  • 1. Data: 2007-04-02 20:50:03
    Temat: Laik kontra Polkomtel
    Od: "Pablo" <p...@p...onet.pl>

    Witajcie,
    chcę wystąpić na drogę sądową przeciwko Polkomtelowi S.A. Negatywnie rozpatrzyli
    moją reklamację, twierdząc, że nie mają zanotowanego w systemie SMSa, którego do
    mnie wysłali.

    Ja nic przez to nie straciłem, ale dla zasady chcę ich pomęczyć. Mam dowód w
    sprawie zapisanej na karcie SIM wiadomości SMS, której wypiera się Polkomtel.

    Problem w tym, że nigdy jeszcze nie występowałem w żadnej sprawie do sądu. W
    związku z tym proszę o poradę:
    - do jakiego sądu mam skierować pozew?
    - jakie będą jego koszty
    - jakiej minimalnej kwoty można dochodzić na drodze sądowej?
    - na jakie "niespodzianki" mogę liczyć?
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2007-04-02 20:59:01
    Temat: Re: Laik kontra Polkomtel
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Pablo napisał(a):
> [...]
    > moją reklamację, twierdząc, że nie mają zanotowanego w systemie SMSa, którego do

    A gdybyś jeszcze raczył napisać O CO cała sprawa?

    > Ja nic przez to nie straciłem, ale dla zasady chcę ich pomęczyć. Mam
    dowód w
    > sprawie zapisanej na karcie SIM wiadomości SMS, której wypiera się
    Polkomtel.

    Taki dowód to...

    M.

  • 3. Data: 2007-04-02 22:01:31
    Od: p...@p...onet.pl

    > A gdybyś jeszcze raczył napisać O CO cała sprawa?

    Nienależyte wykonanie usługi i niewywiązanie się z wiążącego przyrzeczenia i/lub
    stosowanie nieuczciwych praktyk.

    > Taki dowód to...

    Mam SMSa od Simplusa. Kiedy go dostaję mam wyłączone poł. wychodzące. W treści
    napisane, że mam 30 złotych do wykorzystania na koncie. Jest zachęta do
    doładowania konta. Skądinąd dziwię się, bo tych 30 zeta na koncie być nie
    powinno. W końcu jednak doładowałem za 10, bo akurat potrzebuję (ten simplus to
    mój "poboczny" numer). Oczywiście nie ma 30 na koncie, ale to jest dla mnie
    powód, żeby za oszustwo reklamować Polkomtelowi sprawę. Reklamację oddalają. Dla
    zasady chcę ich pozwać. Jedyne, co mam, to ten SMS. O niego toczy się cała
    sprawa, bo w odpowiedzi na reklamację Polkomtel twierdzi, że "w systemie nie
    mają zarejestrowanej wysyłki SMS o takiej treści na mój nr".
    Wyjaśnione?
    Dzięki za pomoc

  • 4. Data: 2007-04-02 22:50:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    O niego toczy się cała
    > sprawa, bo w odpowiedzi na reklamację Polkomtel twierdzi, że "w systemie
    > nie
    > mają zarejestrowanej wysyłki SMS o takiej treści na mój nr".

    A skad wiesz, ze to od SIMPLUSA?
    Moze ktos znajomy robi Ci kawal :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-04-03 05:16:51
    Od: "Pablo" <p...@p...onet.pl>

    > O niego toczy się cała
    >
    > A skad wiesz, ze to od SIMPLUSA?
    > Moze ktos znajomy robi Ci kawal :)

    Wysłany od "SimPlus". Dla mnie jest to jednoznaczne z tym, że to od nich.
    Znajomy zrobiłby kawał innego rodzaju. Zresztą, tak jak mówiłem - jest to mój
    poboczny numer i w istocie zna go niezwykle ograniczona grupa osób. Poza tym,
    jeśli Polkomtel twierdzi, że nie wysłał tej wiadomości niech udowodni to przed
    sądem. Wtedy będę ścigał ewentualnego żartownisia.

    Drodzy Państwo, cały czas krążymy obok merytoryki. Czy potraficie odpowiedzieć
    na moje pytania?

  • 6. Data: 2007-04-03 05:39:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Oczywiście nie ma 30 na koncie, ale to jest dla mnie
    > powód, żeby za oszustwo reklamować Polkomtelowi sprawę.

    Weź zimny prysznic, może ci przejdzie to pieniactwo.

  • 7. Data: 2007-04-03 06:22:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Pablo" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wysłany od "SimPlus".
    > Drodzy Państwo, cały czas krążymy obok merytoryki. Czy potraficie
    > odpowiedzieć
    > na moje pytania?

    wlasnie do tego tu zmierzamy, ten sms to zaden dowod, kazdy jak chwile
    pogrzebie w internecie bedzie mogl ci wyslac sms z dowolnego numeru, to ze
    smsa sie nie da podrobic to fikcja, takze po prostu jesli pojdziesz z tym
    do sadu i nawet jesli sprawa zostanie przyjeta to na 99% stracisz kase

  • 8. Data: 2007-04-03 07:42:34
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    On 2 Kwi, 22:50, "Pablo" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > - do jakiego sądu mam skierować pozew?
    > - jakie będą jego koszty
    > - jakiej minimalnej kwoty można dochodzić na drodze sądowej?

    przede wszystkim obciążeniem kosztu procesu, w tym adwokata strony
    przeciwnej

  • 9. Data: 2007-04-03 09:13:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Pablo napisał(a):

    > Wysłany od "SimPlus". Dla mnie jest to jednoznaczne z tym, że to od nich.

    Z tego co pamiętam tego typu SMSy sa wysyłane z numerów skróconych, nie
    z ID tekstowych. Poza tym SMS zapisany na karcie SIM będzie dowodem
    tylko wtedy, kiedy będziesz miał jakikolwiek materiał porównawczy.
    Jestem w stanie dokonać wpisu SMS-a o DOWOLNEJ treści na Twoją kartę SIM.

> [...]
    > jeśli Polkomtel twierdzi, że nie wysłał tej wiadomości niech udowodni to przed
    > sądem. Wtedy będę ścigał ewentualnego żartownisia.

    LOL. Ktoś ma udawadniać swoją winę? Jeżeli powiem, że pożyczyłeś ode
    mnie 10 000 zlotych, to Ty przed sądem masz udowodnić, że nie
    pożyczałes? :-)

    > Drodzy Państwo, cały czas krążymy obok merytoryki. Czy potraficie odpowiedzieć
    > na moje pytania?

    Wziąć głęboki oddech i zapomnieć.

    M.

  • 10. Data: 2007-04-03 20:19:04
    Od: "Pablo" <p...@p...onet.pl>

    > Weź zimny prysznic, może ci przejdzie to pieniactwo.

    "Dziękuję" wszystkim za "porady". Zmotywowaliście mnie do własnych poszukiwań.
    Na szczęście jest UOKIK, gdzie znalazłem niniejszy link:

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=221&layout=1

    Nie wiedzieliście o tym zapewne, stąd Wasze bzdurne odpowiedzi.
    Cóż, pozostaje refleksja, że w usenecie łatwiej trafić na przemądrzałych
    wykształcicuchów moralistów niż na poradę.
    Bez pozdrowienia