  • 1. Data: 2007-04-02 18:06:55
    Temat: Posiedzenie sądu - obecność obowiązkowa
    Od: c...@g...com

    Przeciwko toczy się postępowanie karne, w związku ze złamaniem ustawy
    o prawach autorskich (kupiłem nielegalną płytę). Prokuratura Rejonowa
    w Kętrzynie wystąpiła do Sądu Rejonowego w Olsztynie z wnioskiem o
    umorzenie sprawy. Wniosek ten został rozpoznany na na posiedzeniu,
    dnia 27 marca. Teraz dostałem wezwanie na posiedzenie (8maja) w
    sprawie tego umorzenia, a obecność jest obowiązkowa. Do tego sądu mam
    jakieś 550 km... Czy mogę wystąpić z jakimś wnioskiem o to, żebym nie
    musiał się stawić? Jakie decyzje mogą zapaść na tym posiedzeniu jeśli
    sprawa nie zostanie umorzona?

  • 2. Data: 2007-04-02 19:08:52
    Temat: Re: Posiedzenie sądu - obecność obowiązkowa
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    On 2 Kwi, 20:06, c...@g...com wrote:
> [...]
    > jakieś 550 km... Czy mogę wystąpić z jakimś wnioskiem o to, żebym nie
    > musiał się stawić? Jakie decyzje mogą zapaść na tym posiedzeniu jeśli

    imo, ratuje Cię tylko zwolnienie lekarskie. Też miałem kiedyś stawić
    się na rozprawie, tyle że... ponad 900km - nie odpuścili. Raz wysłałem
    zwolnienie od lekarza, za drugim razem pismo (własne) z prośbą o
    odpuszczenie mi, bo i tak już składałem zeznania na Policji, mam ponad
    900km, mam zajęcia na studiach, itd, itp. Nie przeszło, musiałem
    jechać. ;) Chociaż ja tam byłem świadkiem, nie oskarżonym - sprawa
    podobna.

  • 3. Data: 2007-04-02 19:45:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    jechać. ;) Chociaż ja tam byłem świadkiem, nie oskarżonym - sprawa
    podobna.

    No - troche jednak inna. Oskarzonemu - w przeciwienstwie do swiadka - nie
    groza zadne kary za niestawiennictwo, ale z drugiej strony sad moze
    zastosowac tymczasowe aresztowanie, co sie nei zawsze moze oplacac :) /choc
    czasem moze oczywiscie/

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-04-03 07:07:44
    Od: "DarkStar" <p...@g...com>

    On 2 Kwi, 21:45, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > No - troche jednak inna. Oskarzonemu - w przeciwienstwie do swiadka - nie
    > groza zadne kary za niestawiennictwo

    Poza grzywną czy aresztem. Nie powiedziałbym, że żadne. A przedmiot
    sprawy podobny, to miałem na myśli. :P

  • 5. Data: 2007-04-03 08:14:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "DarkStar" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Poza grzywną czy aresztem. Nie powiedziałbym, że >żadne. A przedmiot
    >sprawy podobny, to miałem na myśli. :P

    Grzywna - dla oskarzonego - za niestawiennictwo?
    Byla jakas nowelizacja? A areszt tymczasowy to nie kara :) - co nie oznacza,
    oczywiscie, ze przez to jest mniej dolegliwy :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-04-03 19:55:36
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Domagaj się od sadu zaliczki na zwrot kosztów podróży.
    JaC