  • 1. Data: 2007-10-24 11:09:17
    Temat: Legalność składek PZW - wątpliwości
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Witam,
    od razu zaznaczam, że temat mnie nie dotyczy, ale znalazłem pewną
    ciekawostkę (chyba, że się mylę). Otóż, aby móc legalnie łowić ryby oprócz
    wyrobienia karty wędkarskiej należy corocznie opłacać składki dla Polskiego
    Związku Wędkarskiego. To jest zrozumiałe, wiadomo zarybianie i utrzymanie
    wód kosztuje (pomijając na ile to jest faktycznie wykonywane). Jednak
    składki te są podzielone: na połów ryb w wodach nizinnych z brzegu, na
    wodach górskich oraz na wodach nizinnych ze środków pływających. O ile wody
    podział wód nizinnych na górskie można zrozumieć (inne ryby, pewnie inne
    koszty utrzymania) to nie wiem na jakiej podstawie należy płacić osobno za
    połów na wodach nizinnych ze środków pływających. Przecież łowimy te same
    ryby co z brzegu, nie niszczymy nic w większy sposób niż z brzegu. Co o tym
    sądzicie?

    Pozdrowienia,
    Photo M.

  • 2. Data: 2007-10-24 11:44:41
    Temat: Re: Legalność składek PZW - wątpliwości
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > Związku Wędkarskiego. To jest zrozumiałe, wiadomo zarybianie i utrzymanie

    Że jak, to niby nie mogę sobie po prostu wziąć wędki i iść połowić w
    publicznym jeziorze czegoś na kolację bez jakiejś karty wędkarskiej i
    płacenia składek? Poważnie?

    --
    Doczekaliśmy wolnych wyborów:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-10-24 11:57:32
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Photo M pisze:

> [...]
    > połów na wodach nizinnych ze środków pływających. Przecież łowimy te same

    Może dolicza się tu ryby wkręcone w śrubę, albo ubite wiosłem?

  • 4. Data: 2007-10-24 12:08:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Photo M" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież łowimy te same ryby co z brzegu, nie niszczymy nic w większy sposób
    > niż z brzegu. Co o tym sądzicie?

    ja tam wedkarzem nie jestem, ale czy aby napewno jestes pewien, ze te same ryby?
    czy aby napewno te same ryby beda zerowac przy brzegu co i na srodku akwenu?

  • 5. Data: 2007-10-24 12:24:51
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Oct 2007 14:08:51 +0200, szerszen napisał(a):

    > ja tam wedkarzem nie jestem, ale czy aby napewno jestes pewien, ze te same ryby?

    Ja pie..le :))
    Ale egzemplarz :P

    > czy aby napewno te same ryby beda zerowac przy brzegu co i na srodku akwenu?

    Ale skąd!
    Rybki mają wyznaczone granice która gdzie może pływać!!!

  • 6. Data: 2007-10-24 12:29:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Ja pie..le :))
    > Ale egzemplarz :P

    a cos konretnego masz do powiedzenia czy tylko tak przyszedles potrolowac?

    > Ale skąd!
    > Rybki mają wyznaczone granice która gdzie może pływać!!!

    no to pewnie rybacy sa poje... ze wyplywaja tak daleko w morze lowic np dorsza,
    przeciez wg ciebie moga lowic zaraz za basenem portowym

  • 7. Data: 2007-10-24 12:34:08
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Oct 2007 14:29:28 +0200, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > a cos konretnego masz do powiedzenia czy tylko tak przyszedles potrolowac?

    Nie spinaj się kolo tak ostro -:)

    > no to pewnie rybacy sa poje... ze wyplywaja tak daleko w morze lowic np dorsza,
    > przeciez wg ciebie moga lowic zaraz za basenem portowym

    Facet - nie pogrążaj się więcej.
    PZW dotyczy wędkarzy a nie rybaków. To po pierwsze. Na morzu obowiązują
    zupełnie INNE REGULACJE niż na wodach "zamkniętych", jeziorach, stawach,
    rzekach.

    Widzisz tu wzmiankę o morzach, oceanach?

    Wiesz - z łódki, motorówki, żaglówki - tez się łowi rybki na rzekach,
    jeziorkach i stawach.

  • 8. Data: 2007-10-24 12:41:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Facet - nie pogrążaj się więcej.

    to ty sie nie pograzaj bo jak widac nie rozumiesz tego co czytasz i piszesz

    > PZW dotyczy wędkarzy a nie rybaków. To po pierwsze. Na morzu obowiązują
    > zupełnie INNE REGULACJE niż na wodach "zamkniętych", jeziorach, stawach,
    > rzekach.

    powaznie?
    a ustalaja moze one gdzie sa zerowiska ryb i ryby sie ich sluchaja?
    przeciez ni o tym mowa

    to byl przyklad, ale jak widac nie zrozumiales aluzji, tak wiem trudne slowo,
    sprawdz w slowniku co znaczy

    > Wiesz - z łódki, motorówki, żaglówki - tez się łowi rybki na rzekach,
    > jeziorkach i stawach.

    nie no cos ty, i pewnie kazda rybe zlowisz kazda wedka w dowolnym miejscu
    akwenu?
    czy moze jednak doswiadczony wedkarz wie gdzie z jaka wedka i w jakim miejscu
    lowic, aby zlowic konkretna rybe, oraz wie gdzie nie ma szans na zlowienie
    konkretnej ryby?

    slucham panie wszechwiedzacy_wszystko_najlepiej moze odkryles jakis nowy model
    wedkowania

  • 9. Data: 2007-10-24 12:46:24
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości
    > ja tam wedkarzem nie jestem, ale czy aby napewno jestes pewien, ze te same
    > ryby?
    > czy aby napewno te same ryby beda zerowac przy brzegu co i na srodku
    > akwenu?

    Przeciez z brzegu też można zarzucić przynętę dosyć daleko, więc imo te
    same.

    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 10. Data: 2007-10-24 12:52:44
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Any User" napisał w wiadomości
    > Że jak, to niby nie mogę sobie po prostu wziąć wędki i iść połowić w
    > publicznym jeziorze czegoś na kolację bez jakiejś karty wędkarskiej i
    > płacenia składek? Poważnie?

    Jednak nie do końca. Chyba można bez karty wędkarskiej, ale i tak po
    wniesieniu opłaty okresowej (za 1 lub 7 dni) dla osób niezrzeszonych.
    Pozdrawiam
    Photo M.