  • 1. Data: 2005-06-07 12:28:15
    Temat: zaświadczenie z uczelni
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Czy istnieje jakiś paragraf na który mógłbym się powołać zwracając się z
    prośbą do uczelni o wydanie zaświadczenia potwierdzającego zaliczenie
    pewnego przedmiotu? Na tejże uczelni studiowałem przez dwa semestry kilka
    lat temu. Indeks i legitymację zdałem do dziekanatu w chwili skreślenia z
    listy studentów. Uczelnia znajduje się daleko od miejsca zamieszkania więc
    chciałbym żeby to zaświadczenie zostało przesłane pocztą. W jakiej formie
    można się o to zwrócić? Czy uczelnia ma prawo pobrać za to opłatę albo
    odmówić wydania takiego zaświadczenia? Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-06-07 13:09:21
    Temat: Re: zaświadczenie z uczelni
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > można się o to zwrócić? Czy uczelnia ma prawo pobrać za to opłatę albo
    > odmówić wydania takiego zaświadczenia? Pozdrawiam.

    Ideksu nie powinieneś zostawiać, jest twój na wieki wieków i to jest
    twoim zaświadczeniem, że gdzieś studiowałeś i coś zaliczyłeś.
    Zwróć się do nich o zwrot indeksu.

  • 3. Data: 2005-06-07 13:19:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ideksu nie powinieneś zostawiać, jest twój na wieki wieków i to jest twoim
    > zaświadczeniem, że gdzieś studiowałeś i coś zaliczyłeś.
    > Zwróć się do nich o zwrot indeksu.

    indeks jest wlasnoscia uczelni, inna sprawa ze powinien go zgubic i o tym
    wlasnie te uczelnie powiadomic :-)

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 4. Data: 2005-06-07 13:28:59
    Od: "Pawel Jakusz" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d8479d$ihf$1@inews.gazeta.pl...

    > indeks jest wlasnoscia uczelni, inna sprawa ze powinien go zgubic i o tym
    > wlasnie te uczelnie powiadomic :-)

    Z legitymacja Ci sie pomylilo.
    Indeks jest studenta i nie trzeba sie bawic w "gubienie".

    pawel

  • 5. Data: 2005-06-07 13:30:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:

    > indeks jest wlasnoscia uczelni, inna sprawa ze powinien go zgubic i o tym
    > wlasnie te uczelnie powiadomic :-)

    nie prawda.
    indeks jest jedynym zaświadczeniem, że cokolwiek zaliczyłeś lub nie i
    uczelnia nie może go zatrzymać. Indeks idzie wszędzie razem z tobą.
    A nie myślisz przypadkiem o legitymacji, a nie indeksie?

  • 6. Data: 2005-06-07 14:34:50
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    A wlasnie, w tej kwestii tez chcialbym o cos zapytac. Zalozmy, ze jestem
    czlowiekiem X (latwiej mi pisac w pierwszej osobie, a nie o znajomym).
    Zalozmy, ze zapisalem sie w roku 1998 do pewnej szkoly. Zaplacilem wpisowe i
    czesne za pierwszy miesiac, ale nie odebralem indeksu i nie chodzilem do tej
    szkoly, bowiem w pazdzierniku juz przydarzyl sie jakis wypadek losowy i
    olalem sprawe. Dzis mamy rok 2005 i przypomnialo mi sie po bardzo wielu
    perypetiach zyciowych, ze warto byloby pojsc na jakies studia i chcialbym
    odebrac swiadectwo maturalne, ktore w owej szkole wyzszej pozostalo (i nie
    zostalo mi odeslane, mimo ze zostalem skreslony z listy studentow).

    Pytanie, ile lat szkola ma obowiazek przetrzymywac takie dokumenty, jak
    oryginal swiadectwa maturalnego - i czy ma obowiazek je odsylac przy
    skreslaniu z listy studentow?

    Pozdrawiam

    Tiger

  • 7. Data: 2005-06-07 18:43:59
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 07/06/2005 14:28, Michał wrote :
> [...]
    > można się o to zwrócić? Czy uczelnia ma prawo pobrać za to opłatę albo
    > odmówić wydania takiego zaświadczenia? Pozdrawiam.

    Podstawą jest art. 217 kpa w zw. z art. 161 ustawy o szkolnictwie
    wyższym. I jak radzą inni, wydostań indeks od uczelni -- poproś o
    przesłanie obok zawiadomienia. Zwracasz się w formie pisemnej. Mogą, ale
    nie muszą zażądać jakiejś opłaty (ale na mój gust musiałaby być w
    znaczkach skarbowych).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 8. Data: 2005-06-07 20:01:46
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Dzięki.

  • 9. Data: 2005-06-08 10:45:15
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > uczelnia nie może go zatrzymać. Indeks idzie wszędzie razem z tobą.
    > A nie myślisz przypadkiem o legitymacji, a nie indeksie?

    no wlasnie chyba z legitymacja mi sie pomerdalo.

    p.

  • 10. Data: 2005-06-08 10:45:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Pawel Jakusz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości