    From: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ktoś ukradł dane z mojego dysku !!
    Date: Sun, 23 May 2004 13:46:11 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@80.48.60.10

    Co do liter i cytatów może masz rację, ale na prawie autorskim to się nie
    znasz, więc w tym zakresie się nie produkuj.

    Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do
    autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 3.

    2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki utwór,
    artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.

    3. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej w inny sposób niż określony w
    ust. 1 lub 2 narusza cudze prawa autorskie lub prawa pokrewne określone w
    art. 16, art. 17, art. 18, art. 19 ust. 1 lub 2, art. 20 ust. 1-4, art. 40
    ust. 1 lub 2, art. 86, art. 94 ust. 4 i art. 97,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w ust. 1 w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    3. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust. 1,
    organizuje lub nią kieruje,

    4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku.

    Projekty sporządzone przez M. Murawskiego są niewątpliwie dziełem w
    rozumieniu:

    Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

    2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

    1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy
    komputerowe),

    5) wzornictwa przemysłowego,

    6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne,

    21.Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną
    odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje
    matematyczne.

    3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia, chociażby
    miał postać nie ukończoną.

    4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek
    formalności.

    Więc czemu twierdzisz, ze mówię bzdury ?

    ---
    JOHNSON :)