  • 1. Data: 2007-06-25 13:13:44
    Temat: prywatność w sieci
    Od: danz <d...@g...pl>

    Witam,
    ciekawi mnie następująca rzecz.

    Jest usługa polegająca na wymianie plików (p2p). Można się podłączyć do
    huba i przeszukać pliki udostępnione przez innych. Każda osoba
    korzystająca z oprogramowania DC++ wskazuje pliki(foldery) które chce i
    godzi się udostępniać. Jednocześnie w regulaminie stoi jak byk że nie
    wolno udostępniać plików systemowych. Chodzi o to że niektórzy
    udostępniają pliki systemowe by ilość udostępnianych danych zwiększyć i
    dzięki temu uzyskać dostęp np. do huba. Jak wiadomo jest to dla innych
    korzystających z huba niewskazane, bo po co komu biblioteki, czy pliki
    systemowe innych użytkowników.
    Jednak czasami takie rzeczy się zdarzają, i jeśli admin złapie takiego
    delikwenta to go usuwa z huba.
    I teraz po długim wstępie przechodzę do meritum.
    Znajduję pliki udostępnione na kompach innych, które ja bym nie
    udostępnił. Np. pliki wordowe, podania, aplikacje o prace, pliki gadu
    gadu z historią rozmów (archiwum), niezakodowane zeznania podatkowe,
    prywatne zdjęcia, maile itp.
    Są trzy możliwości. Albo osoba rzeczywiście chce to udostępnić, albo
    chce zwiększyć udostępnianie, jednocześnie myślała że nikt tego nie
    znajdzie, albo bezmyślnie udostępniła wyczystko nie wiedząc ile tak
    naprawdę informacji o sobie udostępnia publicznie.
    Czy ja pobierając pliki co do których mogę mieć wątpliwości że
    rzeczywiście użytkownik chce je udostępnić, łamię prawo? Nadmieniam że
    nie korzystam z żadnych dziur w oprogramowaniu, nie włamuję się, po
    prostu biorę to co użytkownik udostępnił.
    Jeśli np. ktoś publicznie prowadzi bloga i opisuje prywatne sprawy to
    też może chce udostępnić zawartość swojego pulpitu?
    Ja bym nie chciał ale tak samo nigdy bym nie wpadł na prowadzenie bloga,
    a więc to co dla mnie normalne/nienormalne dla kogoś innego może mieć
    inny wydźwięk.

  • 2. Data: 2007-06-25 13:16:57
    Temat: Re: prywatność w sieci
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    danz napisał(a):
> [...]
    > nie korzystam z żadnych dziur w oprogramowaniu, nie włamuję się, po
    > prostu biorę to co użytkownik udostępnił.

    Pobierając zapewne nie: jak znajdziesz leżące na ulicy 100zł i je sobie
    weźmiesz do kieszeni, to też to nie jest kradzież :)

    Swoją drogą, co za idioci sobie w ten sposób zwiększają objętość
    udostępnionych danych... Nie podpowiedział im ktoś, żeby wrzucić
    np. obrazy ISO Debiana?

    R.

  • 3. Data: 2007-06-25 13:29:28
    Od: danz <d...@g...pl>

    Widzisz ja udostępniam Fedorę 6 i 7, ale jak ktoś myśli że jego plik pst
    z MS Outlook jest ciekawszy to oczywiście z nim nie polemizuję.

  • 4. Data: 2007-06-25 14:04:01
    Od: "r...@y...co.uk" <r...@y...co.uk>

    Jeśli ktoś coś udostępnia dla publiczności bez ograniczeń to masz prawo
    zakładać, że robi to w pełni świadomie. Przykładowo jeśli ktoś ustawia
    program p2p w celu udostepnienia zawartości jakiegoś katalogu to zakładamy,
    że ten ktoś wcześniej przejrzał zawartość katalogu i ustalił, ze jego
    zawartość może być pobrana przez publiczność.

    Zbyszek

    --
    robertp_chamber(at)yahoo(dot)co(dot)uk is spamer
    robertp_chamber(at)yahoo.co.uk is spamer