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: :Lukas Bank
    Date: Mon, 25 Jun 2007 23:37:12 +0200

    W dniu 2007-06-25 15:59 Sarpedon pięknie wystukał/a:

    > napisac skarge do GIODO. wszyscy, z ktorymi mialem kontakt, kwicza i
    > piszcza jak do nich GIODO sie dobiera!

    Poczytałam teraz w internecie ci nieco na stronie GIODO
    i kopiuję kawałek tekstu i ich strony:
    > Jeśli administrator danych nie poinformuje osoby, której dane
    > dotyczą, o przetwarzaniu jej danych i o jej prawach (patrz "Obowiązek
    > poinformowania osób, których dane zamierzamy przetwarzać"), podlega
    > grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do 1
    > roku.
    Ten Lukas Bank mnie nie poinformował o przetwarzaniu moich danych
    osobowych, na dodatek nie rozumiem dlaczego mój stary numer telefonu
    widnieje jako chyba podstawa odmowy pożyczki.
    Czy mam napisać do GIOGO, żeby nakazali Lukasowi usunięcia moich danych
    osobowych i tego starego numeru telefonu?
    Co robić?

    Akurat dzisiaj wyciągnęłam za skrzynki list od Lukas Banku.
    Była to odpowiedź na moje zapytanie. Jednak odpisali, tylko tak jakoś
    głupawo i bez konkretów. Napisali, że stosują-jak wiele bankow system
    scoringowy, że nigdy nie ma jednej przyczyny odmowy, że dodatkowe
    szczególy dotyczące systemu są tajemnica banku i bank nie informuje
    klienta dlaczego podjął taką, a nie inną decyzję.
    Dalej napisali, że podkreślają iż propozycja jaką otrzymalam pocztą (
    nie otrzymałam propozycji) ma charakter wstępny i niezobowiązujący, a
    oststeczna decyzja odnośnie udzielenia świadczenia dokonuje się po
    bezpośredniej weryfikacji klienta w placówce banku.
    Potem: "mamy nadzieję, że udało się nam wyjaśnić przedstawiony problem".
    Nic nie wyjaśnili!!

    Jak napisałam w pierwszym poście pracownica banku wzięła mój dowód,
    spojrzała do komputera, zapytała czy miałam taki a taki numer telefonu.
    Powiedziałam: tak, ale już nie mam bo rozwiązałam umowę z
    telekomunikazją, w związku z tym jestem szczęśliwa, że korzystam już z
    usług innego, uczciwego operatora. Kobieta powiedziała, że pożyczki nie
    otrzymam, bo jest odmowa, ale sama nie wiedziała albo nie chciała
    powiedzieć dlaczego). Dlatego pofatygowałam się do Centralnego Rejestru
    Długów na ul.Pruszkowską, do Krajowego Rejestru Długów, aby dowiedzieć
    się czy tam moje dane figurują. Moje dane tam nie figurują.
    A Lukas Bank w zasadzie to ja mam w ciężkim poważaniu, bo mi żadnej
    łaski nie robią, na dodatek jakieś 10 lat temu, w *ciągu dwóch m-cy* im
    spłaciłam dużą pożyczkę zaciągniętą na rok, to się ociągali ze
    zwróceniem odsetek.
    Co robić?

    --
    mpg