  • 1. Data: 2011-02-19 09:34:07
    Temat: Zajęcie komornicze z umowy zlecenia
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam

    Pewna osoba, pracuje w dwoch firmach na podstawie umowy zlecania.
    W jednej z nich otrzymuej wynagrodzenie netto 740 zl w drugiej 250 zl.
    Jest to jego jedyne zrudlo utrzymania. Wynagrodzenie z UZ jest wyplacane
    cyklicznie co miesiac.

    Ile z tego moze zajac komornik, i czy instnieje cos takiego jak kwota wolna
    od potracen, jak w przypadku umowy o prace ( chyba jest to minimalna
    krajowa, obecnie 1040 zl netto ).

  • 2. Data: 2011-02-19 10:00:47
    Temat: Re: Zajęcie komornicze z umowy zlecenia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-19 10:34, kaktus pisze:
> [...]
    > wolna od potracen, jak w przypadku umowy o prace ( chyba jest to
    > minimalna krajowa, obecnie 1040 zl netto ).

    Nie ma kwoty wolnej.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-19 10:20:05
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Nie ma kwoty wolnej.
    >
    > --
    > Liwiusz

    A art 833 & 2 kpc. Czy to tylko w teori tak wyglada ?

  • 4. Data: 2011-02-19 10:29:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-19 11:20, kaktus pisze:

    > wiadomości news:ijo4co$404$1@news.onet.pl...

    > A art 833 & 2 kpc. Czy to tylko w teori tak wyglada ?

    Raczej w teorii, ja nie spotkałem się w moich egzekucjach. Choć jak ktoś
    się uprze, to kto wie... Na pewno wymaga to nie lada gimnastyki dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-02-19 10:46:43
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

> [...]
    > się uprze, to kto wie... Na pewno wymaga to nie lada gimnastyki dłużnika.

    Czyli, nalezaloby w takim wypadku zlozyc skarge na czynnosci komornika do
    sadu
    polegającą na zajęciu wierzytelności z tytułu umowy zlecenia będącej
    jedynym źródłem utrzymania bez uwzględnienia art. 833 § 2 kpc ?
    Czy jezeli sad przychyli sie do skargi, to czy komornik musialby oddac
    zabrane wczesniej pieniadze ?

  • 6. Data: 2011-02-19 10:51:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-19 11:46, kaktus pisze:

> [...]
    > jedynym źródłem utrzymania bez uwzględnienia art. 833 § 2 kpc ?
    > Czy jezeli sad przychyli sie do skargi, to czy komornik musialby oddac

    Ja Ci niestety na to nie odpowiem.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-02-19 11:45:52
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "kaktus" <a...@g...pl>

> [...]
    > polegającą na zajęciu wierzytelności z tytułu umowy zlecenia będącej
    > jedynym źródłem utrzymania bez uwzględnienia art. 833 § 2 kpc?

    Zmarnujesz tylko 100zł.

    Komornik tylko wysłał pisma twoim zlcedoniawcom, że masz długi i należy
    mu przekazywać o co tam zarobisz.
    Skoro te wypłaty są chronione jak wynagrodzenie, to do nich właśnie
    należy prawidłowe policzenie, czy i ile przekazywać komornikowi.

    > Czy jezeli sad przychyli sie do skargi, to czy komornik musialby
    > oddac zabrane wczesniej pieniadze?

    Z jakiej racji?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc