    From: Sarpedon <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: :Lukas Bank
    Date: Tue, 26 Jun 2007 00:18:26 +0200

    MPG pisze:
    > Poczytałam teraz w internecie ci nieco na stronie GIODO
    > i kopiuję kawałek tekstu i ich strony:

    no wlasnie! jak dla mnie to potrzebna jest skarga do giodo. ja bym tak
    zrobil:
    w skardze do giodo zawarlbym dokladna historie (dobrze by bylo zdobyc
    imie i nazwisko konsultantki oraz dokladna date i godzine wizyty w lukas
    banku), zalaczylbym kserokopie otrzymanego dopiero pisma, kserokopie
    innych dokumentow o tym ze nie widniejesz w zadnym spisie dluznikow oraz
    kserokopie twojego pisma do lukas banku o udostepnienie informacji nt.
    sposobu i zakresu przetwarzania twoich danych osobowych

    > Ten Lukas Bank mnie nie poinformował o przetwarzaniu moich danych
    > osobowych, na dodatek nie rozumiem dlaczego mój stary numer telefonu
    > widnieje jako chyba podstawa odmowy pożyczki.
    > Czy mam napisać do GIOGO, żeby nakazali Lukasowi usunięcia moich danych
    > osobowych i tego starego numeru telefonu?

    najpierw raczej o sprawdzenie, czy lukas bank dziala zgodnie z prawem
    (twoim zdaniem nie) oraz interwencje w tej sprawie i podjecie stosownych
    dzialan zmierzajacych do tego, zeby lukas bank dzialal w zakresie prawa

> [...]
    > scoringowy, że nigdy nie ma jednej przyczyny odmowy, że dodatkowe
    > szczególy dotyczące systemu są tajemnica banku i bank nie informuje
    > klienta dlaczego podjął taką, a nie inną decyzję.
    > Dalej napisali, że podkreślają iż propozycja jaką otrzymalam pocztą (
    > nie otrzymałam propozycji) ma charakter wstępny i niezobowiązujący, a
    > oststeczna decyzja odnośnie udzielenia świadczenia dokonuje się po
    > bezpośredniej weryfikacji klienta w placówce banku.
    > Potem: "mamy nadzieję, że udało się nam wyjaśnić przedstawiony problem".

    napisz w skardze do giodo, ze nie dostalas zadnych materialow wczesniej,
    a bank ma obowiazek poinformowania klientow o sposobie i zakresie
    przetwarzania ich danych osobowych

> [...]
    > usług innego, uczciwego operatora. Kobieta powiedziała, że pożyczki nie
    > otrzymam, bo jest odmowa, ale sama nie wiedziała albo nie chciała
    > powiedzieć dlaczego). Dlatego pofatygowałam się do Centralnego Rejestru
    > Długów na ul.Pruszkowską, do Krajowego Rejestru Długów, aby dowiedzieć
    > się czy tam moje dane figurują. Moje dane tam nie figurują.
    > A Lukas Bank w zasadzie to ja mam w ciężkim poważaniu, bo mi żadnej
    > łaski nie robią, na dodatek jakieś 10 lat temu, w *ciągu dwóch m-cy* im
    > spłaciłam dużą pożyczkę zaciągniętą na rok, to się ociągali ze

    skarga! :)

    www.giodo.gov.pl
    10 zl na ich konto (ilosc zalacznikow bez ograniczen) - szczegoly na ich
    stronie

    ja juz wielokrotnie korzystalem z pomocy giodo :)