  • 1. Data: 2004-05-23 09:24:24
    Temat: Ktoś ukradł dane z mojego dysku !!
    Od: "Mariusz Murawski" <m...@w...pl>

    Mój znajomy kilka dni temu oświadczył mi, że na płycie kupionej od pewnego
    człowieka znalazł dane pochodzące najprawdopodobniej z mojego dysku.
    Sprawdziłem to - ZGADZA SIĘ. Lista moich kontaktów z GG, dane moich
    projektów itp.
    Prawdopodobnie był to włam przez jakiegoś konia trojańskiego. Znam namiary
    człowieka, który to sprzedał.

    Czy istnieje jakaś procedura prawna by ten człowiek odpowiedział za kradzież
    lub chociaż paserstwo? Jak się do tego zabrać i jak to udowodnić? Czy mam
    jakiekolwiek na to szanse?

    Mariusz M.

  • 2. Data: 2004-05-23 10:15:17
    Temat: Re: Ktoś ukradł dane z mojego dysku !!
    Od: "Johnson" <j...@g...pl>

    Będzie to przestępstwo z prawa autorskiego o ile wśród danych było coś co
    można by nazwać Twoim dziełem. Można zgłosić do Prokuratury.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-05-23 10:54:43
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Mariusz Murawski wrote:

    > Prawdopodobnie był to włam przez jakiegoś konia trojańskiego. Znam
    > namiary człowieka, który to sprzedał.

    sposobow jest o wiele wiecej. szczegolnie udostepnianie swoich zasobow
    calemu internetowi. ciezko wowczas oskarzac kogos o kradziez.

    --
    *Psychik*
    /nie gadam ze ździrami/

  • 4. Data: 2004-05-23 10:59:52
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    Zasypka "Johnson" <j...@g...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c8ptjg$6m0$1@news.onet.pl

    > Będzie to przestępstwo z prawa autorskiego o ile wśród danych było coś
    > co można by nazwać Twoim dziełem. Można zgłosić do Prokuratury.
    > [..................]

    Bzdury opowiadasz. Poza tym odpowiadaj
    *pod przyciętymi_niezbędnymi cytatami*
    wzór jest tu:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm
    przy okazji skonfiguruj swój czytanik:
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Uśmiechnij się... jutro będzie Lepper."

  • 5. Data: 2004-05-23 11:46:11
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Co do liter i cytatów może masz rację, ale na prawie autorskim to się nie
    znasz, więc w tym zakresie się nie produkuj.

    Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do
    autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 3.

    2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki utwór,
    artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.

    3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż określony w
    ust. 1 lub 2 narusza cudze prawa autorskie lub prawa pokrewne określone w
    art. 16, art. 17, art. 18, art. 19 ust. 1 lub 2, art. 20 ust. 1-4, art. 40
    ust. 1 lub 2, art. 86, art. 94 ust. 4 i art. 97,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje,

    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Projekty sporządzone przez M. Murawskiego są niewątpliwie dziełem w
    rozumieniu:

    Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

    1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy
    komputerowe),

    5) wzornictwa przemysłowego,

    6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne,

    21.Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną
    odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje
    matematyczne.

    3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia, chociażby
    miał postać nie ukończoną.

    4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek
    formalności.

    Więc czemu twierdzisz, ze mówię bzdury ?

    ---
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-05-23 11:53:52
    Temat: Re: Re: Ktoś ukradł dane z mojego dysku !!
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Sun, 23 May 2004 13:46:11 +0200, Johnson wrote:

    > Co do liter i cytatów może masz rację,

    NA PEWNO ma rację... :>

    --
    Pozdrawia m.

  • 7. Data: 2004-05-23 12:12:50
    Od: "Mariusz Murawski" <m...@w...pl>

    > sposobow jest o wiele wiecej. szczegolnie udostepnianie swoich zasobow
    > calemu internetowi. ciezko wowczas oskarzac kogos o kradziez.

    Zdecydowanie nie udostępniam swoich prac w internecie bo nie za to mi płacą
    moi zleceniodawcy. Jestem laikiem jeśli chodzi o prawo, ale nie o komputery.
    Pewne jest, że padłem ofiarą nieprzypadkowej kradzieży. Komuś zależało na
    zdobyciu konkretnych danych.
    No cóż udam się z tym do prokuratury. Nigdy tego nie robiłem. Mam nadzieję,
    że to nic takiego. Obawiam się tylko samego postępowania. Czy w tej sytuacji
    nie będą chcieli obejrzeć mojego kompa? Wolałbym, żeby nie znaleźli na nim
    lewego oprogramowania lub plików mp3.

    M. Murawski

  • 8. Data: 2004-05-23 12:18:07
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał(a)
    w news'ie: news:c8q2tu$dnf$1@news.onet.pl

    > Co do liter i cytatów może masz rację,

    I co?. olewasz to?.

    > ale na prawie autorskim to się
    > nie znasz, więc w tym zakresie się nie produkuj.
    > [..................]

    Co tu do "normalnego" włamania do komputera i
    kradzieży danych ma prawo autorskie?. Jeśli Ci
    do mieszkania włamie się złodziej i ukradnie z
    szafy Twoją popelinkę to czy to będzie kradzież
    mienia czy "tylko" przestępstwo z prawa autorskiego
    bo tę popelinkę sam sobie uszyłeś?.

    PS. Ponawiam prośbę abyś wycinał zbędne cytaty.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zamach na dyktatora mody potępią wszystkie żurnale.

  • 9. Data: 2004-05-23 12:25:35
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    > --
    > Pozdrawiam - Andy_K.
    > Zamach na dyktatora mody potępią wszystkie żurnale.

    Nie lubię jak ktoś nie umie przyznać się do błędu.
    Zauważyłem, że tutaj część osobników, która nie chce lub nie potrafi napisać
    coś merytorycznie, tylko po to by coś napisać czepia się formy. Zastanówcie
    się, czy warto. Ja myślę, że treść jest ważniejsza od formy, ale może się
    mylę, przecież nie jestem nieomylny.
    A co do "popelinki" to przyznaję, że nie mam pojęcia co to. Wyjaśnij mi co
    to jest to powiem ci czy jest to utwór w rozumieniu prawa autorskiego,
    jeżeli sam nie potrafisz zrozumieć art. 1 prawa autorskiego.

    Johnson :)

  • 10. Data: 2004-05-23 12:36:07
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał(a)
    w news'ie: news:c8q57t$fsq$1@news.onet.pl

    > Nie lubię jak ktoś nie umie przyznać się do błędu.

    Trzeba zrobić ten błąd aby móc się do niego
    przyznać.

> [...]
    > Zastanówcie się, czy warto. Ja myślę, że treść jest ważniejsza od
    > formy, ale może się mylę, przecież nie jestem nieomylny.

    Widzę, że nie zauważyłeś gdzie się znajdujesz. To jest
    *usenetowa grupa dyskusyjna* na której mówimy o
    wszystkim i o niczym. Fakt, że nie zawsze na temat. To
    taki klimat tych grup i tym się różni od klimatu kancelarii
    prawniczych_adwokackich, że tam mówi się tylko o wysokości
    opłat.

> [...]
    > co to jest to powiem ci czy jest to utwór w rozumieniu prawa
    > autorskiego, jeżeli sam nie potrafisz zrozumieć art. 1 prawa

    Sądziłem, że domyslisz się iż "popelinka_i_szafa" to płaszcz
    uszyty z popeliny. (taki materiał)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Żyjemy nie tak jak chcemy, lecz tak jak potrafimy.