  • 1. Data: 2011-02-19 21:35:29
    Temat: miejsce postojowe
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Pod budynkiem jest parking wielostanowiskowy.
    Stanowiska są oznaczone białą farbą i numerkami. Razem z mieszkaniem
    zakupiono miejsce postojowe (jest wpisane do księgi wieczystej).
    Pytanie: czy na tej powierzchni mogę robić co mi się podoba??
    Np postawić sobie jakiś mebel albo przykręcić do ściany wieszak na opony?

    Czy może wymaga to zgody innych mieszkańców?

    mp.

  • 2. Data: 2011-02-20 11:15:29
    Temat: Re: miejsce postojowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Np postawić sobie jakiś mebel albo przykręcić do ściany wieszak na opony?
    >
    > Czy może wymaga to zgody innych mieszkańców?

    A jakie - Twoim zadniem - jest przeznaczenie społęcznogospodarczej Twojego
    prawa do tego terenu jako parkingu?

  • 3. Data: 2011-02-20 11:18:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-02-2011 22:35, Michał Pysz pisze:
> [...]
    > Np postawić sobie jakiś mebel albo przykręcić do ściany wieszak na opony?
    >
    > Czy może wymaga to zgody innych mieszkańców?

    A co masz wpisane w księdze wieczystej? Bo na 99% nie kupiłeś miejsca
    postojowego, tylko masz prawo do wyłącznego korzystania z niego.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2011-02-20 11:38:52
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2011-02-20 12:15, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie - Twoim zadniem - jest przeznaczenie społęcznogospodarczej
    > Twojego prawa do tego terenu jako parkingu?

    Nie ważne jest moje zdanie. Chcę tylko wiedzieć czy mogę sobie na tylnej
    ścianie przyczepić 4 opony zimowe :-)

    mp.

  • 5. Data: 2011-02-20 11:44:06
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > A co masz wpisane w księdze wieczystej? Bo na 99% nie kupiłeś miejsca
    > postojowego, tylko masz prawo do wyłącznego korzystania z niego.

    Sprawdzę to jak tylko elektroniczna księga zacznie działać
    (dziś jest jakaś przerwa).

    W akcie notarialnym podano, że do lokalu przynależy miejsce postojowe
    numer M17.

    Rozumiem, że to wiele zmienia (czy jestem właścicielem czy mam prawo
    używania)?

    mp.

  • 6. Data: 2011-02-20 12:25:56
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 20-02-2011 12:44, Michał Pysz pisze:
    > Rozumiem, że to wiele zmienia (czy jestem właścicielem czy mam prawo
    > używania)?

    Może zmieniać. gdybyś był właścicielem, to nie byłoby problemu. A tak
    zależy co masz wpisane w KW a propos tego wyłącznego używania i co
    chcesz zrobić.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2011-02-20 13:04:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie ważne jest moje zdanie. Chcę tylko wiedzieć czy mogę sobie na tylnej
    > ścianie przyczepić 4 opony zimowe :-)

    Ważne. Bo chciałbym, byś ne tylko wiedział, jak jest, ale skąd się to
    wzięło.

  • 8. Data: 2011-02-20 14:18:11
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeśli będą tylko nad Twoim miejscem, to możesz próbować.
    Natomiast montowanie haków itp. jest jakąś ingerencją w część wspólną (może
    np. przebić izolację przeciwwodną ściany), więc najlepiej zrób to pod
    nadzorem jakiegoś inspektora budowlanego.

    ----

  • 9. Data: 2011-02-20 14:31:52
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2011-02-20 15:18, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > np. przebić izolację przeciwwodną ściany), więc najlepiej zrób to pod
    > nadzorem jakiegoś inspektora budowlanego.
    Będą tylko nad miejscem na którym mogę parkować, będą w rogu tak, że
    nikomu nie będą przeszkadzać fizycznie (np pod tą ścianą nie ma
    przejścia do innych miejsc).

    Obok nich były już wiercone dziury na haki do rur kanalizacyjnych więc z
    izolacją nie będzie problemu.

    Prze montażem zapytam jeszcze administratora budynku o opinię/zgodę.
    Ale zanim to zrobię chciałem dowiedzieć się na grupie czy mi wolno, bo
    jak nie wolno to nawet próbować nie będę.

    Z drugiej strony ciekawe jak jest z piwnicą, która jest kupiona na
    takiej samej zasadzie jak garaż. Czy w niej też mogę mieć problemy z
    powieszeniem czegoś?

    mp.

  • 10. Data: 2011-02-20 18:32:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Z drugiej strony ciekawe jak jest z piwnicą, która jest kupiona na takiej
    > samej zasadzie jak garaż. Czy w niej też mogę mieć problemy z

    Piwnica jest przeznaczona do przechowywania rzeczy, zaś miejsce parkingowe
    do parkowania pojazdu. Stąd w piwnicy możesz sobie rzedczy wieszać, a w
    wypadku parkingu bez zgody właściciela terenu poza parkowaniem pojazdu nie
    mozesz nic robić.