  • 1. Data: 2004-05-23 09:14:10
    Temat: czy sprzedawca moze odmówić zwrotu?
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    pytanie jest takie:

    Kupiłem w piątek oryginalne oprogramowanie które z pewnego wzgledu jednak
    nie bedzie mi przydatne.
    W sobote chciałem dokonać zwrotu, ale sprzedawca zastawiając się brakiem
    'szsefa' odmówił kategorycznie.
    Czy miał do tego prawo? Czy powinien przyjąć zwrot i oddać mi pieniądze? Czy
    moze mi odmówić zastawiając się np taką a nie inną polityką firmy? Są na to
    jakieś przepisy? A moze rzeczywiście on ma rację.......

    Pilnie potrzebne mi takie informacje, proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2004-05-23 09:20:11
    Temat: Re: czy sprzedawca moze odmówić zwrotu?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Czesc

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Leo napisał(a):

> [...]
    > moze mi odmówić zastawiając się np taką a nie inną polityką firmy? Są na to
    > jakieś przepisy? A moze rzeczywiście on ma rację.......

    Niestety ma rację. Nie ma juz od paru ladnych lat przepisu
    nakazujacego, jezeli towar nie nosi sladow uzywania, przyjecie
    zwrotu w ciagu kilku dni.

    Teraz to zalezy wylacznie od dobrej woli kierownika sklepu. Np. w
    conajmniej jednym supermarkecie wisi duzy napis nad BOK-iem, ze
    mozna zwrocic towar do 10-ciu dni. Ale jest to wylacznie dobra
    wola tego marketu.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 3. Data: 2004-05-23 09:28:09
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

> [...]
    > conajmniej jednym supermarkecie wisi duzy napis nad BOK-iem, ze
    > mozna zwrocic towar do 10-ciu dni. Ale jest to wylacznie dobra

    Dzięki wielkie za odpowiedź!
    To nie był market i nie było zadnej tabliczki, więc nawet nie mam punktu
    zaczepienia żeby się na cokolwiek powoływać :-( Z Twojej wypowiedzi
    wnioskuję że nie istnieje też żaden "paragraf prawny" którym mógłbym go z
    lekka "przekonać"....
    hmmmm, czyli moge sie najwyżej wyżalić, wydrzeć na sprzedawcę i jeśli on
    powie kategoryczne nie to z pokorą muszę to przyjąć......... tak?

  • 4. Data: 2004-05-23 09:48:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Czesc

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Leo napisał(a):

    > Dzięki wielkie za odpowiedź!

    Prosze bardzo.

    > Z Twojej wypowiedzi
    > wnioskuję że nie istnieje też żaden "paragraf prawny" którym mógłbym go z
    > lekka "przekonać"....

    Nie. Niestety na kupujacym tez spoczywa pewien obowiazek-
    dokladne zapoznanie sie ze swoimi potrzebami. Na przyszlosc
    zapytaj sie, przed kupnem, czy w razie czego bedziesz mogl oddac.
    Jak kupowalem modem, to chyba w siedmiu sklepach bylem i
    kupowalem z zastrzezeniem zwrotu, zanim mialem dobry dla mnie
    model:-)

    > hmmmm, czyli moge sie najwyżej wyżalić, wydrzeć na sprzedawcę i jeśli on
    > powie kategoryczne nie to z pokorą muszę to przyjąć......... tak?

    Krzyk doprowadzi do eskalacji wojny nerwow. Nikomu to nie
    przyniesie pozytku. Jedyne, co mozna zrobic, to sprobowac
    pertraktowac z szefem. Moze sie zlituje.

  • 5. Data: 2004-05-23 10:58:07
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Niestety ma rację. Nie ma juz od paru ladnych lat przepisu
    > nakazujacego, jezeli towar nie nosi sladow uzywania, przyjecie
    > zwrotu w ciagu kilku dni.

    a co z oprogramowaniem, ktore przy instalacji wyswietla infomacje typu:
    "jesli nie zgadzasz sie z warunkami niniejszej licencji [bla bla bla]
    wybierz *No* i oddaj towar do sklepu uzyskujac zwrot gotowki"

    --
    *Psychik*
    /nie gadam ze ździrami/

  • 6. Data: 2004-05-23 11:35:12
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Psychik napisał(a):

    > a co z oprogramowaniem, ktore przy instalacji wyswietla infomacje typu:
    > "jesli nie zgadzasz sie z warunkami niniejszej licencji [bla bla bla]
    > wybierz *No* i oddaj towar do sklepu uzyskujac zwrot gotowki"

    Należy zwrócić się do producenta programu by oddał gotówkę?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 7. Data: 2004-05-25 18:07:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 23. maja 2004 12:58 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Psychik:

> [...]

    a co z oprogramowaniem, ktore przy instalacji wyswietla infomacje
    typu: "jesli nie zgadzasz sie z warunkami niniejszej licencji [bla bla
    wybierz *No* i idź do sklepu, a sprzedawca zrobi Ci loda"

    Program se pisać może dowoli co lubi...

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)