  • 1. Data: 2005-06-07 14:01:12
    Temat: Proces z TPSA ? Dosc dlugie ale ciekawe
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich !

    Mosze prosic o pomoc/sugestie w sprawie sporu z TPSA. Najpierw
    maly plan sytuacyjny :-)

    -------------------

    dzialka

    -----p-l-o-t-------
    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
    -------------------
    chodnik
    -------------------

    jezdnia

    -------------------

    Otoz jakies 2 lata temu TPSA "telefonizujac" pewna mala miejscowosc
    kladla kable wzdluz jezdni pewnej ulicy. Tak im jakos wypadlo ze na
    wysokosci posesji ktorej wlascicielami sa moi rodzice polozyli kabel
    pomiedzy plotem a chodnikiem (na planie zaznaczone jako x-x-x-x-x-x).
    Panowie instalujacy ten kabel zrobili to mimo protestow ze strony
    rodzicow twierdzacych ze teren pomiedzy plotem a chodnikiem nalezy do
    nich a nie do gmini i TPSA nie ma prawa instalowac tam kabla. Panowie
    z TPSA stwierdzili tylko ze na ich mapach ten teren nalezy do gminy ...

    Po tym zajsciu rodzice upewnili sie ze ich plany sa poprawne a te
    TPSA nie. TPSA przyslala rzeczoznawce ktory potwierdzil iz TPSA polozyla
    kabel na terenie moich rodzicow.

    Cala ta sytuacja nie bylaby wielkim problemem gdyby nie fakt iz juz jakis czas
    temu rodzice podjeli decyzje o rozbudowaniu zabudowan na dzialce i przesunieciu
    plotu
    blizej chodnika (to dlaczego pozostawie bez wyjasnienia bo za dlugo by
    opisywac - w kazdym razie nie na zlosc TPSA :-) ). Przy takich zmianach kabel
    znalazlby sie w ogrodku oddzielonym plotem (czesciowo pod trawnikiem a
    czesciowo
    pod wybrukowana droga dojazdowa) . W przypadku jakiejkolwiek awarii
    TPSA musialaby rozkopywac trawnik i droge...

    Zaczela sie szopka korespondencyjna:

    1. Rodzice -> TPSA
    Wyjasniaja sytuacje i prosza o usuniecie kabla z ich posesji.

    2. TPSA -> rodzice
    Koszt tej inwestycji to okolo 4000 pln i nie jest to ujete w najblizszych
    planach inwestycyjnych.

    3. Rodzice -> TPSA
    (juz w desperacji) Jestesmy w stanie sfinansowac czesc tej inwestycji
    (1500 PLN). Jesli TPSA nie usunie kabla zaczniemy naliczac czynsz za korzystanie
    z naszego gruntu wstecznie od daty instalacji kabla.

    4. TPSA -> rodzice
    Inwestycja nie jest ujeta w najblizszych planach inwestycyjnych.

    I rece opadaja ... Poradzcie co robic. Prawnik i do sadu ? Ale to potrwa lata a
    budowa w juz toku (plot jeszcze nie ale ma sie zaczac za 2 miesiace)!

    Dziekuje za pomoc,
    Tomek.

  • 2. Data: 2005-06-07 14:21:26
    Temat: Re: Proces z TPSA ? Dosc dlugie ale ciekawe
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 7 Jun 2005 16:01:12 +0200, Tomek napisał(a):

> [...]
    > (1500 PLN). Jesli TPSA nie usunie kabla zaczniemy naliczac czynsz za korzystanie
    > z naszego gruntu wstecznie od daty instalacji kabla.

    Wybacz, ale to głupota - znaczy dopłacanie do poprawiania błędu TPSA. Z
    czynszem to całkiem niezły pomysł.

    > I rece opadaja ... Poradzcie co robic. Prawnik i do sadu ? Ale to potrwa lata a
    > budowa w juz toku (plot jeszcze nie ale ma sie zaczac za 2 miesiace)!

    Zrobić płot i nie przejmować się. Oczywiście jeżeli TPSA będzie chciała
    wejść kiedyś po coś, to nie wpuszczać. Jak będą się gardłowali, to
    odpowiedzieć, że rodzice nie mają ujętego w budżecie sprzątania po nich.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 3. Data: 2005-06-07 14:41:28
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > I rece opadaja ... Poradzcie co robic. Prawnik i do sadu ? Ale to potrwa
    > lata a
    > budowa w juz toku (plot jeszcze nie ale ma sie zaczac za 2 miesiace)!

    heh, tez mam chodnik, kawalek trawy i plot... trawnik moj, sam sobie musze
    go kosic, sam sobie sprzatac, jak ktos rzuci papierek ja go podniose, czy
    kabel ktory jest na mojej ziemi tez moge sobie beszczelnie odciac i wywalic?

    a tpsa ma to w dupie, jakby za malo kasy jeszcze sciagali za internet, jakby
    nie bylo ich stac, zeby ten kabel przesunac gdzies...

    mysle, ze po prostu niech rodzice sie budaja, w koncu robia wszystko zgodnie
    z prawem, a jak przyjdzie telekomunikacja to nie wpuszczac na teren posesji
    i kropka

    polska po prostu

  • 4. Data: 2005-06-07 15:06:21
    Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:28f2.000000d2.42a5a8a8@newsgate.onet.pl...

    > I rece opadaja ... Poradzcie co robic. Prawnik i do sadu ? Ale to potrwa
    > lata a
    > budowa w juz toku (plot jeszcze nie ale ma sie zaczac za 2 miesiace)!

    Usunąć toto będzie trudno. Natomiast. Niech rodzice posadzą drzewo dokładnie
    nad kanalizacją. W razie, gdyby przyszło TPSA kiedyś do głowy "naprawiać
    kabel" - to niestety będą mieli problem. Najlepiej posadzić jakiś dąb. Z
    punktu widzenia prawa jest to pomnik przyrody i podlega ochronie.

    Na post po zbóju zaprosił
    P.D.

  • 5. Data: 2005-06-07 17:02:17
    Od: Anna <a...@w...pl>

    Tomek napisał(a):
    > Witam wszystkich !
    >

    > I rece opadaja ... Poradzcie co robic. Prawnik i do sadu ? Ale to potrwa lata a
    > budowa w juz toku (plot jeszcze nie ale ma sie zaczac za 2 miesiace)!

    hmmmmmm, a nie mogłaby jakaś koparka przez przypadek wykopać dziury i
    naderwac kabelek? Wtedy zjawią się w te pędy z TPSA. Tylko wcześniej
    postawcie płot, zeby nie mogli sobie włazić jak chcą. Skoro drogowcy nie
    mieli w Warszawie na planach rury gazowej to czy Twoi rodzice muszą mieć
    jakiś marny kabelek?

    pozdrawiam

    Ania

    PS: Zbliżają sie wybory to moze jakiś radny bedzie sie chciał wykazac ?
    Moze go na nich napuścić ?

  • 6. Data: 2005-06-07 17:14:27
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > PS: Zbliżają sie wybory to moze jakiś radny bedzie sie chciał wykazac ?
    > Moze go na nich napuścić ?

    A moze umowic sie z dyrektorem miejscowego rejonu TPSA i porozmawiac,
    przedstawiajac piekne perspektywy dalszej wspolpracy (j.w.) - po czym na
    serio porozmawiac o propozycjach. Wydaje mi sie, ze jakis czas temu bylo
    postanowienie o tym, ze firmy prywatne nie moga "udawac urzedow", co w tym
    przypadku, zdaje sie, TPSA robi, probujac wmowic, ze wlasciciele terenu sa
    calkowicie zdani na ich laske...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2005-06-07 18:25:26
    Od: "Robek" <r...@p...onet.pl>

    "Tomek" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > lata a
    > budowa w juz toku (plot jeszcze nie ale ma sie zaczac za 2 miesiace)!

    Ale plama z tym pismem z "naliczaniem czynszu" za korzystanie z gruntu przez
    TPSA :)
    Musieli się nieźle uśmiać w TPSA.

    pozdr.
    powodzenia
    Robek

  • 8. Data: 2005-06-07 18:30:27
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tiger wrote:

    > A moze umowic sie z dyrektorem miejscowego rejonu TPSA i porozmawiac,
    > przedstawiajac piekne perspektywy dalszej wspolpracy (j.w.) - po czym na
    > serio porozmawiac o propozycjach.

    Ewentualnie "na Czabana" - znalezc jakiegos gostka ktory ma pewna wladze
    w oddziale TP (wcale nie musi byc w tej sprawie, wazne zeby sie tam
    liczyl) i opierdolic z gory na dol, nagrac wszystko i zaproponowac
    przeniesienie kabla w zamian za niewysylanie tegoz nagrania do
    roznistych Faktów. Sprawdzone, pomaga (Lebiedź :).

    Ewentualnie wyslac ladne pisma z dokumentacja (foto, mapy geodezyjne
    itp.) na sama gore, do centrali TP do Warszawy. Tez sprawdzone, tez
    pomaga, ale trzeba miec wiecej wplywow za soba :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 9. Data: 2005-06-07 18:49:08
    Od: t...@p...onet.pl

    > Ale plama z tym pismem z "naliczaniem czynszu" za korzystanie z gruntu przez
> [...]

    W sumie to chyba mniejsza niz z "cytowaniem calego newsa zeby dodac 2 zdania".
    Musieli sie niezle usmiac na grupie :-)))))))
    T.

  • 10. Data: 2005-06-07 20:07:05
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    wlasnie mi przyszlo do glowy!
    trzeba wziasc cala rodzine, spiwory i rozlozyc sie w najblizszej siedzibie
    TPSA.
    kiedy beda prosic o opuszczenie pomieszczenia trzeba powiedziec:
    "Inwestycja nie jest ujeta w najblizszych planach inwestycyjnych."
    aluzje w lot pochwyca i kabel zabiora :)