  • 1. Data: 2005-06-07 12:30:24
    Temat: NASK, faktura sprzed kilku lat, glupia sytuacja...
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    Witam,

    Chcialbym poprosic o pomoc, bo nie wiem, co zrobic. Jakies chyba 5 lat temu
    zarejestrowalem sobie w NASK domene. Zaplacilem za pierwszy rok, jednak po
    krotkim czasie okazala sie ona nieprzydatna... jednym slowem utopilem te 244
    zl za *.pl. Gdy w rok pozniej przyszla faktura za nastepny okres, w drodze
    kontaktow telefonicznych, gdzie dzwoniono _do_mnie_ z NASK - ustalilem, ze
    za nastepny okres rozliczeniowy nie bedzie juz pobrana oplata, a faktura
    pojdzie do kosza. Pamietam nazwisko rozmowczyni i pobieznie przebieg
    rozmowy. Niestety nie dopilnowalem wewnetrznej procedury NASKu, ktora
    przewiduje pisemna rezygnacje z domeny, co dopiero powoduje wedlug nich, ze
    druga faktura (wystawiona bez mojego podpisu) idzie do kosza. Na dodatek...
    ale nie wspominam o tym "na serio", cala historia byla po prostu pijackim
    wybrykiem kumpla, a zarejestrowana domena miala posluzyc IRCowym
    identyfikacjom... W pierwszej chwili po prostu zgodzilem sie, ale pozniej
    przyszedl rozsadek, itd itp...

    Jednym slowem, mam klopot z NASKiem, ktory mimo owczesnych ustalen
    telefonicznych, ktore mnie tak uspokoily, ze o sprawie zapomnialem,
    zadzwonil do mnie dzisiaj z grozbami wniesienia sprawy do sadu, "bo sie
    faktura przedawnia i bedziemy musieli wpisac ja sobie w straty", grozac
    oplatami sadowymi i znacznym powiekszeniem sie tej naleznosci.

    Mam pytanie, czy jezeli po prostu nie zaplacilem tej faktury, bodajze z 2001
    roku (wiem, ze przedawnia sie w lipcu 2005), jezeli byla ona wystawiona bez
    mojego podpisu i telefonicznie zostalem zapewniony, ze nie musze sie sprawa
    juz martwic (moge podac imie i nazwisko osoby, ktora wowczas powiedziala mi,
    ze wszystko bedzie okej i pojdzie do kosza)... Czy prawo jest po mojej
    stronie, czy po stronie NASKu? Czy mam zaplacic te fakture i na przyszlosc
    byc ostrozniejszym, czy pozwolic im wniesc sprawe do sadu i przedstawic
    jakis konkretny zarzut, ktory im zablokuje droge dochodzenia nienaleznej
    platnosci?

    Jednym slowem - co robic? Guelp...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 2. Data: 2005-06-07 12:49:17
    Temat: Re: NASK, faktura sprzed kilku lat, glupia sytuacja...
    Od: "Kropeczka" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktura przedawnia i bedziemy musieli wpisac ja sobie w straty", grozac
    > oplatami sadowymi i znacznym powiekszeniem sie tej naleznosci.

    Ustaleń z NASKIEM nie robi sie " na telefon". Ta Pani może równie dobrze już
    nie pracować:)
    Wysyłając zamówienie o rejestrację domeny do NASK, podpisałeś swojego
    rodzaju umowę- tak NASK to traktował. Nie wypowiadając umowy dalej jesteś
    właścicielem domeny - masz więc fv.
    Swoją drogą nie znam firmy czy osoby, która wygrałaby z NASKIEM. No chyba że
    ostatnio cos się zmieniło.
    Coś mi się wydaje, że trzeba bedzie zapłacić, no chyba, że masz lepszego
    prawnika niż NASK:)

    Kropeczka

  • 3. Data: 2005-06-07 13:27:56
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Tiger wrote:
    > Mam pytanie, czy jezeli po prostu nie zaplacilem tej faktury, bodajze
    > z 2001 roku (wiem, ze przedawnia sie w lipcu 2005), jezeli byla ona

    A nie przedawnia sie przypadkiem po 3 latach ?
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301

  • 4. Data: 2005-06-07 13:28:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > A nie przedawnia sie przypadkiem po 3 latach ?
    > pozdr.

    O ile NASK jest firmą, a nie ośrodkiem naukowo-badawczym.
    Wówczas niestety po 10.

  • 5. Data: 2005-06-07 14:25:25
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    > A nie przedawnia sie przypadkiem po 3 latach ?

    W takim wypadku chodziłoby o fakturę z lipca 2002 :-) Jak juz wspomnialem -
    nie pamietam, czy pierwsza byla w 2000, czy w 2001. W kazdym razie chodzi o
    druga - zapewne z lipca 2002.

    Pozdrawiam

    Tiger

  • 6. Data: 2005-06-07 17:48:24
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    witek wrote:

    > O ile NASK jest firmą, a nie ośrodkiem naukowo-badawczym.
    > Wówczas niestety po 10.

    NASK jest przedsiębiorcą.
    http://bip.nask.pl/bip/krs.pdf

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 7. Data: 2005-06-07 17:48:27
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Kropeczka wrote:

    > Ustaleń z NASKIEM nie robi sie " na telefon". Ta Pani może równie
    > dobrze już nie pracować:)

    Nawet jeśli pracuje, to i tak nie było żadnych ustaleń ;)
    Praca jest cenna :)

    > Wysyłając zamówienie o rejestrację domeny do NASK, podpisałeś swojego
    > rodzaju umowę- tak NASK to traktował. Nie wypowiadając umowy dalej
    > jesteś właścicielem domeny - masz więc fv.

    ... i zobowiązanie :)

    To poznaj: http://kspbp.webpark.pl/nask.html

    > Coś mi się wydaje, że trzeba bedzie zapłacić, no chyba, że masz
    > lepszego prawnika niż NASK:)

    Jeśli się nie przedawni, to i stado prawników tu nie pomoże :]

  • 8. Data: 2005-06-07 20:19:12
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

> [...]
    > byc ostrozniejszym, czy pozwolic im wniesc sprawe do sadu i przedstawic
    > jakis konkretny zarzut, ktory im zablokuje droge dochodzenia nienaleznej

    A gdybys sie podparl, jakby cos czyms takim?:

    OBOWIĄZYWANIE UMOWY
    19. [...] Usunięcie nazwy domeny jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy.
    [...]

    Czyli jesli usuneli, to tym samym rozwiazali umowe, wiec nie maja sie czego
    domagac :) Tylko jak udowodnic ze w danym okresie (np. w roku 2002, za ktory
    wystawili Ci fakture) NASK usunal nazwe domeny?

    Arqadius

  • 9. Data: 2005-06-07 21:48:03
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Arqadius wrote:

> [...]
    > czego domagac :) Tylko jak udowodnic ze w danym okresie (np. w roku
    > 2002, za ktory wystawili Ci fakture) NASK usunal nazwe domeny?

    "10. Opłata roczna nie podlega zwrotowi w części lub całości."

  • 10. Data: 2005-06-10 00:24:13
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Tiger wrote:
> [...]
    > wybrykiem kumpla, a zarejestrowana domena miala posluzyc IRCowym
    > identyfikacjom... W pierwszej chwili po prostu zgodzilem sie, ale pozniej

    kto podpisał się pod wnioskiem o rejestrację???

    --
    regent...
    (...)