  • 1. Data: 2004-05-23 08:57:39
    Temat: ZUS - komornik - przedawnienie - BEZNADZIEJNE ?
    Od: p...@p...onet.pl

    Osoba prowadząca działalnośc gospodarczą NIE opłaca składek zusowskich za msc.
    IV,V,VI 1996, w roku 1999 przechodzi na emeryturę. Niestety zbagatelizowała
    sprawę i w chwili obecnej komornik na posdt. tyt.wyk. przesłał jej zawiadomienie
    o zajęciu świadczeń emeryt-rent.

    NG - 490 pln - po podliczeniu kosztów i odsetek wychodzi w sumie ok 1200 zł

    1. co mozna zrobic w tej sytuacji - nei neguje dluznik faktu zaleglosci
    2. a jak sie ma sprawa przedawnienia do tego problemu ?

  • 2. Data: 2004-05-23 20:02:30
    Temat: Re: ZUS - komornik - przedawnienie - BEZNADZIEJNE ?
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    >
    > NG - 490 pln - po podliczeniu kosztów i odsetek wychodzi w sumie ok 1200

    > 1. co mozna zrobic w tej sytuacji - nei neguje dluznik faktu zaleglosci

    zapłacić
    i tak komornik ściągnie to z emerytury razem z kosztami
    ...hm tylko nie wiem czy teraz po wszczęciu egzekucji masz jakieś szanse
    niezapłacić kosztów komorniczych
    chyba żadnych
    suma sumarum
    zus będzie potrącał z twojej emerytury aż do pełnego zaspokojenia komornika
    i wierzyciela

    > 2. a jak sie ma sprawa przedawnienia do tego problemu ?
    składki ZUS przedawniają się z upływem 10 lat
    a od niedawna postępowanie egzekucyjne zawiesza upływ terminu więc dolicz do
    10 lat jeszcze okres prowadzenia postępoawnia egzekucyjnego i masz

  • 3. Data: 2004-05-23 20:21:48
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    Użytkownik "pablio" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > zus będzie potrącał z twojej emerytury aż do pełnego zaspokojenia
    komornika
    > i wierzyciela

    To ZUS jest tutaj komornikiem i wierzycielem. :)

  • 4. Data: 2004-05-23 20:27:20
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > komornika
    >
    > To ZUS jest tutaj komornikiem i wierzycielem. :)

    niekoniecznie

  • 5. Data: 2004-05-23 20:42:05
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    > niekoniecznie

    Dlaczego?

  • 6. Data: 2004-05-23 21:02:26
    Od: sebol <i...@a...pl>

    KRF wrote:

    > To ZUS jest tutaj komornikiem i wierzycielem. :)

    zus nie ma uprawnien komorniczych.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 7. Data: 2004-05-23 21:03:05
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > Dlaczego?
    art 62 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
    art. 773 kodeksu postępowania cywilnego
    w skrócie
    chociaż praktycznie najczęściej art 19par 1 w związku z art 19 par 4 ustawy
    i postępowaniu egezkucyjnym a administracji
    natomiast bardzo byn się zdziwił gdyby to był komornik sądowy w związku z
    art. 24 par 2 (... lub sądowej) ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych

  • 8. Data: 2004-05-23 21:05:12
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    > zus nie ma uprawnien komorniczych.

    nie wszysykie ale ma
    art. 19 par 4 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji

  • 9. Data: 2004-05-24 00:21:51
    Od: "KRF" <x...@x...xx>

    > chociaż praktycznie najczęściej art 19par 1 w związku z art 19 par 4
    ustawy
    > i postępowaniu egezkucyjnym a administracji

    No właśnie, to ZUS sobie sciągnie, z ZUSu należności dla ZUSu.
    Nie ma potrzeby nikogo więcej w to wciągać i przedłużać sprawę.

  • 10. Data: 2004-05-24 07:54:08
    Temat: przedawnienie 10 lat - proszę o źródło
    Od: p...@p...onet.pl

    1. Cóż jeśli 10 lat to termin przedawnienia, odpada możliwość podniesienia tego
    zarzutu, jednak czy aby ten termin nie wynosił wcześniej 5 lat ?

    2. Osoba która znalazła sięw takiej sytuacji rozważa ewentualnośc skierowania
    wniosku do ZUS wydział egzekucji z prośbą o cofnięcie wniosku o wszczęcie
    postępowania egzekucyjnego skierowanego do komornika, z uwagi na trudną
    sytuację materialną.

    3. mądry Polak po szkodzie - a trzeba było zapłacić odrazu przed postępowaniem
    sądowym