  • 1. Data: 2007-10-24 11:55:23
    Temat: umowa zlecenie a prawo pracy
    Od: "Ewelina Krówka" <e...@l...pl>

    Mam pytanie : jakie konsekwencje grozą pracodawcy, który zatrudnia studentkę
    na umowę zlecenie do obsługi sekretariatu. Pracuje w pełnym wymiarze godzin
    , podpisuje liste obecnosci, nie biore urlopu, a w dodatku taki uklad nie
    przekłada się na lepszą formę finansową. Po roku pracy w tejże formie ,
    upomniwszy się o podwyżke, która wynikala z podwyższenia czesnych za studia-
    uzyskalam odp negatywna. Ewentualnie moze byc taka mozliwosc ale po nowym
    roku. Czy w takich warunkach nie nawiązał się automatycznie stosunek pracy??
    I czy pracodawca ma prawo dosadnie mi powiedzieć ze bedziemy dalej
    wspolpracowac ale tylko i wylacznie w formie umowy zlecenia?? Jakie
    argumenty moge wykorzystac zeby dopiąc swego..?? Bardzo prosze o konkretne
    orady i z gory dziekuje;)

  • 2. Data: 2007-10-24 12:02:10
    Temat: Re: umowa zlecenie a prawo pracy
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 24 Oct 2007 13:55:23 +0200, Ewelina Krówka napisał(a):

    > Mam pytanie : jakie konsekwencje grozą pracodawcy, który zatrudnia
    > studentkę na umowę zlecenie do obsługi sekretariatu.

    M.in. odpowiedzialność wykroczeniowa, do tego możliwość ustalenia
    stosunku pracy przez pracownika.

    > Pracuje w pełnym wymiarze godzin , podpisuje liste obecnosci,

    Czyli: określony czas i miejsce, podległość służbowa, itd.? Oczywiście,
    że to umowa o pracę.

    > Czy w takich warunkach nie
    > nawiązał się automatycznie stosunek pracy??

    Z automatu nie, ale jeśli przyjdzie Ci do głowy wystąpić do sądu o
    ustalenie - wygraną masz prawie w cuglach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-10-24 16:13:17
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > M.in. odpowiedzialność wykroczeniowa,

    Oraz karna

    Jacek

  • 4. Data: 2007-10-24 17:19:59
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Droga Ewelino. Jeżeli w czasie pracy zamiast pracować, przeglądasz
    internet i włóczysz się po grupach dyskusyjnych, to powinien cię po
    prostu wylać z roboty. Następnym razem nie używaj służbowego maila do
    intrygowania przeciwko pracodawcy.
    Logiki trochę. Nazwa firmy zobowiązuje... :-) bo jak się szef dowie...

  • 5. Data: 2007-10-24 19:53:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Logiki trochę. Nazwa firmy zobowiązuje... :-) bo jak się szef dowie...

    Szef - to sie moze dowiedziec, ze jest pracodawca i szefem na sali sadowej.
    Bo teraz to formalnie nie ma zadnego szefa - jest tylko zleceniodawca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-10-25 07:00:05
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 24 Oct 2007 18:13:17 +0200, castrol napisał(a):

    > Oraz karna

    Art. 218 par. 1 kk? Nie jestem znawcą prawa karnego, w dodatku przepis
    ten brzmi jak dla mnie dość blankietowo, ale mam wrażenie, że chyba
    zawarcie umowy zlecenia zamiast umowy o pracę nie podpada pod ten przepis.

  • 7. Data: 2007-10-25 15:57:50
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > Art. 218 par. 1 kk? Nie jestem znawcą prawa karnego, w dodatku przepis
    > ten brzmi jak dla mnie dość blankietowo, ale mam wrażenie, że chyba
    > zawarcie umowy zlecenia zamiast umowy o pracę nie podpada pod ten przepis.

    IMO 219 KK
    Kto narusza przepisy prawa o ubezpieczeniach społecznych, nie
    zgłaszając, nawet za zgodą zainteresowanego, wymaganych danych albo
    zgłaszając nieprawdziwe dane mające wpływ na prawo do świadczeń albo ich
    wysokość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Jacek