  • 1. Data: 2007-04-02 19:47:05
    Temat: Jaką licencję zastosować w programie?
    Od: ****************** <o...@h...sk>

    Witam,

    Piszę program na zlecenie i muszę umieścić w nim (na żądanie zleceniodawcy)
    tekst licencji. Szukam jakichś wzorów, może są jakieś licencje już
    dostosowane do moich potrzeb?

    Założenie jest takie: sprzedaję program w wersji 1.0 wraz z kodem
    źródłowym. Po tym, zarówno ja jak i osoba która nabyła program ma pełne
    prawa co do kodu i może sobie robić z nim co chce: kompilowac, modyfikować,
    sprzedawać, a nawet rozdawać czy też publikować kod źródłowy w Internecie.
    Każdy może sobie więc rozwijać wlasną linię programu od tego moemntu,
    zmienić jego nazwe, itd. Chodzi też o zastrzeżenie że jedna osoba nie może
    ograniczać wolności postepowania z tym programem drugiej osoby.

    Ponadto taka sprawa: zleceniodawcy sprzedaję z kodem wersję 1.0. I koniec.
    Czyli jak zrobię dowolną przeróbkę w programie, a nawet nic nie zmienię
    oprócz nazwy czy tam wersji na 2.0, a nawet 1.0.0.1, to zleceniodawca ma
    nic nie mieć już do tego kodu źródłowego ani samego programu. Jak będzie
    chciał dostać go, to potrzebna ma być oddzielna umowa.

    Czy ktoś ma pod ręką tekst takiej licencji i czy można by do tego
    zastosować już jakąś z opracowanych?

    Dziękuję za wszelkie informacje :)

    --
    http://www.orinoco.host.sk
    Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client

  • 2. Data: 2007-04-04 16:54:36
    Temat: Re: Jaką licencję zastosować w programie?
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    ****************** napisał(a):
> [...]
    > chciał dostać go, to potrzebna ma być oddzielna umowa.
    >
    > Czy ktoś ma pod ręką tekst takiej licencji i czy można by do tego

    Jeśli zarówno Ty jak i zleceniodawca macie mieć możliwość dowolnego
    korzystania z kodu to może zainteresuj się licencjami programów z
    otwartymi źródłami, jest tego sporo:
    http://www.opensource.org/licenses/category

    Osobiście polecałbym jedną z dwóch najpopularniejszych: GPL lub BSD.

    pozdr

    Radek

  • 3. Data: 2007-04-04 17:25:12
    Od: " ML" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Osobiście polecałbym jedną z dwóch najpopularniejszych: GPL lub BSD.

    Jeśli zastosuje licencje GPL, to pracodawca będzie musiał ten program dalej
    sprzedawać też na tej licencji (nie będzie mógł na innej), a więc nie będzie
    to spełniało warunku: