  • 1. Data: 2004-05-23 07:31:50
    Temat: realizacja recepty za granicą
    Od: "barbia" <b...@g...pl>

    Witam!

    Jak wyglad sprawa wypisania przez Polskiego lekarza recepty na lek którego
    nie ma w Polsce , a jest do kupienia np. w Czechach?? Czy lekarz może
    wypisać taką receptę i przede wszystkim czy nie bedzie problemów z jej
    wykupieniem za granicą ??
    Aha czy potrzebne do wykupienia takiej recepty są jeszcze jakieś dodatkowe
    zaświadczenia do przedstwienia w aptece czy tylko recepta wystarczy ??

    Pozdrawiam barbia

  • 2. Data: 2004-05-23 18:15:33
    Temat: Re: realizacja recepty za granicą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "barbia" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    To zależy od ustawodawstwa kraju, w którym wykupujesz lek. Zresztą to
    zależy od leku. Są takie, które choć są na receptę, to w aptece czasem
    dostaniesz bez niej. Są takie, co nie ma siły i nikt Ci nie sprzeda.

    Jeśli w Czechach na ten lek jest wymagana recepta, to najpewniej Ci go nie
    sprzedadzą. Choć nie znam ich prawa. W każdym razie w Polsce na receptę
    czeskiego lekarza leku na receptę Ci nie sprzedadzą. Ale jeśli recepta nie
    jest wymagana, to wówczas taka recepta zostanie potraktowana po prostu
    jako karteczka z nazwą leku i tyle.

    Po za tym apteki sprowadzają leki zagraniczne. jeśli nie ma Polskiego
    odpowiednika, to jest taka możliwość. Wówczas w Polsce kupujesz taki lek.
    Ja kiedyś coś takiego robiłem. Z tym, że niestety to trwa dość długo.