    From: Animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Date: Sun, 20 Aug 2017 02:17:50 +0200
    <5998c4a9$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-08-20 o 01:07, Kviat pisze:

    > A czego nie zrozumiałeś?
    > Bo jak do tej pory, o tym czy coś nabroił ksiądz, a nie kościół, to
    > nie decyduje żadne unormowanie (jak sugerujesz) tylko zwykłe
    > widzimisię w zależności co komu akurat pasuje. Albo jak dobrze jest
    > dany ksiądz umocowany. Przykład już ci podałem.

    Po mszy idą na balangi.

    Teraz szary obywatel może sobie kupić na allegro składaną pałkę
    teleskopową, tylko jak kupi to musi w domu poćwiczyć posługiwania się nią.

    > Jakim cudem doszedłeś do takiego absurdalnego wniosku... bladego
    > pojęcia nie mam.
    > Chcesz powiedzieć, że policjant może sobie swobodnie zdecydować kiedy
    > użyje broni "prywatnie", a kiedy "służbowo"?
    > Jak ksiądz (tfu, policjant) zapoda, że prywatnie to prywatnie, a jak
    > służbowo to służbowo?
    Policjant będąc po służbie też powinien zainterweniować. Było dużo
    takich przypadków, że policjant zareagował na zło. To zależy od
    charakteru policjanta.

    > Z jakiegoś niezrozumiałego powodu (dla normalnego człowieka), jednak
    > nie obowiązuje. Widziałeś kasę fiskalną w kościele?
    Do zakonu na ogól wstępują ludzie z bardzo biednych rodzin, czy homosie.
    W zakonie mają wikt i opierunek i jeszcze forsę zarabiają. Księży to
    teraz jest z 1/2 ludności w Polsce. Dobrze tam mają.

    Ani razu nie dałam na ten Uniwersytet. Wbrew pozorom wychodzą z tamtąd
    ludzie nieuczciwi. Znam taką panią z tytułem doktor. Pracuje i na tym
    Uniwersytecie i ma też swoją kancelarię prawną. Nieuczciwa chamica.
    Jeszcze zdechnie na równej drodze za kłamstwa i łapówy.

    > O nic takiego nie pytałem. Nie interesuje mnie jak sobie organizacja
    > wewnątrz dzieli kasę między siebie. Nie moja sprawa.
    > Równie dobrze mógłbym zapytać, czy pracownik w sklepie może sobie
    > zdecydować, czy kasę za towar schować do kieszeni, czy jednak wrzucić
    > do kasy sklepu. Kasa przyjęta, zaewidencjonowana, podatki
    > odprowadzone, to nic mi do tego co właściciel tej kasy z nią robi.
    Teraz nie będzie paragonów. "Polecą sobie" automatycznie do Ministra
    Finansów :-)
    Klient chyba będzie mógl pobrać sobie paragon w jakimś czytniku.
    > Tylko normalnych ludzi dziwi, że ksiądz/kościół nie musi ani
    > ewidencjonować, ani płacić od tego podatku.
    Bo to są święte krowy z "immmmmunitetem" ;-)

    > Mam wrażenie, że wydaje ci się, że o coś pytam...
    > Ja ci tylko tłumaczę, że kościoła nie obowiązuje prawo, które
    > obowiązuje innych. Dzięki temu właśnie, jak nikt inny, mogą się w
    > razie czegoś wykręcać: to nie my, to ksiądz.
    > I wyznawcy nie widzą w tym sprzeczności, że dla żadnej innej
    > organizacji nie są tak pobłażliwi. Ba! Wręcz próbują tłumaczyć to
    > podleganiem kościoła po _inne_ prawo...
    Mieli księży opodatkować, a jednak tego nie zrobili.

> [...]
    > I nie usprawiedliwia ich również to, że dopiero od 2015 roku
    > wprowadzono kasy fiskalne dla prawników i lekarzy.

    > Serio?
    > Wszystko co złe, to zawsze jakiś konkretny ksiądz. Nigdy kościół.
    > A jak jakiś normalny ksiądz (albo sprawa nie ujrzała światła
    > dziennego...), to są zachwyty jaki ten kościół wspaniały.
    > Gdzie tu widzisz niezgodność z rzeczywistością? Ta instytucja tak
    > właśnie działa od setek lat.
    >
    > Gdyby nie opinia publiczna, to kościołowi nawet by brewka nie pykła,
    > tylko by się cieszyli, że mają szansę na kolejne powiększenie majątku:
    r4.html

    > "Spadkobiercą może być zarówno osoba fizyczna, jak i prawna. Zachęca
    > się kapłanów, aby w swoim testamencie uwzględniali zapisy na rzecz
    > Archidiecezji, Seminarium Duchownego, parafii"

    > Ty chyba naprawdę nie rozumiesz tego co ci tłumaczę.

    Podobno teraz mają być kamery na wyborach, żeby nie fałszowano głosów,
    ale jek to będzie to sie jeszcze okaże.

> [...]
    >
    > Widzę właśnie.

    > Nie, nie ma.
    > Pisząc "co najwyżej możesz porównać", oznacza, że takie _powinno_mieć_
    > znaczenie. A nie ma.
    > Teoretycznie powinno mieć, a zgodnie z rzeczywistością nie ma.

    > Masz jeszcze jakieś, równie inteligentne pytania?
    > Pytaj. Chętnie odpowiem.

    > A ja mam podstawy do sporych wątpliwości, że rozumiesz co piszę.

    > LOL :)
    > A bo prawo to w ogóle takie nudne jest, komu by się chciało to czytać,
    > tym bardziej gdy interpretacja nie pasuje do tezy... :)

    Każdy ksiądz na ogól ma jakieś tam swoje prywatne mieszkanie.

    --
    animka