  • 41. Data: 2013-03-08 20:47:43
    Temat: Re: L4 a zmiana pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No tak. A w sumie jak badają gotowość do świadczenia? Teraz też mi mogą
    > przyjść i powiedzieć, żem gotów?

    Skoro mogą chodzić po mieście i patrzeć, czy są wydawane paragony na
    1zł, to i zadzwonić mogą do Przemka i się spytać, czy przyjedzie
    naprawić zepsuty komputer, czy co tam innego świadczysz :)

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2013-03-08 21:37:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Pan Przemondżały znów się odezwał. Napisałem CHYBA i nawet rozwinąłem
    > dlaczego tak podejrzewam. Jak umiesz sprostować to sprostuj a nie machaj
    > kropkami, bo to tylko świadczy o tobie.

    po co piszesz jak nie masz bladego pojecia.

  • 43. Data: 2013-03-09 09:06:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No tak. A w sumie jak badają gotowość do świadczenia?
    > Teraz też mi mogą przyjść i powiedzieć, żem gotów?

    Liwiusz Ci to dobitnie wyjaśnił :)
    Nie przyjdą *powiedzieć*, przyjdą się *spytać*, sam im to powiesz.
    Dopiero potem się dowiesz że pochwaliłeś się kontrolerom ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2013-03-09 09:10:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Myślę, że chodzi tu o określenie czasu pracy, a nie o precyzyjne
    > sformułowanie prawne.

    Ale właśnie czas i miejsce wymagają jeszcze tylko podlegania
    służbowego. To na odwrót działa, dopóki nie powiedziano inaczej
    (że jakiś dokument wymaga użycia konkretnych słów) ma zastosowanie
    art.65 KC.
    Inaczej mówiąc, nienapisanie że coś jest umową o pracę nie
    powoduje, że to nie jest umowa o pracę, jeśli spełnia ona
    wymogi KP.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2013-03-09 19:53:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > Inaczej mówiąc, nienapisanie że coś jest umową o pracę nie
    > powoduje, że to nie jest umowa o pracę, jeśli spełnia ona

    Co nie przeszkadza też połowie Polski w takiej pracy i chyba jakiś
    spektakularnych akcji ze strony PIP czy kogotam nie było.

    Ponieważ dyskusja nie było o tym, na ile taka praca jest legalna oraz na
    ile istnieje ryzyko wpadki, a o tym, jak rozwiązać Umowę O Pracę, to
    myślę, że wypowiedź Pana Anonima była dla mnie zrozumiała, a moje
    wyjaśnienie skierowane do Michała w miarę jasne (choć nieco ostre, zły
    dzień miałem).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2013-03-09 19:56:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Liwiusz Ci to dobitnie wyjaśnił :)
    > Nie przyjdą *powiedzieć*, przyjdą się *spytać*, sam im to powiesz.

    Pisząc Teraz miałem na myśli to, że teraz faktycznie mam zawieszoną DG i
    klientów obsługuje ktoś inny. No chyba że informowanie ,,ja jestem
    chory, moimi klientami zajmuje się teraz pan X'' też jest nielegalne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 47. Data: 2013-03-09 21:35:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > DG i klientów obsługuje ktoś inny. No chyba że informowanie ,,ja
    > jestem chory, moimi klientami zajmuje się teraz pan X'' też jest

    to że ludzie muszą o takich sprawach myśleć świadczy źle o prawie w polsce.

  • 48. Data: 2013-03-09 21:38:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > DG i klientów obsługuje ktoś inny. No chyba że informowanie ,,ja
    > jestem chory, moimi klientami zajmuje się teraz pan X'' też jest

    jest imho kilka rozwiązań

    ubezpieczenia społęczne są dobrowolne... pańśtwo gwarantuje wszytskim
    "darmową" pomoc lekarską tylko w zagrożeniu życia, oraz gwarantuje każdemu
    obyuwatelowi emeryturę na przeżycie, jakies minimalne minium.

    ubezpieczenia są obowiązkowe równe ale znacznie mniejsze Pokrywają tylko
    emeryturę obywatelską dla każdego taką samo zapewniająca w miarę godne
    życie.

  • 49. Data: 2013-03-11 21:36:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Mar 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Pisząc Teraz miałem na myśli to, że teraz faktycznie mam zawieszoną DG
    > i klientów obsługuje ktoś inny. No chyba że informowanie ,,ja jestem chory,
    > moimi klientami zajmuje się teraz pan X'' też jest nielegalne.

    AFAIR i wcześniej w zakresie "podejmowania decyzji" nie było ścigania
    a tę wersję (znaczy udzielanie informacji).
    Były o "czynności prawne" dotycące dokumentów, ale od czasu sporządzenia
    listy czynności dopuszczonych przy zawieszeniu nie słychać również
    o czepianiu się o podpis w trakcie zwolenienia.
    Nie pisz że nic na ten temat nie znalazłeś ;)

    pzdr, Gotfryd