  • 1. Data: 2007-06-25 11:35:06
    Temat: oceny i obecności w szkole
    Od: <v...@p...pl>

    Czy oceny i obecności w szkole są informacją jawną?
    Konkretniej czy każdy uczeń uczęszczający do danej szkoły i klasy ma prawo
    znać oceny i obecności innych uczniów z danej szkoły i klasy?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2007-06-25 11:48:46
    Temat: Re: oceny i obecności w szkole
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    v...@p...pl napisał(a):
> [...]
    > Konkretniej czy każdy uczeń uczęszczający do danej szkoły i klasy ma prawo
    > znać oceny i obecności innych uczniów z danej szkoły i klasy?

    oceny i obecność jest zapisywana w dzienniku, a dziennik jest dukumentem
    szkolnym, który trzyma nauczyciel
    uczniowie nie mają do niego dostępu

  • 3. Data: 2007-06-25 12:16:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    v...@p...pl napisał(a):

    > uczniowie nie mają do niego dostępu

    hehe
    szkoda tylko ze to nie prawda

  • 4. Data: 2007-06-25 13:15:13
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <v...@p...pl> wrote in message
    pl...
    > Czy oceny i obecności w szkole są informacją jawną?

    Nie.

  • 5. Data: 2007-06-25 14:28:04
    Od: u...@g...pl

    On 25 Cze, 19:35, <v...@p...pl> wrote:
    > Czy oceny i obecności w szkole są informacją jawną?
    > Konkretniej czy każdy uczeń uczęszczający do danej szkoły i klasy ma prawo
    > znać oceny i obecności innych uczniów z danej szkoły i klasy?

    Trudno żeby uczniowie z klasy nie wiedzieli. Mają wszyscy wychodzić z
    klasy jak nauczyciel stawia pałe? A już w sprawie nieobecności to nie
    wiem jak mogą się nie dowiedzieć? zapomnieć? A jak wie klasa to i cała
    szkoła, szczególnie jak uczeń orłem nie jest, bo chyba o taki
    przypadek Ci chodzi?

    Usjwo

  • 6. Data: 2007-06-25 15:42:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e9a78cb72e12d77e674a25e85f0b177a@news.home.net.
    pl
    v...@p...pl <v...@p...pl> pisze:

    > Czy oceny i obecności w szkole są informacją jawną?
    Należy to ująć inaczej. Jeśli zapamiętasz lub zapiszesz sobie, że kogoś nie
    było na lekcji, jeśli zapamiętasz lub zapiszesz sobie, że ktoś dostał taką a
    taką ocenę z czegośtam - to masz do tego prawo.
    Ale informacje, których źródłem jest dokumentacja jawne są tylko dla
    uprawnionego zainteresowanego, którego ta dokumentacja dotyczy.

    > Konkretniej czy każdy uczeń uczęszczający do danej szkoły i klasy ma
    > prawo znać oceny i obecności innych uczniów z danej szkoły i klasy?
    Nie, nie ma takiego prawa. Może mieć tylko czasem taką możliwość, co wynika
    ze sposobu prowadzenia ewidencji tych danych.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-06-25 17:10:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <v...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    Nie znam przepisu, który by te dane chronił w jakiś szczególny sposób.

  • 8. Data: 2007-06-25 17:20:26
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    <v...@p...pl> napisał(a):

    > Konkretniej czy każdy uczeń uczęszczający do danej szkoły i klasy ma prawo
    > znać oceny i obecności innych uczniów z danej szkoły i klasy?

    Jeżeli nauczyciel omawia oceny i nieobecności uczniów na forum klasy, to
    jest to jak najbardziej usprawiedliwione celami nauczania i wychowania.
    Proces dydaktyczno-wychowawczy organizowany jest w szkole w oddziałach
    klasowych.

    Wywieszanie pewnych informacji (np. statystyk) dotyczących nieobecności czy
    ocen na korytarzu szkolnym też może być w niektórych sytuacjach
    usprawiedliwione celami szkoły. Ja na przykład ostatnio czytałem w szkole
    mojego dziecka, którzy uczniowie szkoły mają najwyższą średnią ocen.

    Niedawno wpadło mi też w oczy orzeczenie sądu, w którym stwierdza się, iż
    wykłdowcy na uczelni mają prawo wywieszać wyniki egzaminów. Skoro uczelnia
    może, to i szkoła może.

    Natomiast do dziennika żaden uczeń bezwzględnie dostępu nie powinien mieć.

    Sz.

  • 9. Data: 2007-06-26 00:11:00
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Szerr" <s...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > usprawiedliwione celami szkoły. Ja na przykład ostatnio czytałem w szkole
    > mojego dziecka, którzy uczniowie szkoły mają najwyższą średnią ocen.

    Omawiać oceny klasy może. Omawiac ocen poszczególnych uczniów na forum klasy
    nie może.
    To samo tyczy się wywiadówek. Sprawy ogólne omawia się na forum klasy,
    sprawy poszczególnych uczniów omawia się z rodzicami tego ucznia.

    > Niedawno wpadło mi też w oczy orzeczenie sądu, w którym stwierdza się, iż
    > wykłdowcy na uczelni mają prawo wywieszać wyniki egzaminów. Skoro uczelnia
    > może, to i szkoła może.

    Pytanie tylko co w orzeczeniu było napisane na temat identyfikacji osób,
    którym te oceny zostały wystawione.
    Jestem przeeciwny wywieszaniu ocen z imieniem i nazwiskiem, tudzież numerem
    indeksu.
    Oceny są indywidualną sprawą studenta i tylko do jego wiadomości.

  • 10. Data: 2007-06-26 06:40:03
    Od: "Szerr" <s...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Omawiać oceny klasy może. Omawiac ocen poszczególnych uczniów na forum
    > klasy nie może.

    Bo co mu zrobisz?

    > To samo tyczy się wywiadówek. Sprawy ogólne omawia się na forum klasy,
    > sprawy poszczególnych uczniów omawia się z rodzicami tego ucznia.

    To zależy od okoliczności.

    > Jestem przeeciwny wywieszaniu ocen z imieniem i nazwiskiem, tudzież
    > numerem indeksu.

    Przyjąłem do wiadomości, że jesteś przeciwny.

    Sz.