  • 11. Data: 2011-02-21 07:35:11
    Temat: Re: Laserowy radar i udowodnienie winy
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d61086d$0$2496$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Kamera na pokładzie, a w jej zasięgu jeszcze wskazówkowy zegarek ręczny

    w sumie nie wiem, bo nie używałem, ale automapa ma zapisywanie ścieżki, czy
    w takim wypadku właśnie nie zapisuje danych dotyczących prędkości i
    położenia?

    jeśli tak, to łatwo będzie udowodnić kto ma rację

  • 12. Data: 2011-02-21 08:09:24
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewny, że ustrzelenie z suszarki jest takie bezsporne? A może
    > policjant złapł jednego, co przekroczył prędkość, a potem wszystkim
    > pokazuje ten sam wynik?? Jak policjant chce nabić sobie statystyki, to to
    > zrobi... Dlatego wolę automatyczne systemy, jak fotoradary itp. Tam
    > wyeliminowany jest czynnik ludzki, choć podobnie, są one z reguły
    > ustawiane w idiotycznych miejscach...

    Na radarze (laserowym) jest tez czas pomiaru (godzina), wiec nie do konca
    moze ten sam pomiar wszystkim pokazywac.
    To raz.
    Dwa - wiem ze nieuczciwi policjanci tez sie zdarzaja, jednak bez przesady...
    Komus trzeba wierzyc, a komu sad uwierzy pedzej? szaraczkowi czy
    "przedstawicielowi wladzy"?
    Trzy - sa juz "suszarki laserowe", ktore w momencie pomiaru strzelaja
    fotke. Takie "reczne" fotoraary. Tam chyba juz nie ma watpliwosci...

  • 13. Data: 2011-02-21 10:32:44
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-02-19 22:17, sp5it pisze:
    > Weźmy tu pod uwagę sytuację, gdy z podobną prędkością i w tym samym kierunku
    > przemieszcza się kilka pojazdów. Jak udowodnić, że to akurat zatrzymany
    > pojazd został "zmierzony".
    >
    > Drugim wariantem jest, że operator tego urządzenia "strzeli" pojazd jadący z
    > przeciwnego kierunku, a potem obróciwszy się o 180 stopni zatrzyma drugi
    > pojazd informując kierowcę, ze przekroczył prędkość o tyle i tyle.
    >
    > Nie chodzi tu o wymiganie się od płacenia, bo jeśli przekroczyłbym prędkość,
    > to poniósłbym zasłużoną karę tylko o bezsporne udowodnienie winy.

    Kazus z praktyki: klient ustrzelony z recznego radaru nie przyjal
    mandatu, musialem napisac sprzeciw od wyroku nakazowego i pozniej
    jeszcze apelacje m.in. podnoszac tego typu okolicznosci - zwlaszcza ze
    sam wniosek i zeznania policjantow delikatnie mowiac nie kleily sie
    zbytnio.
    W obu instancjach sprawa w plecy, ale prawie 1,5 roku trwala...

    Generalnie zapomnij, spokojnie mozesz przyjac, ze nie majac w zasadzie
    zadnych innych sensownych dowodow sad da wiare zeznaniom policjantow.

    --
    pozdr
    luck

  • 14. Data: 2011-02-21 10:44:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-21 11:32, kauzyperda pisze:

    > Generalnie zapomnij, spokojnie mozesz przyjac, ze nie majac w zasadzie
    > zadnych innych sensownych dowodow sad da wiare zeznaniom policjantow.

    A gdzie jest inaczej?

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-02-21 10:56:32
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-02-21 11:44, spp pisze:

    > A gdzie jest inaczej?

    Zapewne - poza jakimis wyjatkami, ktore pewnie istnieja - nie w Polsce.
    Pytanie czy inaczej oznaczaloby lepiej?

    --
    pozdr
    luck

  • 16. Data: 2011-02-21 11:51:59
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > położenia?
    >
    > jeśli tak, to łatwo będzie udowodnić kto ma rację

    Tyle ze automapa nie jest urzadzeniem pomiarowym z atestem. Kazdy sad
    odrzuci dowod z automapy.

  • 17. Data: 2011-02-21 13:27:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Tyle ze automapa nie jest urzadzeniem pomiarowym z atestem. Kazdy sad
    > odrzuci dowod z automapy.

    akurat tego to nie jestem taki pewien, a to czy coś jest dowodem, albo nie,
    nie determinuje atest, natomiast fakt posiadania takiego dowodu może już
    sporo pozmieniać przy dyskusji z policjantem

  • 18. Data: 2011-02-21 19:25:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kauzyperda wrote:

    > Zapewne - poza jakimis wyjatkami, ktore pewnie istnieja - nie w
    > Polsce. Pytanie czy inaczej oznaczaloby lepiej?

    imho policja powinna stosować urządzeńia które zapewniają materiał dowodzący
    ich twierdzeń...

    wiesz czemu w USA w radiowozach są zamontowane kamery które filmują
    interwencję? aby potem nie było głupich dyskusji.

  • 19. Data: 2011-02-21 19:37:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-21 20:25, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > wiesz czemu w USA w radiowozach są zamontowane kamery które filmują
    > interwencję? aby potem nie było głupich dyskusji.

    Tylko zauważ, u nas nawet jakby były to ilość postów że Policja
    manipuluje nie zmalałaby ani o jotę. Każdy by i tak przeczył oczywistym
    faktom i próbował się wyłgać.

    --
    spp

  • 20. Data: 2011-02-21 21:57:57
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > akurat tego to nie jestem taki pewien, a to czy coś jest dowodem, albo
    > nie, nie determinuje atest, natomiast fakt posiadania takiego dowodu może
    > już sporo pozmieniać przy dyskusji z policjantem

    A królika można z kapelusza wyciągnąć ? Taki dowód mniej więcej proponujesz