  • 1. Data: 2013-03-08 20:26:54
    Temat: Kwestie mieszkaniowe przy rozwodzie
    Od: Konrad Poncyliusz <m...@g...com>

    Taka oto sytuacja: prawdopodobnie będzie rozwód.Mieszkamy teraz we
    wspólnym domu (wspólnota majątkowa), zona ma swoje mieszkanie. Wiem,
    że coś kombinuje by przepisać je na siostrę. Wydaje mi się to
    kompletnie bez sensu, chyba że... Pomyślałem, że gdy w momencie
    rozwodu nie będzie miała swojego mieszkania to czy sąd wtedy nie uzna
    że będę się musiał wynieść z naszego domu , a ona , jako osoba z którą
    pozostaną nasze małe dzieci, już bez swojego mieszkania, będzie mogła
    w majestacie prawa tam mieszkać? Czyli "podział" majątku na zasadzie,
    że dom jest jej?

  • 2. Data: 2013-03-10 14:26:55
    Temat: Re: Kwestie mieszkaniowe przy rozwodzie
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Konrad Poncyliusz wrote:
> [...]
    > nasze małe dzieci, już bez swojego mieszkania, będzie mogła w
    > majestacie prawa tam mieszkać? Czyli "podział" majątku na

    Żona może darować mieszkanie wchodzące w skład jej majątku
    osobistego dowolnej osobie, może go też sprzedać bez Twojej
    zgody. Musisz pogodzić się z faktem że jej majątek osobisty nie
    powstał dzięki Tobie więc nie będzie brany pod uwagę przy
    podziale Waszego majątku wspólnego. Chyba że poczyniłeś jakieś
    nakłady na tamto mieszkanie (na majątek osobisty żony) a wtedy
    powienieneś to opisać na sprawie o podział majątku.

  • 3. Data: 2013-03-11 11:14:30
    Od: m...@g...com

> [...]
    >
    > nakłady na tamto mieszkanie (na majątek osobisty żony) a wtedy
    >
    > powienieneś to opisać na sprawie o podział majątku.

    Dzięku za odpowiedź, jednak do końca się nie zrozumieliśmy.
    Mam świadomość , że jej mieszkanie to jej majątek, a nie nasz wspólny
    i nic do tego nie mam.
    Chodzi mi o to , czy sąd w momencie rozwodu, może zonie, jako osobie
    nie posiadającej swego mieszkania,a przy której pozostaje dwójka
    małych dzieci pozwolić/nakazać pozostać w naszym na tę chwilę
    wspólnym domu, a mi będzie kazał się po prostu wynieść? Czy może sądu
    nie interesuja kwestie "mieszkaniowe", tzn kto gdzie będzie mieszkał
    potem?
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2013-03-11 22:02:06
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    m...@g...com wrote:
> [...]
    > prostu wynieść? Czy może sądu nie interesuja kwestie
    > "mieszkaniowe", tzn kto gdzie będzie mieszkał potem?
    W wyroku rozwodowym sąd orzeknie automatycznie o sposobie
    korzystania ze wspólnego mieszkania przez rozwiedzionych
    małżonków, ale tylko wyjątkowo sąd może nakazać eksmisję
    małżonka na żądanie drugiego, gdy ten swym rażąco nagannym
    postępowaniem uniwmożliwia wspólne zamieszkiwanie.
    Rozwód powoduje powstanie rozdzielności majątkowej.
    Jeżeli w pozwie rozwodowym powódka wnosi o podział majątku
    wspólnego to sąd z reguły dokona podziału majątku co do którego
    nie ma sporu pomiędzy stronami lub podziału tylko części majątku.
    W przeciwnym razie konieczny będzie odrębny wniosek o podział
    majątku wspólnego po ustaniu wspólności majątkowej między małżonkami.