    From: "Photo M" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Legalność składek PZW - wątpliwości
    Date: Wed, 24 Oct 2007 13:09:17 +0200

    Witam,
    od razu zaznaczam, że temat mnie nie dotyczy, ale znalazłem pewną
    ciekawostkę (chyba, że się mylę). Otóż, aby móc legalnie łowić ryby oprócz
    wyrobienia karty wędkarskiej należy corocznie opłacać składki dla Polskiego
    Związku Wędkarskiego. To jest zrozumiałe, wiadomo zarybianie i utrzymanie
    wód kosztuje (pomijając na ile to jest faktycznie wykonywane). Jednak
    składki te są podzielone: na połów ryb w wodach nizinnych z brzegu, na
    wodach górskich oraz na wodach nizinnych ze środków pływających. O ile wody
    podział wód nizinnych na górskie można zrozumieć (inne ryby, pewnie inne
    koszty utrzymania) to nie wiem na jakiej podstawie należy płacić osobno za
    połów na wodach nizinnych ze środków pływających. Przecież łowimy te same
    ryby co z brzegu, nie niszczymy nic w większy sposób niż z brzegu. Co o tym
    sądzicie?

    Pozdrowienia,
    Photo M.