  • 31. Data: 2007-10-25 07:37:46
    Temat: Re: Legalność składek PZW - wątpliwości
    Od: Rafał <r...@n...pl>

    Czapla pisze:

    > Jak jest
    > z łowieniem (łapaniem?) ryb z łódki bez pomocy wędki a za to przy
    > użyciu ...kamieni(!)?

    Jeśli mówimy o amatorskim połowie ryb to Ustawa o Rybactwie Śródlądowym
    nie przewiduje takiego sposobu.

    "Art. 7. 1. Za amatorski potów ryb uważa się pozyskiwanie ich wędką lub
    kuszą."

    Rafał

  • 32. Data: 2007-10-25 09:44:50
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Zapytałem się takiego i twierdzi, że z brzegu można złapać te same ryby co z łodzi.

    zgadza się ale nie tymi samymi metodami, jeśli dla kogoś przyjemnością jest łowienie
    np na spławik
    to z brzegu nie złapie tych samych ryb co z łodzi, różne ryby żerują w różnych
    miejscach a
    spławikiem nie da się rzucić daleko.
    grzesiex1

  • 33. Data: 2007-10-25 13:05:49
    Od: "Fragles" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Photo M" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Fragles" napisał w wiadomości
    > No ale jeśli jest takie jezioro to tutaj z kolei nie ma możliwości
    > wykorzystania opłaty za połów z brzegu. W takim razie opłaty dodatkowe
    > powinny dotyczyć łowisk gdzie jest możliwość połowu tylko ze środków
    > pływających.

    A jak rok nie byłeś u lekarza to idziesz po zwrot składki ubezpieczenia? Do
    dentysty chodzisz prywatnie - domagasz się obniżenia składki z tego tytułu?
    A jak już pójdziesz do przychodni, to za białą/lepszą plombę każą ci
    dopłacić (łodka).
    Masz możliwość łapać na innych jeziorach PZW gdzie jest dostęp albo mieć
    "lepszą plombę" za dopłatą :)

    > Co to ma do rzeczy? Z moich obserwacji wynika, że z brzegu też można
    > złapać okazy. Rybaków bym do tego worka nie wrzucał bo imo to zupełnie
    > inna kwestia.

    Ryby zachowują się podobnie czy w morzu czy jeziorze. Mają swoje ulubione
    miejsca bytowania i żerowania. Np. spady na górkach na środku jeziora. Masz
    możliwość szukania ryby a nie czekania aż coś przepłynie i akurat będzie
    miało ochotę na lunch.

    > Pozdrawiam
    > Photo M.

    pozdr.
    Fragles

  • 34. Data: 2007-10-25 13:34:47
    Od: "Photo M" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" napisał w wiadomości
> [...]
    > jest łowienie np na spławik to z brzegu nie złapie tych samych ryb co z
    > łodzi, różne ryby żerują w różnych miejscach a spławikiem nie da się

    Sprężynę już możesz rzucić daleko. Ale nie w tym rzecz. Nie podważam tego,
    że z łódki jest to osiągnąć łatwiej, zgadzam się z tym. Interesuje mnie
    jednak to, że skoro z łodzi nie "zużywamy" bardziej zasobów jeziora to
    dlaczego trzeba więcej za to płacić. Ktoś powiedział - za wygodę. No dobra,
    ale PZW chyba istnieje po to (przynajmniej z założenia), żeby utrzymywać te
    wody w należytym porządku, a nie robić biznes?
    Pozdrawiam
    Photo M.

  • 35. Data: 2007-10-25 14:47:24
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Wszystkie inne metody połowu niż na wędkę

    Nawet na taką wędkę?: http://www.electro-fisher.com/indexPL.html :)))

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 36. Data: 2007-10-25 15:29:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Photo M wrote:

> [...]
    > dobra, ale PZW chyba istnieje po to (przynajmniej z założenia), żeby
    > utrzymywać te wody w należytym porządku, a nie robić biznes?

    Sam napisałeś że z łodi jest cośtam osiągnąć łatwiej. No to chyba logicznie
    że łodzi możesz łowić wydajniej, więc masz możliwość zużyć bardziej zasoby.

    p. m.

  • 37. Data: 2007-10-26 12:51:31
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nawet na taką wędkę?: http://www.electro-fisher.com/indexPL.html :)))

    I tu pojawia się problem "prawnej" definicji wędki
    Grzesiex