  • 1. Data: 2005-06-07 13:10:33
    Temat: Kupno mieszkania i nieuczciwy deweloper
    Od: chojnol <c...@W...o2.pl>

    23 grudnia podpisaliśmy umowę przedwstępną sprzedaży mieszkania. Odbiór
    miał być 30 stycznia. Wzięliśmy kredyt na 80% wartości mieszkania,
    zabezpieczeniem miała być hipoteka.
    Dziś mamy czerwiec. Deweloper ciągle zwodzi i kłamie, nie odpowiada na
    pisma, w których prosimy o wyjaśnienie opóźnienia. Mieszkanie już prawie
    jest wykończone (po mojej heroicznej walce przez ostatnie 2 tygodnie
    zrobili niemal wszystko, brakuje jeszcze łazienki). Nie było jeszcze
    odbioru. Sąsiedzi, którzy już odebrali mieszkania, nie mogą podpisać
    jeszcze aktu notarialnego (deweloper coś tam bredzi, że nie może jeszcze
    podpisywać aktów bo Urząd Miejski coś tam...). Znaczna większość ludzi
    już się wprowadziła do tego bloku, ale... jakiś tydzień temu odcięto im
    wodę, bo deweloper podłączył ją bez pozwoleń. Wodociągi poleciły
    deweloperowi wykonać kilka niezbędnych rzeczy, żeby wszystko było ok.
    Żaden punkt z listy nie został wykonany.
    Prąd jest ciągle prowizoryczny (z budowy, a nie przez zakład
    energetyczny), nie ma liczników prądu.
    W momencie jak podpisywaliśmy umowę kredytową (grudzień) hipoteka
    działki budowlanej była czysta, dziś już nie jest. Deweloper nie
    wystąpił jeszcze z wnioskiem o wydzielenie odrębnych hipotek dla mieszkań.
    Nie wystąpiono też do Urzędu Miejskiego o przyznanie adresu dla budynku.
    W międzyczasie zmieniła się nazwa ulicy (budynek stoi przy innej niż
    jest w umowie).
    Ktoś ma jakieś pomysły, co z tym teraz zrobić? Gdzie mam iść ? Co
    sprawdzać? Z deweloperem nie mam mowy o jakimś porozumieniu, oni mówią
    co im ślina na język przyniesie...

  • 2. Data: 2005-06-07 13:17:25
    Temat: Re: Kupno mieszkania i nieuczciwy deweloper
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    chojnol wrote:
> [...]
    > Ktoś ma jakieś pomysły, co z tym teraz zrobić? Gdzie mam iść ? Co
    > sprawdzać? Z deweloperem nie mam mowy o jakimś porozumieniu, oni mówią

    Witamy w klubie.
    Zróbcie zebranie mieszkańców. Załóżcie stowarzyszenie, które dostanie
    osobowość prawną, zacznijcie wpłacać jakieś pieniądze na to
    stowarzyszenie i wynajmijcie sobie dobrego prawnika, który się tym
    zajmie. W każdym razie przyszlość widzę kolorowo i różowego na pewno tam
    nie ma.

  • 3. Data: 2005-06-07 14:03:28
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > stowarzyszenie i wynajmijcie sobie dobrego prawnika, który się tym
    > zajmie. W każdym razie przyszlość widzę kolorowo i różowego na pewno tam

    1. w grudniu dalo sie juz ocenic jak budowa stoi tym gdyby nawet odbior mial
    byc na wiosne a nie na 30 stycznia.. sami sie wpakowaliscie.
    2. robicie jak wam dobrze kolega pisze
    3. ale prawnikiem tylko ich straszcie na poczatek, zeby przestraszyli sie
    waszej organizacji i negocjujcie upusty (zacznijcie od 50%).. poszukajcie
    ofert innych firm budowlanych za ile sa w stanie ukoncyzc obiekt ...
    negocjujcie byc mzoe nawet zejscie dewelopera z budowy oczywscie za
    odpowienia znizke i wykonczcie obiekt sami.

  • 4. Data: 2005-06-08 11:00:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robcio wrote:
    > 3. ale prawnikiem tylko ich straszcie na poczatek,

    nie straszyć, tylko od razu wziąć się do roboty.
    Po pierwsze od razu zgłośić do prokuratury próbę wyłudzenia pieniędzy od
    was.

  • 5. Data: 2005-06-08 16:10:34
    Od: chojnol <c...@W...o2.pl>

    Robcio napisał(a):
    > 1. w grudniu dalo sie juz ocenic jak budowa stoi tym gdyby nawet odbior mial
    > byc na wiosne a nie na 30 stycznia.. sami sie wpakowaliscie.

    Ja się nie znam na budowaniu mieszkań, w biurze zapewniano nas, że
    budynek będzie wykończony w terminie.

> [...]
    > negocjujcie byc mzoe nawet zejscie dewelopera z budowy oczywscie za
    > odpowienia znizke i wykonczcie obiekt sami.

    Budynek jest już w zasadzie ukończony, ludzie mieszkają, odbiory były.
    Problem w tym, że prezes nie chce z nami podpisać aktów notarialnych
    przeniesienia własności. Nie robi nic, żeby mieć wszystkie pozwolenia.
    Dostał do ręki wniosek o nadanie numerów dla budynku (żeby był adres),
    nie złożył go do tej pory... Wodę odcięły wodociągi bo podłączyli się na
    dziko, ludziom wmawiali, że to jakaś drobna awaria... Do zakładu
    energetycznego pewnie też jeszcze nie wystąpili o podłączenie prądu...
    Problem w tym, że nie mając aktu własności to możemy sobie nafrukać, bo
    wszystkie urzędy nas zbywają...
    Nie wiem jakie dokumenty muszą być przy podpisywaniu aktu notarialnego i
    dlaczego tego aktu nie chcą z nami zawrzeć, firma złożyła wyjaśnienia,
    że to jest związane z projektem zagospodarowania terenu, który ma
    zmienić granice działek, wyjaśnienia są totalną bzdurą, sprawdzaliśmy w
    Urzędzie Rozwoju Miasta.

  • 6. Data: 2005-06-08 16:13:23
    Od: chojnol <c...@W...o2.pl>

    witek napisał(a):

    > nie straszyć, tylko od razu wziąć się do roboty.
    > Po pierwsze od razu zgłośić do prokuratury próbę wyłudzenia pieniędzy od
    > was.

    OK, i co da takie zgłoszenie? Czy to doprowadzi do zawarcia aktu
    notarialnego? Problem w tym, że nie mając w ręku aktu, możemy stracić
    wszystkie pieniądze jeśli firma pójdzie z dymem.
    Możemy się na gościu mścić i go skarżyć jak już będziemy mieli własność
    za którą zapłaciliśmy, do tego momentu (odwlekanego przez prezesa)
    możemy się tylko modlić, żeby wszystko było z firmą w porządku.

  • 7. Data: 2005-06-08 16:56:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    chojnol wrote:

    > OK, i co da takie zgłoszenie?
    Ktoś mu się dobierze do tyłka.

    > Czy to doprowadzi do zawarcia aktu
    > notarialnego?
    Tego nikt nie wie, pewnie nie.

    > Problem w tym, że nie mając w ręku aktu, możemy stracić
    > wszystkie pieniądze jeśli firma pójdzie z dymem.
    Firma jak będzie miała pójśc z dymem to i tak pójdzie i nie jesteście
    tego w stanie zmienić.
    Co najwyżej developer zdąży do tego czasu wyprowadzić majątek z firmy i
    nabrać pożyczek.
    To może zdążą go wcześniej zamknąć.

    > Możemy się na gościu mścić i go skarżyć jak już będziemy mieli własność
    > za którą zapłaciliśmy, do tego momentu (odwlekanego przez prezesa)
    > możemy się tylko modlić, żeby wszystko było z firmą w porządku.

    Podejrzewam, że albo gościu nie ma totalnie kasy, albo ma coś nie tak w
    papierach i nadzór budowlany w życiu nie odbierze mu tej budowy.
    Odbiru budowy zapewne nie było. Zgadza się?

  • 8. Data: 2005-06-08 17:41:40
    Od: chojnol <c...@W...o2.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > tego w stanie zmienić.
    > Co najwyżej developer zdąży do tego czasu wyprowadzić majątek z firmy i

    Widzisz, ja znam zagrożenia wynikające z tego, że nie mamy jeszcze
    przeniesienia własności. Nie chodziło mi o to, że macie mnie nastraszyć
    jeszcze bardziej... Chodzi o poradę, jak prawnie zmusić gościa do
    podpisania aktu ( a nie o to jak go zamknąć )

    > Podejrzewam, że albo gościu nie ma totalnie kasy, albo ma coś nie tak w
    > papierach i nadzór budowlany w życiu nie odbierze mu tej budowy.
    > Odbiru budowy zapewne nie było. Zgadza się?

    Co do kasy, mam mieszane uczucia, w tej chwili kopią fundamenty pod
    kolejne 2 budynki, 2 stoją jeszcze niewykończone, ekipa się zmyła
    (najprawdopodobniej im nie zapłacili, ale nie wiem na pewno).
    Czy był odbiór budowy też nie wiem, wiem że był pomiar powykonawczy, to
    pewnie nie to samo. W nadzorze budowlanym proszą mnie o podanie
    konkretnego terminu wpłynięcia wniosku o odbiór, nie znam go, nic mi nie
    chcą powiedzieć. Deweloper oczywiście również milczy lub kłamie.

  • 9. Data: 2005-06-08 18:35:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    chojnol wrote:

> [...]
    > jeszcze bardziej... Chodzi o poradę, jak prawnie zmusić gościa do
    > podpisania aktu ( a nie o to jak go zamknąć )

    Nie da się.
    Jeżeli masz umowę przedwstępną sporządzoną notarialnie, to możesz
    wymusić na nim spełnienie umowy.
    Jeżeli nie, to obowiązują was ustalenia umowy. Jeżeli w niej nic nie ma
    (a zapewne nie ma) na temat terminów wywiązania się z umowy i kar jeżeli
    termin nie zostanie dotrzymany, to nie ma na niego bata.
    Możesz z dobrym prawnikiem próbować walczyć w sądzie pod hasłem
    "zachowanie aspołeczne" i tyle. Że niby celowo zwleka narażając was na
    straty. I tyle.

    > Co do kasy, mam mieszane uczucia, w tej chwili kopią fundamenty pod
    > kolejne 2 budynki, 2 stoją jeszcze niewykończone, ekipa się zmyła
    > (najprawdopodobniej im nie zapłacili, ale nie wiem na pewno).
    Pierwszy objaw braku kasy.

> [...]
    > konkretnego terminu wpłynięcia wniosku o odbiór, nie znam go, nic mi nie
    > chcą powiedzieć. Deweloper oczywiście również milczy lub kłamie.

    Narazie widze, że jesteście niezorganizowani i działasz na własną rekę.
    Zbierz mieszkańców i zrzućcie się na prawnika, który te sprawy popilotuje.
    Jak widzę to developer was ładnie w balona robi.
    Nie wiem jak zmusić developera do wydania dokumentów. Praktycznie nic
    nie możecie zrobić, bo oprócz umowy nic was więcej nie łączy.

  • 10. Data: 2005-06-08 19:06:40
    Od: chojnol <c...@W...o2.pl>

    witek napisał(a):
    > Jeżeli masz umowę przedwstępną sporządzoną notarialnie, to możesz
    > wymusić na nim spełnienie umowy.

    Nie mam umowy sporządzonej notarialnie, czy mogę żądać podpisania
    kolejnej umowy przedwstępnej sporządzonej notarialnie? Jeśli tak, to na
    jakiej podstawie?

    > Jeżeli nie, to obowiązują was ustalenia umowy. Jeżeli w niej nic nie ma
    > (a zapewne nie ma) na temat terminów wywiązania się z umowy i kar jeżeli
    > termin nie zostanie dotrzymany, to nie ma na niego bata.

    W umowie mamy podany termin podpisania umowy przyżeczonej (30.01.2005).
    Mamy też kary przewidziane za opóźnienia w oddaniu lokalu. Nie sądzę, że
    występując o te kary cokolwiek dostanę, ale wystąpię jak tylko odbiorę
    mieszkanie...

> [...]
    > Nie wiem jak zmusić developera do wydania dokumentów. Praktycznie nic
    > nie możecie zrobić, bo oprócz umowy nic was więcej nie łączy.

    Problem jest jeszcze w tym, że mieszkania w tym budynku są nie tylko
    własnościowe ale również lokatorskie.